Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | DS |
Μοντέλο | 3 |
Segment | B-SUV |
Designατο
Το DS 3 είναι ένα premium B-SUV που τραβάει την προσοχή στο πέρασμά του, αφού ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά της φιλοσοφίας των DS, όπως το στυλ, τα κορυφαία υλικά και τον ιδιαίτερο σχεδιασμό, όλα στοιχεία από μεγαλύτερες κατηγορίες, όπως ορισμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες τις οποίες δανείστηκε από τον μεγαλύτερο αδερφό του, το DS 7. Η τελευταία ανανέωση του μοντέλου απώλεσε τον συνοδευτικό χαρακτηρισμό Crossback και έφερε ορισμένες αλλαγές στο αμάξωμα και το εσωτερικό του, ενώ έφερε για πρώτη φορά και mild hybrid σύνολο 136 ίππων για να σταθεί δίπλα στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση E-tense που πλέον αποδίδει 156Ps. Εμείς στα χέρια μας έχουμε την εισαγωγική -από άποψη απόδοσης- έκδοση των 100 ίππων.
Οι αλλαγές που έγιναν στην μπροστινή μάσκα, με τα πολύ εντυπωσιακά φώτα ημέρας και τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, έχουν προσδώσει στο crossover της DS έναν ακόμα πιο premium αέρα, με πλούσιο και σπορτίφ επίπεδο εξοπλισμού. Στο πλάι του αμαξώματος, το «πτερύγιο καρχαρία» και οι χωνευτές στις πόρτες χειρολαβές παραμένουν και συνεχίζουν να εντυπωσιάζουν. Το DS 3 προσφέρει πολλές επιλογές εξατομίκευσης, με τρεις διαφορετικούς χρωματισμούς για την οροφή, ενώ υπάρχουν 10 διαθέσιμες αποχρώσεις για το αμάξωμα, καθώς και επιλογές χρωμάτων για τις ζάντες 17 ή 18in.
Οι αλλαγές στο εσωτερικό είναι περιορισμένες και έγιναν προκειμένου να εμπλουτιστεί το τεχνολογικό επίπεδο του μοντέλου. Τα υλικά παραμένουν κορυφαία για την κατηγορία, με την πλειοψηφία του ταμπλό να καλύπτεται από πολύ ποιοτικά και μαλακά πλαστικά και πολυτελείς επενδύσεις δέρματος σε επιλεγμένα σημεία. Στις ανώτερες εκδόσεις υπάρχουν επενδύσεις από δέρμα Nappa, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό μπορείτε να επιλέξετε θερμαινόμενα καθίσματα, λειτουργία μασάζ και Head Up Display. Από τη βασική έκδοση (Pallas) διαθέτει όμως ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, και adaptive cruise control, καθώς και όλα αυτά τα μοντέρνα καλούδια υποβοήθησης, τα οποία σε άλλους φαίνονται χρήσιμα και σε άλλους ενοχλητικά, αλλά δεν μπορείς πλέον να τα αποφύγεις σε κανένα καινούργιο αυτοκίνητο, είναι εκεί βάσει νομοθεσίας και όχι απαραίτητα από επιλογή του κατασκευαστή.
Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η μεγαλύτερη οθόνη αφής 10,3in που αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού και χρησιμοποιεί την πιο πρόσφατη έκδοση λογισμικού DS Iris που είναι αρκετά ταχύτερη σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 350lt, η οποία δεν εντυπωσιάζει και δεν θα βολέψει μια μεγάλη οικογένεια, αλλά τουλάχιστον σε περίπτωση που χρειαστεί να μεταφέρεις κάτι μεγάλο, μπορεί να αυξηθεί στα 1.050 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Κινητήρας/πλαίσιο
Στην διάθεσή μας είχαμε την έκδοση Etoile, με τονισμένα τα δυναμικά χαρακτηριστικά στον σχεδιασμό του εντός και εκτός, με τον μικρότερο κινητήρα της γκάμας σε απόδοση, τον βενζινοκινητήρα 1.2PureTech των 100 ίππων και των 20,9kgm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο «μικρός» Puretech είναι αρκετά αποτελεσματικός για την κατηγορία του -παρά το βάρος του αυτοκινήτου, το οποίο ανέρχεται στα 1.280kg-, αλλά δεν μπορείς να πεις πως το κάνει και τόσο sport. Πάντως, όπως συμβαίνει συνήθως με τους detuned κινητήρες, αυτούς δηλαδή που βγαίνουν σε διαφορετικές αποδόσεις ανάλογα με την εργοστασιακή ρύθμιση, πάντα ο «μικρός» είναι δυνατότερος από όσο λένε τα χαρτιά.
Η επιτάχυνση από 0-100km/h απαιτεί 10,8sec, μια επίδοση αξιοπρεπής για ένα μικρό SUV, το οποίο, σύμφωνα με την DS, έχει μέση κατανάλωση καυσίμου 5,7lt/100km, αλλά στις πραγματικές συνθήκες η κατανάλωση του κατά τις ημέρες της δοκιμής μας ήταν 7,6lt/100km. Μπορεί λοιπόν οι απόλυτοι χρόνοι να μην εντυπωσιάζουν, αλλά ο μικρός Puretech θα σας ανταμείψει με την ελαστικότητα του χάρη στην ροπή των 20,9kgm, η οποία είναι διαθέσιμη από πολύ νωρίς, με την κορύφωσή της να είναι μόλις στις 1.750rpm, επιτρέποντάς σου την απροβλημάτιστη κίνηση εντός πόλης ανεξαρτήτως της σχέσης που έχεις επιλέξει στο σφιχτά κλιμακωμένο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Ακόμα πιο βολικό φυσικά είναι το αυτόματο 8άρι, αλλά καθώς διατίθεται μονάχα με την έκδοση των 130 ίππων, αυξάνει σημαντικά την τιμή του DS 3, στα €33.100 για την εισαγωγική έκδοση Pallas, όταν το 100άρι ξεκινάει από τα πιο λογικά €28.600.
Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω και έχει ρυθμιστεί ώστε να προσφέρει εξαιρετική ισορροπία άνεσης και σταθερότητας, αποφεύγοντας τις έντονες κλίσεις του αμαξώματος χωρίς όμως να γίνεται σκληρή και άβολη πουθενά. Το τιμόνι παρέχει σωστή πληροφόρηση στον οδηγό και είναι άμεσο, ενώ αν θα έπρεπε να γκρινιάξουμε για κάτι, αυτό θα ήταν η ορατότητα προς τα πίσω, η οποία είναι περιορισμένη από το μικρό πίσω τζάμι. Δεν μπορείς να τα έχεις όλα όμως, και coupe σχεδιασμό στην οροφή και μεγάλη πίσω πόρτα...
Driving
Το DS 3 παρέχει ένα εξαιρετικά ευχάριστο περιβάλλον να ζεις, αλλά και να οδηγείς. Είναι παντού άνετο, με την ανάρτηση να καταφέρνει ιδανικό φιλτράρισμα των ανωμαλιών και κραδασμών και αποτελεσματικό έλεγχο των κλίσεων, εμπνέοντας ταυτόχρονα ασφάλεια και σιγουριά στις στροφές ακόμα και με πολλά χιλιόμετρα και χάρη στους μεγάλους τροχούς του, έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το ESP του είναι διακριτικό και ποτέ δεν παρεμβαίνει ενοχλητικά, ενώ ο συνδυασμός του κινητήρα των 100Ps με το σφιχτά κλιμακωμένο κιβώτιο διατηρούν πάντα ένα ικανοποιητικό επίπεδο επιτάχυνσης χωρίς όμως πολλές απαιτήσεις. Σίγουρα οι δυνατότερες εκδόσεις παρουσιάζουν ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον οδηγικά, αλλά αν δεν βρίσκεσαι στο κυνήγι των απόλυτων επιδόσεων, η διαφορά του σε στήσιμο και πάτημα στον δρόμο είναι μηδαμινή, οπότε μπορείς να βασιστείς στην καλή του πρόσφυση και να κινηθείς με κεκτημένη ταχύτητα ιδιαίτερα σβέλτα.
Στο μοναδικό σημείο που θα δυσκολευτεί είναι κάποια πιθανή προσπέραση σε επαρχιακό δρόμο, αλλά ακόμα και εκεί, η άφθονη ροπή και μια γρήγορη αλλαγή θα σε βγάλουν ασπροπρόσωπο. Ο κινητήρας του, παρά τους 3 κυλίνδρους, δεν μεταφέρει κραδασμούς στο εσωτερικό του, που είναι εξαιρετικά μονωμένο, αρκετά πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας και οι μαλακές βάσεις μηχανής που φαίνονται και στις αλλαγές ταχυτήτων κρατάνε τους κραδασμούς μακριά από τους επιβαίνοντες.
Συνολικά, το ανανεωμένο DS 3 παραμένει το πιο ξεχωριστό και ελκυστικό σχεδιαστικά μοντέλο της κατηγορίας και αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για απαιτητικούς οδηγούς που θέλουν να ξεφύγουν από τα «συνηθισμένα» και αναζητούν ένα -από πάσης πλευράς- premium compact SUV.
Τιμή βασικής έκδοσης DS 3 1.2 PureTech 100Ps Pallas: €28.600
Τιμή έκδοσης δοκιμής: DS 3 1.2 PureTech 100Ps Etoile: €29.700
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Τιμή |
Άνεση | Χώρος αποσκευών |
Ποιότητα κατασκευής | Ορατότητα πίσω |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.199cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 75mm x 90,5mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 11 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.118 | |
Ύψος (mm) | 1.534 | |
Πλάτος (mm) | 1.791 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.558 | |
Βάρος (kg) | 1.280 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 350-1.050 | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 18in | |
Ελαστικά | 215/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 100/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 20,9/ 1.750 | |
0-100km/h (sec) | 10,8 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 190 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km)WLTP | 129 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,7 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,6 |