Test: DS 7 E-TENSE 4X4 300PS

Test: DS 7 E-TENSE 4X4 300PS

Κορυφαίο

Το μεγαλύτερο SUV της πολυτελούς Γαλλικής φίρμας, το DS 7, ανανεώθηκε πρόσφατα και βελτιώθηκε στα σημεία, ώστε να παραμείνει η premium, όμορφη και άνετη επιλογή που ήταν, αλλά με ακόμα περισσότερη τεχνολογία και φυσικά πιο φρέσκια εμφάνιση. Οι αλλαγές στην τελευταία δεν είναι μεγάλες, αφού ήταν ήδη πολύ όμορφο αυτοκίνητο το DS 7 και έτσι περιορίζονται κυρίως στην εναρμόνιση του μοντέλου με την ανανεωμένη σχεδιαστική ταυτότητα της φίρμας, με τα κάθετα LED φωτιστικά ημέρας DS Light Veil σε διάταξη βεντάλιας στον εμπρός προφυλακτήρα, τα δυνατότερα Pixel Led Vision 3.0 φωτιστικά σώματα και τα λεπτότερα τρισδιάστατα πίσω.

Test: DS 7 E-TENSE 4X4 300PS

Το εσωτερικό του παραμένει ένα από τα ισχυρά σημεία του γαλλικού SUV, με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3in, ενώ στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε μία οθόνη αφής 12in με ευανάγνωστες και όμορφες ενδείξεις και πολύ καλή απόκριση σε πιέσεις των δακτύλων. Το ανανεωμένο σύστημα πολυμέσων DS Iris System είναι πιο γρήγορο και προσφέρει περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης μέσω της χρήσης widgets, καθώς και ασύρματο mirroring κινητού σε Apple CarPlay και Android Auto.

Test: DS 7 E-TENSE 4X4 300PS

Πέρα από τις πολλαπλές επιλογές για την ψυχαγωγία, στις υβριδικές εκδόσεις διαθέτει επιπλέον ενδείξεις, όπως ενεργειακή ροή, σταθμούς φόρτισης και στοιχεία για την κατανάλωση ενέργειας. Τα περισσότερα συστήματα και ρυθμίσεις του οχήματος έχουν ενσωματωθεί στην κεντρική οθόνη όμως λίγο πιο κάτω βρίσκεται και μια σειρά διακοπτών αφής που παρέχουν γρήγορη πρόσβαση σε σημαντικά στοιχεία του μενού, όπως ο κλιματισμός, το ηχοσύστημα και το σύστημα πλοήγησης, περιορίζοντας την απόσπαση της προσοχής του οδηγού με το συνεχόμενο ψάξιμο στην κεντρική οθόνη. Το σύστημα infotainment έχει πολλές επιλογές και σελίδες, με αποτέλεσμα αρκετές φορές να χρειάζεται να scrollάρεις αρκετά για να βρεις αυτό που ψάχνεις (π.χ. τα θερμαινόμενα/ψυχόμενα καθίσματα ή τις επιλογές μασάζ).

Test: DS 7 E-TENSE 4X4 300PS

Τα υλικά που απαρτίζουν το εσωτερικό είναι υψηλής ποιότητας, με τα κλασικά πλέον πολυτελή καθίσματα των DS και τις ανάλογου σχεδιασμού επενδύσεις από δέρμα Nappa να κλέβουν τις εντυπώσεις στο ταμπλό και στις πόρτες, με κερασάκι στην τούρτα το εκλεπτυσμένο αναδιπλούμενο αναλογικό ρολόι της BRM Chronographs. Οι χώροι είναι πολύ καλοί ακόμα και για 5 επιβάτες με τις βαλίτσες τους, με τα πληθωρικά 555lt του χώρου αποσκευών να αποτελούν εξαιρετική τιμή για την κατηγορία με plug-in hybrid σύνολο, κάτι που οφείλεται στην έξυπνη τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το πίσω κάθισμα.

300 υβριδικοί ίπποι!

Στη βάση των υβριδικών επιλογών του DS 7 βρίσκεται η προσθιοκίνητη με τα 225Ps και στην κορυφή η νέα τετρακίνητη των 360Ps. Στα χέρια μας έχουμε την έκδοση E-Tense 4x4 300, η οποία διαθέτει τρεις συνολικά κινητήρες συνδυαστικής ισχύος 300Ps, με την ροπή να αγγίζει τα 53kgm. Ξεκινάμε με τον θερμικό 1.6PureTech που με την βοήθεια άμεσου ψεκασμού και twin-scroll τουρμπίνας αποδίδει 200Ps, με 30,6kgm ροπής στο φάσμα 2.200-4.800rpm.

Test: DS 7 E-TENSE 4X4 300PS

Ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 και αποδίδει 110Ps με τον πίσω ηλεκτροκινητήρα να μεταδίδει την ισχύ στους πίσω τροχούς βελτιώνοντας την πρόσφυση -ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης- και να αποδίδει 113Ps. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες αντλούν ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου που πλέον έχει περισσότερη ενεργειακή πυκνότητα από πριν, φτάνοντας τις 14,2kWh (12,9kWh ωφέλιμα), εξασφαλίζοντας αμιγώς ηλεκτρική κίνηση που μπορεί να φτάσει έως 68km (κατά WLTP) με ταχύτητα έως 135km/h. Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας με Wallbox ισχύος 7,4kW απαιτεί μόλις 2 ώρες.

Η κίνηση του DS 7 E-Tense 300 γίνεται με ένα συνδυασμό ισχύος από τον θερμικό κινητήρα και τους 2 ηλεκτροκινητήρες, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης. Ο οδηγός έχει να επιλέξει μεταξύ των Electric, Comfort, Hybrid, Sport και 4×4. Η εκκίνηση γίνεται πάντα ηλεκτρικά και όσο η μπαταρία έχει ακόμα ενέργεια, η προεπιλεγμένη λειτουργία του DS 7 είναι η αμιγώς ηλεκτρική. Η πραγματική της αυτονομία είναι γύρω στα 45-48km με προσοχή στο δεξί πεντάλ, ενώ η συνολική αυτονομία του είναι μικρή για τέτοιας κατηγορίας αυτοκίνητο, με επιπλέον 350km περίπου από τον θερμικό (όταν εξαντληθεί η μπαταρία).

Αυτό σίγουρα θα «κακοφανεί» στους τακτικούς ταξιδιώτες. Στο πρόγραμμα Sport λειτουργούν και τα τρία μοτέρ του υβριδικού συνόλου, εξασφαλίζοντας την μέγιστη ισχύ, ενώ στο 4WD η κίνηση παρέχεται μόνο από τους δύο ηλεκτροκινητήρες με σκοπό την μέγιστη δυνατή πρόσφυση σε ολισθηρές συνθήκες κίνησης και τον θερμικό κινητήρα να ενεργοποιείται μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο. Σε κανονικές συνθήκες εντός πόλεως και με γεμάτη μπαταρία, η κατανάλωση καυσίμου μπορεί -συνδυαστικά- να κυμανθεί γύρω στα 3,5lt/100km. Στην υβριδική λειτουργία το σύστημα σταθεροποιεί την κατανάλωση στα 7-7,5lt/100km. Αν προλάβει όμως και τελειώσει η μπαταρία μέχρι να ξαναβρείτε πρίζα, τότε η κατανάλωση ανεβαίνει στα 8,5-9lt.

Θηρίο πολυτέλειας

Τα 5,72sec που χρειάστηκε το DS 7 E-Tense 300 για να επιταχύνει από στάση στα 100km/h είναι ελαφρώς λιγότερα από την εργοστασιακή τιμή και αποτελούν μια επίδοση που θα ζήλευαν ακόμη και τα καλύτερα GTi και εδώ θα ήθελα να σταθώ λίγο και να αναφέρω πως τα αυτοκίνητα που συνδυάζουν θερμικό και ηλεκτρικό μοτέρ είναι αυτό που λέμε “the best of both worlds”. Κρύβουν σε μεγάλο βαθμό το βάρος των extra μηχανικών μερών και της μπαταρίας με την σταθερή, άμεση και άφθονη ροπή των ηλεκτροκινητήρων σε όλο το φάσμα, ενώ παράλληλα, ο θερμικός κινητήρας φροντίζει για την αύξηση της ισχύος όσο ανεβαίνουν οι στροφές και φυσικά για τον ήχο.

Test: DS 7 E-TENSE 4X4 300PS

Έτσι μοιάζουν να είναι απλώς... 1.000+cc περισσότερα από όσο είναι. Το αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 αλλάζει πολύ ομαλά σχέσεις εκτός από το πρόγραμμα Sport, όπου εκεί, λόγω της ανάγκης για «εμπλουτισμό» του δυναμικού χαρακτήρα, γίνονται πιο γρήγορα, με ταχύτερη απόκριση στα κατεβάσματα και διατήρηση των στροφών αρκετά ψηλότερα. Σε κάθε περίπτωση το ταξίδι με το DS 7 είναι απολαυστικό, με καταπληκτική ποιότητα κύλισης από την ενεργή ανάρτηση DS Active Scan Suspension, η οποία ανιχνεύει μέσω κάμερας λακκούβες και κακοτεχνίες στον δρόμο και ρυθμίζει αναλόγως την απόσβεση των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ, εντυπωσιάζοντας τους επιβάτες με τον συνδυασμό άνεσης και σταθερότητας σε όλους τους τύπους οδοστρώματος και ειδικά στον αυτοκινητόδρομο, παρά το μεγάλο βάρος των 1.911kg.

Στην πόλη και στους συνήθεις καρόδρομους μέσα στις γειτονιές παραμένει ακλόνητο και αθόρυβο, παρά τις ζάντες των 19in, με ελαφρύ τιμόνι, μικρό κύκλο στροφής για το μέγεθός του, 10,4m, που βοηθά στις αναστροφές και στο παρκάρισμα και γενικά είναι ένα αυτοκίνητο που θα το χαρακτήριζα αγχολυτικό, μιας και με κλειστά παράθυρα και λίγη απαλή μουσική, μπορεί γύρω σου να γίνεται πόλεμος και εσύ να ταξιδεύεις αμέριμνος πάνω στο ροζ συννεφάκι σου για ώρες. 

Τιμή βασικής έκδοσης DS 7 PHEV 225Ps FWD Performance Line + La Premiere: €55.600

Τιμή έκδοσης δοκιμής DS 7 E-Tense 4x4 300Ps Rivoli: €61.800

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Design Τιμή
Επιδόσεις Περιορισμένη ηλεκτρική αυτονομία
Άνεση ανάρτησης Αίσθηση τιμονιού
Απόδοση υβριδικού συστήματος
Ποιότητα κατασκευής
Τεχνολογικά προηγμένος εξοπλισμός
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή
Κυβισμός1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή77mm x 85,8mm
Σχέση Συμπίεσης10,5
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
ΤύποςΣυστοιχία ιόντων λιθίου
Χωρητικότητα14,2kWH
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣε όλους τους τροχούς (Λειτουργία 4WD)
ΚιβώτιοΑυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, με μετατροπέα ροπής e-EAT8
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.593
Ύψος (mm)1.637
Πλάτος (mm)1.891
Μεταξόνιο (mm)2.738
Βάρος (kg)1.911
Χώρος αποσκευών (lt)555 / 1.752
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική
ΠίσωΠολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7.5J x 19in
Ελαστικά235/50
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς θερμικού κινητήρα (Ps/rpm)200/5.500
Ονομαστική ροπή θερμικού κινητήρα (kgm/rpm)30,6/2.200-4.800rpm
Ονομαστική ισχύς ηλεκτρικών κινητήρων (Ps)100 + 113
Ονομαστική ροπή θερμικού κινητήρα (kgm/rpm)32,6 + 16,9
Ονομαστική συνδυαστική ισχύς μαζί με ηλεκτροκινητήρες (Ps)300
Ονομαστική συνδυαστική ροπή μαζί με ηλεκτροκινητήρες (kgm)53
0-100km/h (sec)5,9
Τελική ταχύτητα (km/h)235
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km)27
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)1,3
Δοκιμής (lt/100km)3,6 με γεμάτη μπαταρία / 7,6 μεικτή
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/ΗSEC
0-602,90
0-804,17
0-1005,72
0-1207,53
0-1409,81
0-16013,37
0-18018,23
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΜSECΚΜ/Η
182,4651,69
604,6186,01
1006,12104,65
2009,11134,45
40013,90162,20