Ο νόμος αυτός έχει ορίσει προθεσμίες για την μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα, με την πρόβλεψη μικρών παρατάσεων στη χρήση υδρογονανθράκων, σε αντίθεση με το αρχικό κείμενο που είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, ενώ επίσης έχουν ενταχθεί και τα ανανεώσιμα υγρά καύσιμα. Ο στόχος είναι η κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2050 και η κατάργηση της πώλησης αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2030 και μετά. Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει:
Από το 2024 το 1/4 των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται, θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης με ρύπους έως 50γρ CO2/χλμ. Από το 2026 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα. Από το 2026 θα πρέπει το 1/3 των νέων ενοικιαζόμενων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη να είναι ηλεκτροκίνητα. Μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023 θα υπάρξει εκ νέου εξέταση των μέτρων, προκειμένου να επεκταθούν και σε άλλες περιοχές, ανάλογα με την επαρκή διαθεσιμότητα των σταθμών φόρτισης. Απλοποιείται η διαδικασία εγκατάστασης φορτιστών. Από το 2030, απαγορεύεται η ταξινόμηση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης υπό την αίρεση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Η χώρα μας θα υιοθετήσει την ημερομηνία που θα τεθεί από τον σχετικό Ευρωπαϊκό Κανονισμό. Η εισήγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι το μέτρο να ισχύσει το 2035.