Δεν είναι μόνο η Porsche και η Jaguar Land Rover, που άλλαξαν σήμα καθώς πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες άλλαξαν ή επανασχεδίασαν τα λογότυπά τους τα τελευταία χρόνια.
Ο επανασχεδιασμός της… ιστορίας είναι δύσκολος. Για πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, τα λογότυπά τους αντιπροσωπεύουν κληρονομιά δεκαετιών. Όμως, τα τελευταία χρόνια έχουμε δει πολλές εταιρίες να επανασχεδιάζουν τα εμβληματικά τους λογότυπα – κάποιες προς το καλύτερο, άλλες προς το χειρότερο, αλλά οι περισσότερες από αυτές ακολουθούν μία μινιμαλιστική τάση.
Αυτές τις μέρες, οι γραφίστες έχουν μειώσει τον… όγκο των λογότυπων –ακόμα και εκτός της αυτοκινητοβιομηχανίας– σε ήπιες 2D σιλουέτες. Την μόδα των επανασχεδιασμών για τις εταιρίες αυτοκινήτων ξεκίνησε η MINI το 2015, ενώ μάρκες όπως η Audi , η Aston Martin και η BMW ακολούθησαν τα επόμενα χρόνια. Με αφορμή την Porsche (η πιο πρόσφατη αλλαγή) ας δούμε όλους τους επανασχεδιασμούς λογότυπου της αυτοκινητοβιομηχανίας που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια.
Porsche (2023)
Η Porsche πήγε έχει την φιλοσοφία «αν δεν είναι χαλασμένο, μην το φτιάξετε», έτσι πείραξε λεπτομέρειες από το σήμα της. Το κλασικό λογότυπο έμβλημα παραμένει , αλλά τώρα έχει πιο έντονα τα γράμματα «Stuttgart» στο επάνω μέρος, νέα (σαν κηρήθρα) πλάγια στοιχεία και καθαρότερα μπρονζέ τμήματα.
Aston Martin (2022)
Τα εμβληματικά φτερά της Aston Martin δεν έχουν αλλάξει πολύ από τότε που έκαναν το ντεμπούτο τους στις αρχές της δεκαετίας του 1930. Αλλά για το 2022, η εταιρεία απλοποίησε το logo της με λιγότερες γραμμές και ένα πιο έντονο λεκτικό «Aston Martin».
Audi (2022)
Η Audi δεν έχει ξεφύγει πολύ από τις ρίζες της με αυτήν την αλλαγή. Η εταιρεία εγκατέλειψε τις υπερυψωμένες άκρες του εμβληματικού λογότυπου των δακτυλίων – με το οποίο έκανε το ντεμπούτο της το 1969 και το έβαψε ασημί το 2005 – και ακολούθησε τη μοντέρνα 2D απεικόνιση.
BMW (2021)
Προς τιμήν της BMW, το λογότυπο BMW roundel δεν έχει αλλάξει πολύ από την παρουσίασή του το 1917. Αλλά αυτή η νέα εμφάνιση ακολουθεί ένα κοινό θέμα σε αυτήν τη λίστα: Τον μινιμαλισμό. Οι πλάγιες άκρες του στρογγυλού επανασχεδιασμού του 1997 ξεθωριάζουν για μια πιο επίπεδη, μινιμαλιστική εμφάνιση με λιγότερα στοιχεία. Τα μπλε και τα άσπρα χρώματα έχουν φύγει επίσης, αντ 'αυτού για ένα διαφανές μοτίβο.
Cadillac (2021)
Το λογότυπο της Cadillac έχασε τα κόκκινα, μπλε και χρυσά ένθετα για ένα κομψό ασπρόμαυρο μοτίβο. Το συνολικό σχήμα δεν έχει αλλάξει, αλλά και πάλι, οι σχεδιαστές έδωσαν ένα 2D εφέ σε αντίθεση με τις υπερυψωμένες άκρες του προηγούμενου σχεδίου.
Citroen (2016)
Η Citroen απλοποίησε το λογότυπό της ενώ παράλληλα αναβίωσε ορισμένες ιστορικές λεπτομέρειες. Τα διπλά βέλη, είναι τοποθετημένα μέσα σε ένα οβάλ σήμα που θυμίζει το αρχικό λογότυπο της Citroen από το 1919.
General Motors (2021)
Η GM άλλαξε το λογότυπό της το 2021, στρογγυλεύοντας τις γωνίες και τα γράμματα για πιο κομψό και πιο μοντέρνο branding. Οι γαλάζιες άκρες αντιπροσωπεύουν τους «καθαρούς ουρανούς» καθώς η εταιρεία συνεχίζει την ώθησή της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ το νέο λογότυπο της GM σηματοδοτεί τον πρώτο επανασχεδιασμό μετά από 50 χρόνια.
Jaguar Land Rover / JLR (2023)
Οι μεμονωμένες μάρκες Jaguar και Land Rover δεν αλλάζουν τα λογότυπά τους (από όσο γνωρίζουμε), αλλά είναι ολόκληρη η εταιρική οντότητα που κινείται σε νέο όνομα και σχεδιασμό. Πρώην Jaguar Land Rover, η νέα JLR απλοποίησε την ταυτότητά της και αποκάλυψε ένα καθαρό λογότυπο συντομογραφίας που το αντικατοπτρίζει αυτό.
Kia (2021)
Η Kia έχει έναν από τους πιο αμφιλεγόμενους επανασχεδιασμούς σε αυτή τη λίστα. Η εταιρεία απέρριψε τη μακροχρόνια οβάλ ταυτότητά της και προχώρησε με ένα κομψό νέο λογότυπο. Αλλά η έλλειψη απόστασης μεταξύ του «I» και του «A» στο «KIA» εξακολουθεί να μπερδεύει πολλούς στο διαδίκτυο να αναρωτιούνται ποιο είναι το νέο αυτοκίνητο «KN».
Lancia (2022)
Η Lancia, η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία κάποτε γνωστή για τα εμβληματικά αυτοκίνητα ράλι όπως η Delta Integrale και η O37, βρίσκονται στα πρόθυρα μιας μεγάλης επιστροφής. Ένα νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο με φρέσκο λογότυπο Lancia έκανε το ντεμπούτο του στα τέλη του περασμένου έτους, εγκαινιάζοντας την ηλεκτρική εποχή της μάρκας.
Lotus (2019)
Το ανανεωμένο λογότυπο Lotus σηματοδοτεί το νέο ξεκίνημα της μάρκας. Αλλά η εμφάνιση δεν ξεφεύγει πολύ από την ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Έχουν απλοποιηθεί οι γραμμές, η γραμματοσειρά και οι άκρες του. Τα γράμματα Lotus έχουν επίσης ισιώσει για πιο καθαρή εμφάνιση.
MINI (2015)
Η Mini ήταν μια από τις πρώτες μάρκες που αφαίρεσε τις έντονες άκρες και έγινε εντελώς flat. Το ιστορικό φτερωτό λογότυπο χάνει τις ασημένιες άκρες του και επιλέγει ένα, μινιμαλιστικό σχέδιο, όπως πολλά άλλα διαφορετικά logo στη λίστα.
Nissan (2021)
Το προηγούμενο λογότυπο της Nissan είχε… κολλήσει τη δεκαετία του '90 με έντονες ακμές και γυαλιστερό ασημί φινίρισμα. Ευτυχώς, αυτό το νέο λογότυπο έγινε 2D με ένα απλό λεκτικό σήμα και μια μινιμαλιστική εμφάνιση.
Peugeot (2021)
Η Peugeot δεν απλοποίησε τόσο πολύ, το logo της καθώς η εταιρεία έκανε έναν πλήρη επανασχεδιασμό του εμβληματικού της λογότυπου του λιονταριού. Το σώμα του αιλουροειδούς έχει φύγει και στη θέση του υπάρχει μια ασπίδα με το λεκτικό σήμα Peugeot και ένα επιθετικό (αλλά ακόμα μινιμαλιστικό) κεφάλι λιονταριού.
Renault (2021)
Η Renault ήταν πραγματικά απλή με τον επανασχεδιασμό του logo της το 2021. Το όνομα Renault αφαιρέθηκε εντελώς και το λογότυπο με ασημί διαμάντι είναι πλέον δύο αλληλοσυνδεόμενες γραμμές που δημιουργούν το ίδιο σχήμα.
Volkswagen (2019)
Το εμβληματικό στρογγυλό λογότυπο της Volkswagen δεν έχει αλλάξει πολύ από τα μέσα της δεκαετίας του 1940. Έτσι, για τον επανασχεδιασμό του 2019, η VW έκανε πιο «καθαρό» το σήμα της με ένα flat σχήμα. Για πρώτη φορά στην ιστορία, το "W" δεν συνδέεται με κανένα από τα εξωτερικά άκρα.
Volvo (2021)
Η Volvo άλλαξε αθόρυβα το λογότυπό της το 2021 και (φυσικά) επέλεξε τη μινιμαλιστική διαδρομή. Το λογότυπο είναι πιο «καθαρό» και πιο απλό από το ασημί λογότυπο στα μέσα της δεκαετίας του 2000. Η εταιρεία αφαίρεσε ακόμη και το ορθογώνιο περίβλημα για το λεκτικό σήμα της.