Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Citroen |
Μοντέλο | C4 |
Segment | C-SUV |
Power Train | Electric |
Η κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θυμίζει reality μουσικής: Πολλοί συμμετέχοντες που έχουν ταλέντο, έντονος συναγωνισμός, αλλά λίγοι θα ξεχωρίσουν και θα πάρουν τελικά την προκαταβολή σου. Λίγο τα περίεργα σχήματα, λίγο η εξέλιξη των συστημάτων κίνησης λίγο τα πολλά νέα μοντέλα και να πώς η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει και στην ελληνική αγορά.
Ποια είναι η e-C4 X
H C4 X (και η e-C4 X) είναι βασικά μία C4 «με ουρά». Η Citroen λέει ότι συνδυάζει τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες ενός SUV με αυτές ενός fastback (hatchback με σπορ σχήμα οροφής). Από τα πλάγια δείχνει SUV λόγω ύψους και πίσω δείχνει fastback, ενώ εμπρός κρατά τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά της Citroen C4. Μην ψάξεις για πίσω πόρτα, στη θέση της υπάρχει το κλασικό άνοιγμα του πορτ-μπαγκάζ, (χωρητικότητας 510lt). Τα 15,6cm απόσταση από το έδαφος, σε συνδυασμό με τα περιμετρικά προστατευτικά στο αμάξωμα, δίνουν την crossover αισθητική. Έχει μήκος 4,60m, (24cm μακρύτερο από τη C4 και 21 μικρότερο από την C5 X). Το μεταξόνιο είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό της C4, αφού και τα δύο μοντέλα μοιράζονται την ίδια -EMP1- πλατφόρμα. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν προς τα εμπρός και υπάρχει ένα αναδιπλούμενο κεντρικό κομμάτι για τη μεταφορά μακριών αντικειμένων (πέδιλα του σκι ή κουρτινόξυλα).
Τι εναλλακτικές έχω;
Για την e-C4 X θα δώσεις 39.950 ευρώ για την βασική έκδοση Live Pack, 41.950 ευρώ για την πιο καλά εξοπλισμένη Feel Pack και €45.150 για την πλούσια Shine (της δοκιμής μας). Μερικοί από τους αντιπάλους της είναι το MG 4 (το νέο της αγοράς και αυτό με ιδιαίτερο αμάξωμα και τιμή €32.250), το Kia e-Niro (€45.990), το Volkswagen ID.3 (€42.600) και φυσικά η έκπληξη που ακούει στο όνομα Tesla Model 3, με 287PS και τιμή στα 41.990 ευρώ. Για εσένα που περιμένεις με αγωνία και ρωτάς τι γίνεται με την αυτονομία, δοκιμάσαμε την έκδοση 136Ps και παρατηρήσαμε ότι σε κανονική οδήγηση, η αυτονομία της είναι περίπου 320km, τιμή που δεν διαφέρει σημαντικά από τα 357km, που δίνει η εταιρία.
Εσωτερικό που ηρεμεί
Το ταμπλό της e-C4 X έχει μοντέρνα και εντυπωσιακή εμφάνιση. Είναι εύκολο να έχεις τον έλεγχο επειδή οι λειτουργίες είναι ταξινομημένες και ομαδοποιημένες.
Όλα τα C4 διαθέτουν δύο οθόνες, μία για τον πίνακα οργάνων και μία για το σύστημα πολυμέσων, αλλά και ένα head up display. Η πρώτη είναι μόλις 5in και από άποψη εμφάνισης, δεν συγκρίνεται με τις αντίστοιχες υλοποιήσεις της Audi και Peugeot (A3 και 308 αντίστοιχα). Η Citroen παρουσιάζει τις πληροφορίες απλά, χωρίς πολύπλοκα γραφικά, με αρκετή σαφήνεια, ενώ επιτρέπει την εμφάνιση τους με 5 διάφορους τρόπους.
Η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό είναι παρόμοια με αυτή άλλων μοντέλων της Citroen, με τις ενδείξεις να φαίνονται καλά ακόμα και με ήλιο, δεν «κρατά» δαχτυλιές, έχει καλά δομημένο μενού και γρήγορη απόκριση. Κάτω από αυτή υπάρχουν τρεις φυσικοί διακόπτες. Οι δύο πρώτοι χρησιμεύουν για άμεση πρόσβαση στο κύριο μενού. Ο κυκλικός είναι για τη ρύθμιση της έντασης του ηχοσυστήματος. Τα χειριστήρια κλιματισμού είναι επίσης φυσικά, κάτι που μας φαίνεται πολύ πιο πρακτικό, επειδή έχει ως αποτέλεσμα ευκολότερο χειρισμό από αυτούς που είναι ενσωματωμένοι σε ένα μενού οθόνης. Κάτω από τα χειριστήρια κλιματισμού υπάρχει θέση ασύρματης φόρτισης για κινητά τηλέφωνα και κάτω από αυτό χώρος για αντικείμενα και ποτηροθήκες.
Για τα καθίσματα της Citroen μπορούμε να γράψουμε βιβλίο. Οι Γάλλοι έχουν πετύχει να φωτογραφίζουν τα καθίσματά τους όταν περιγράφουν την λέξη «Άνεση». Η e-C4 X της δοκιμής μας είχε τα Advanced Comfort, τα οποία είναι πολύ μαλακά και άνετα, θερμαινόμενα και με μασάζ (και επιπλέον με ρύθμιση για την οσφυϊκή στήριξη). Ωστόσο, δεν διαθέτουν επαρκή πλευρική στήριξη και αν οδηγείς γρήγορα, θα βρεθείς να κρατιέσαι από το τιμόνι.
Η πρόσβαση στην καμπίνα είναι εύκολη, γιατί τα καθίσματα δεν είναι πολύ κοντά στο πάτωμα και επομένως δεν είναι απαραίτητο να σκύβεις για να περάσεις μέσα. Μόλις καθίσεις, θα βρεις πολύ καλή τη θέση οδήγησης, καθώς τιμόνι και κάθισμα διαθέτουν πλήθος ρυθμίσεων. Η ποιότητα του εσωτερικού είναι σε αρκετά καλό επίπεδο, με μαλακά πλαστικά στο επάνω μέρος του ταμπλό και σκληρά πλαστικά στο υπόλοιπο.
Τα πίσω καθίσματα παρέχουν άφθονο χώρο για τα κεφάλια των επιβατών (αρκεί να είναι μέχρι 1,85m), παρά την ύπαρξη ηλιοροφής. Αυτό που δεν μας άρεσε είναι πως το σχήμα της επένδυσης και οι πλαϊνές κολώνες (που κλείνουν προς τα μέσα) θα σου δημιουργήσουν μία αίσθηση περιορισμού. Επιπλέον η ορατότητα του οδηγού προς τα τρία τέταρτα και πίσω δεν είναι εντελώς καθαρή λόγω του σχήματος των παραθύρων. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 510lt και δάπεδο που μπορεί να τοποθετηθεί σε δύο ύψη. Ο διαθέσιμος χώρος είναι απόλυτα επαρκής, όμως υπάρχει ένας μικρός περιορισμός στο άνοιγμα του χώρου αποσκευών.
Κίνηση σε ρυθμούς lounge
Ο ηλεκτροκινητήρας των 136 ίππων είναι τοποθετημένος στον μπροστά άξονα και κινεί τους εμπρός τροχούς. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ένας διακόπτης που ρυθμίζει τη λειτουργία του με βάση τρία προγράμματα οδήγησης: Eco, Normal και Sport. Με κάθε ένα από αυτά, αλλάζει όχι μόνο η απόκριση της, αλλά και η μέγιστη ισχύς: 82Ps στο Eco, 109Ps στο Normal και 136Ps στο Sport. Αν πάλι πιέσεις το γκάζι τέρμα, ο κινητήρας θα δώσει και τους 136 ίππους. Σύμφωνα με τη Citroen, η e-C4 X επιταχύνει στα πρώτα 100km/h σε 9,5sec και φτάνει μέχρι τα 150km/h.
Το Citroen e-C4 X είναι ένα αυτοκίνητο για όσους οδηγούν με γνώμονα την άνεση και την ηρεμία και δεν νοιάζονται για την οδηγική αίσθηση. Η ανάρτηση με τα Progressive Hydraulic Cushions είναι αρκετά μαλακή σε ρύθμιση και λειτουργεί πολύ καλά, εξομαλύνοντας τις ανωμαλίες που κυριαρχούν στο σύνολο του οδικού δικτύου μέσα και έξω από την Αθήνα. Υπάρχουν στιγμές που σχεδόν έχεις την αίσθηση ότι «αιωρείσαι». Σε κάθε περίπτωση οι επιβάτες του e-C4 X απολαμβάνουν κύλιση υψηλού επιπέδου τόσο σε υψηλές όσο και σε χαμηλές ταχύτητες.
Το τιμόνι είναι τόσο υποβοηθούμενο που το γυρίζεις με τη δύναμη ενός δακτύλου και αυτό το κάνει ξεκούραστο στην πόλη και φυσικά στο παρκάρισμα. Όσο ανεβαίνει η ταχύτητα, η υποβοήθηση μειώνεται και, για παράδειγμα, στον αυτοκινητόδρομο αποκτά το απαραίτητο «βάρος» για να δίνει την αίσθηση σταθερότητας και ακρίβειας. Η διαδρομή του πεντάλ του φρένου έχει μέτρια αίσθηση (όπως σχεδόν σε όλα τα ηλεκτρικά) χωρίς ποτέ να ξαφνιάζει.
Ο κινητήρας λειτουργεί ομαλά, αλλά η απόκρισή του δεν είναι τόσο άμεση όσο στα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα, ίσως για να έχει μεγαλύτερη προοδευτικότητα στην επιτάχυνση. Το κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να τοποθετηθεί σε λειτουργία D ή B. Στο πρώτο, η e-C4 X δεν μειώνει ταχύτητα αφήνοντας το γκάζι, ενώ στο B το φρένο από την ανάκτηση δύναμης είναι έντονο. Το B έχει σχεδιαστεί για οδήγηση one pedal και για την πόλη. Στην e-C4 X δεν είναι ένα πραγματικό σύστημα one pedal, καθώς το αυτοκίνητο δεν σταματά, αλλά κινείται με περίπου 5km/h.
Τι γίνεται με την αυτονομία;
Η ονομαστική αυτονομία είναι 357km και η Citroen δίνει μέση κατανάλωση 16,0kWh/100km, τιμή που πετύχαμε (και λίγο πιο χαμηλή) σε σχεδόν ευνοϊκές συνθήκες. Για παράδειγμα, ταξιδεύοντας μέσα από τις λεωφόρους, όπου υπάρχουν ελάχιστες διακοπές από φανάρια και χωρίς ενεργοποιημένο το κλιματιστικό. Ωστόσο, οι ιδανικές συνθήκες δεν υπάρχουν πάντα και δεν έχουν όλοι πάντα τη διάθεση να οδηγούν ομαλά και ήρεμα. Σε περιπτώσεις όχι τόσο ευνοϊκές, κομμάτια με κίνηση, σύντομες διαδρομές σε αυτοκινητόδρομο, λιγότερη προσοχή με το γκάζι και με το κλιματιστικό αναμμένο, η κατανάλωση ήταν κατά τη διάρκεια της δοκιμής σε τιμές μεταξύ 15 και 17kWh/100km (σε κάθε περίπτωση υπολογίστε αυτονομία λίγο πάνω από τα 300km). Η μπαταρία e-C4 των 136 ίππων έχει μεικτή χωρητικότητα 50kWh (46kWh ωφέλιμα) και σύμφωνα με τη Citroen, ο χρόνος επαναφόρτισης από 0 έως 80% σε φορτιστή συνεχούς ρεύματος 100kW είναι 30 λεπτά. Σε οικιακή παροχή, με εναλλασσόμενο ρεύμα και 16A, χρειάζονται 15 ώρες για να πάει από το 0 στο 100%.
Ηλεκτρική & αγχολυτική
H Citroen e-C4 X είναι ένα μοντέλο που προσαρμόζεται πολύ καλά στο προφίλ του πελάτη που αναζητά σε ένα αυτοκίνητο την άνεση και την ευκολία στη χρήση. Ο ηλεκτροκινητήρας δεν έχει κραδασμούς ή θόρυβο, δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων, η καμπίνα είναι καλά μονωμένη και η ανάρτηση κάτι παραπάνω από άνετη. Το σχήμα την κάνει διαφορετική, οι χώροι θυμίζουν μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας και το αποτύπωμα στο περιβάλλον είναι σχεδόν μηδενικό. Αυτό την κάνει μία εναλλακτική, σύγχρονη λύση, για αντισυμβατικούς οικογενειάρχες.
Τιμή βασικής έκδοσης: Citroen e-C4 X 50KWh 136Ps Live Pack: €39.950
Τιμή έκδοσης δοκιμής: Citroen e-C4 X 50KWh 136Ps Shine: €45.150
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Σχεδίαση | Μη ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας |
Άνετα καθίσματα | Μικρό άνοιγμα χώρου αποσκευών |
Λειτουργία ανάρτησης | Ορατότητα προς τα πίσω και πλάγια |
Χώροι |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Ηλεκτροκινητήρας σύγχρονου τύπου, μόνιμου μαγνήτη | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ | ||
Τύπος | Ιόντων Λιθίου (li-on), χωρητικότητας 50kWh | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | 1 σχέσης | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx18in | |
Ελαστικά | 195/60 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.600 | |
Πλάτος (mm) | 1.834 | |
Ύψος (mm) | 1.525 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.670 | |
Βάρος (kg) | 1.659 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 510-1.360lt | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 136 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 26,5 | |
0-100km/h (sec) | 9,4 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 150 (Ηλ.περιορισμένη) | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 0 (WLTP) | |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (kW/100km) | 16 | |
Δοκιμής kW/100km | 15,8 |