Tα έξι Peugeot που κέρδισαν τον τίτλο του "Car Of The Year”

Tα έξι Peugeot που κέρδισαν τον τίτλο του "Car Of The Year”

Με την ανάδειξη του νέου Peugeot 208 ως "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2020", στις 2 Μαρτίου, στη Γενεύη, η Peugeot διακρίνεται για άλλη μια φορά λαμβάνοντας το πολυπόθητο βραβείο αυτοκινήτου στην Ευρώπη. Το πολύτιμο τρόπαιο απονέμεται κάθε χρόνο από μια ανεξάρτητη κριτική επιτροπή που απαρτίζεται από εξήντα ευρωπαίους δημοσιογράφους, με εξειδίκευση στην αυτοκίνηση. Το Peugeot 208 είναι το πρώτο αστικό αυτοκίνητο με σήμα το λιοντάρι που λαμβάνει τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Πέντε ακόμα εμβληματικά Peugeot από διαφορετικές κατηγορίες έχουν επίσης κερδίσει αυτό το ιδιαίτερα πολυπόθητο βραβείο. Η ναυαρχίδα Peugeot 504 σεντάν (1969), το Peugeot 405 (1988) general-purpose high-end sedan, τα οικογενειακά αυτοκίνητα Peugeot 307 (2002) και  Peugeot 308 (2014) και βέβαια το SUV Peugeot 3008 (2017), το οποίο ήταν το πρώτο SUV που κέρδισε το συγκεκριμένο βραβείο από τη δημιουργία του θεσμού το 1964. Το σύνολο των επιτευγμάτων της Peugeot αντικατοπτρίζουν τον κυρίαρχο ρόλο του σχεδιασμού, των τεχνολογικών καινοτομιών και των επιδόσεων των μοντέλων της τα τελευταία πενήντα χρόνια ιστορίας της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Νέο Peugeot 208
Το νέο Peugeot 208 αποτελεί το έκτο μοντέλο της Peugeot που κατακτά το πιο σημαντικό βραβείο στην Ευρώπη. Πληροί όλα τα κριτήρια για τη νίκη της ψηφοφορίας. Ο τολμηρός σχεδιασμός του ξεχωρίζει, αναδεικνύοντας την επιθετική του προσωπικότητα και ενισχύει την μετακίνηση της μάρκας στην premium κατηγορία της αγοράς. Με τεχνολογία που ανοίγει τον δρόμο προς την ημι-αυτόνομη οδήγηση και με τελευταίας γενιάς συστήματα οδήγησης, αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία του. Διαθέσιμο είτε με αμιγώς ηλεκτρικό κινητήρα είτε με κινητήρες εσωτερικής καύσεως, προσφέρει τη δύναμη της επιλογής στους μελλοντικούς οδηγούς. Το νέο Peugeot e-208 αντιπροσωπεύει ένα νέο στάδιο στον κόσμο του εξηλεκτρισμού. Με αυτονομία 340 km (σύμφωνα με το πρωτόκολλο μετρήσεων WLTP), 100 kW (136 bhp) και 260 Nmροπής (διαθέσιμη από 0 km/h) και με επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώ σε μόλις 8,1δλ., το νέο Peugeote-208 προσφέρει μια μοναδική οδηγική εμπειρία με τρεις επιλογές οδήγησης: Sport, Normal και Eco. Το σούπερ μίνι της Peugeot κατέχει ηγετική θέση στις πωλήσεις στην κατηγορία του, καθώς έχει ήδη λάβει 130.000 παραγγελίες στην Ευρώπη, εκ των οποίων το 15% αφορά την ηλεκτρική έκδοση, από το λανσάρισμα του μοντέλου τον Σεπτέμβριο του 2019.

Peugeot 504, πρώτος τίτλος για τα όμορφα "μάτια της Σοφίας Λόρεν"
Το 1969, το Peugeot 504 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της μάρκας που κέρδισε τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Αυτό το μεγάλο σεντάν απεικονίζει την άνοδο των μοντέλων μεσαίας κατηγορίας. Ακολουθεί τα τεχνολογικά χνάρια του Peugeot 404, με εξαίρεση την ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς, μια καινοτομία της Peugeot για αυτοκίνητο με μετάδοση κίνησης στους οπίσθιους τροχούς. Η μοναδική αισθητική του είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ των κέντρων σχεδιασμού των Peugeot Style και Pininfarina, όπου, όταν ολοκληρώθηκε το project, o Ιταλός σχεδιαστής σχολίασε ότι το νέο μοντέλο “έχει τα μάτια της Σοφία Λόρεν”! Βασίλισσα της πίστας χάρη στη θρυλική του αντοχή, το Peugeot 504 έχει κερδίσει τα κυριότερα Αφρικανικά ράλυ σε πολλές περιπτώσεις: το Σαφάρι της Ανατολικής Αφρικής, το Ράλυ του Μαρόκο ή το Ράλυ Bandama. Αυτό το πρώτο Peugeot που κρίθηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς υπήρξε στη γραμμή παραγωγής από το 1968 έως το 2005, με 3.713.336 μονάδες, περιλαμβανομένων 2.644.326 σεντάν.

Peugeot 405, με σχεδόν ομόφωνη ψηφοφορία
Σχεδόν δύο δεκαετίες αργότερα, το 1988 ένα άλλο σεντάν, το Peugeot 405, κέρδισε το «Αυτοκίνητο Της Χρονιάς» με διαφορά. Τουλάχιστον 54 από τα 57 μέλη του έδωσαν την υψηλότερη βαθμολογία! Με τα αισθητικά χαρακτηριστικά να είναι παρόμοια με εκείνα του Peugeot 205, το 405 εξασφαλίζει οδηγική απόλαυση και άνεση. Οι σφιχτές αναρτήσεις υφίστανται από τις αρχικές εκδόσεις, ενώ ενσωματώνει νέες τεχνολογίες, όπως το ABS και τον 1.9 υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα πετρελαίου με 90 ίππους. Το Peugeot 405 διέθετε επίσης μια έκδοση Mi16, που υπήρξε πραγματικό σημείο αναφοράς κατά την κυκλοφορία του. Οι 160 ίπποι χρησιμοποιούσαν την πιο αποδοτική τεχνολογία κινητήρα της εποχής: το σύστημα 4 βαλβίδων ανά κύλινδρο. Σε αυτό το μοντέλο βασιζόταν η έκδοση coupé rally-raid, που προέκυψε από το saloon, με την οποία ο Ari Vatanen κέρδισε το Παρίσι-Ντακάρ το 1989 και το 1990. Τα μηχανικά του μέρη βασίζονταν σε εκείνα του 205 Turbo 16. Ο ίδιος ο Ari Vatanen ήταν αυτός που, με μια έκδοση που προέρχονταν από το 405 T16, κέρδισε τη φημισμένη ανάβαση Pikes Peak International Hill Climb, στο Κολοράντο των ΗΠΑ, το 1988 και το 1989. Όλοι το θυμούνται χάρη στην ταινία «Climb Dance», η οποία «εξιστορεί» παραστατικότατα τη θρυλική ανάβασή του. Πέρα από αυτά τα αγωνιστικά ανδραγαθήματα, το 405 παραμένει ένα πραγματικά δημοφιλές όσο και επιτυχημένο μοντέλο για τη μάρκα, με περισσότερες από 5 εκατομμύρια πωλήσεις.

Peugeot 307, το σεντάν που ανεβαίνει σε νέα ύψη
Το Peugeot 307 διαθέτει την τέλεια ισορροπία στα νέα γενιάς συμπαγή, ψηλά και ευρύχωρα οχήματα που εισχωρούν στην αγορά και κερδίζει τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2002. Ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές του χάρη στο ύψος του, διευκολύνοντας τους επιβάτες κατά την είσοδό τους στο όχημα. Ο ελκυστικός και δυναμικός του εξωτερικός σχεδιασμός, εμπνευσμένος από Peugeot 206, προσφέρει καλύτερη εμπρόσθια ορατότητα εξαιτίας του μεγάλου παρμπρίζ. Το ευρύχωρο, λειτουργικό και ευπροσάρμοστο εσωτερικό του είναι εμπνευσμένο από τον κόσμο των MPV. Όσον αφορά το σύστημα διεύθυνσης, η χαμηλή στάθμη θορύβου και η δύναμη πέδησης είναι εξαιρετικά. Το Peugeot 307 ήταν εξοπλισμένο με τον καθαρότερο πετρελαιοκινητήρα της εποχής του, τον 2.0 HDi 110 ίππων, με φίλτρο μικροσωματιδίων. Επιπλέον, το εν λόγω μοντέλο λάνσαρε το εύρος των εκδόσεων στη γκάμα ενός οχήματος, καθώς ήταν διαθέσιμο με 3, 4 και 5 πόρτες, σε εκδόσεις σεντάν, SW, CC, χωρίς να ξεχνάμε το 307 WRC, το οποίο διαδέχθηκε το 206WRC στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι το 2004 και 2005. Περισσότερα από 3.7 εκατομμύρια Peugeot 307 έχουν πουληθεί παγκοσμίως.

Peugeot 308, η κομψότητα και ο δυναμισμός, ποιότητες που επιβραβεύθηκαν
Το 2014, ο κόσμος της Peugeot μπαίνει σε μια νέα εποχή. Χάρη στη νέα πλατφόρμα EMP2, το νέο Peugeot 308 έχει συμπαγείς διαστάσεις και χαμηλότερο βάρος σε σχέση με τον προκάτοχό του, συμβάλλοντας σε μια οδηγική συμπεριφορά – σημείο αναφορά στην κατηγορία του. Το cockpit του νέου 308, το οποίο ενσωματώνει νέες τεχνολογίες και έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία οδήγησης: σπόρ τιμόνι, κεντρική κονσόλα σε υψηλή θέση και μια οθόνη αφής 9.7". Το Peugeot i-Cockpit®, εμπνευσμένο από το πρωτότυπο μοντέλο SR1 θέτει νέα στάνταρτ στον κόσμο της αυτοκίνησης. 1.7 εκατομμύρια μονάδες του Peugeot 308 έχουν πωληθεί από το λανσάρισμά του, στο τέλος του 2013.

Peugeot 3008, το πρώτο SUV στην ιστορία που ψηφίστηκε “Αυτοκίνητο της Χρονιάς” 
Το πρώτο SUV που κερδίζει το βραβείο από την ίδρυση του θεσμού το 1964 είναι το Peugeot 3008 και σηματοδοτεί τη μετακίνηση της μάρκας σε έναν πιο premium χαρακτήρα. Το ένα βραβείο διαδέχεται το άλλο, με αποτέλεσμα το Peugeot 3008 να κατακτήσει 73 βραβεία διεθνώς μέχρι σήμερα! Το Peugeot 3008 προσφέρει ένα μοναδικό συνδυασμό στυλ, άνεσης και οδηγικής απόλαυσης, ενώ πρωτοστατεί με το προηγμένο τεχνολογικά Peugeot i-Cockpit. Ειδικά στην τελευταία του γενιά, το Peugeot i-Cockpit® προσφέρει μια μοναδική οδηγική εμπειρία πίσω από το κόμπακτ τιμόνι, τα πλήρως ψηφιακά όργανα διάστασης 12,3 ιντσών και την υψηλών προδιαγραφών οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα που πλαισιώνεται από τους πρωτότυπους διακόπτες αεροπορικού τύπου. Επιπρόσθετα, το νέο Peugeot 3008 διαθέτει πολλές τεχνολογικές καινοτομίες, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται τα τελευταίας γενιάς συστήματα άνεσης και υποβοήθησης, καθώς και πλήρη υποστήριξη σε επίπεδο διασύνδεσης. Σχεδόν 900.000 Peugeot 3008 έχουν πωληθεί παγκοσμίως από το λανσάρισμά του τον Οκτώβριο 2016, ενώ έχει λάβει 74 διεθνή βραβεία μέχρι σήμερα.

Ο θεσμός του Αυτοκινήτου της Χρονιάς
60 ανεξάρτητοι δημοσιογράφοι από 23 ευρωπαϊκές χώρες που ειδικεύονται στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας αποτελούν το σώμα των μελών του COTY. Ο αριθμός των εκπροσώπων μιας χώρας εξαρτάται από το μέγεθος της αγοράς, ενώ ο θεσμός αναδεικνύει έναν νικητή κάθε χρονιά. Το μοντέλο που κερδίζει το τρόπαιο είναι αυτό που θα επιδείξει την πιο αξιόλογη καινοτομία ανεξαρτήτως κατηγορίας, τύπου αμαξώματος και τιμής. Το βραβείο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς υπάρχει από το 1964 και είναι το παλαιότερο και πιο πολυπόθητο στον κόσμο της αυτοκίνησης.