Τα… 5στερα Skoda

Τα… 5στερα Skoda

Η διασφάλιση της μέγιστης δυνατής ασφάλειας στα οχήματά της αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα αλλά και μακρόχρονη παράδοση για την Skoda: Ένα Skoda 100 L ήταν το πρώτο όχημα που υποβλήθηκε σε επίσημα τεκμηριωμένες δοκιμές πρόσκρουσης στην πρώην Τσεχοσλοβακία και συγκεκριμένα στην Πράγα, πριν από 50 χρόνια. Σήμερα, η Skoda διαθέτει μια υπερσύγχρονη εγκατάσταση δοκιμών πρόσκρουσης στο κέντρο δοκιμών Polygon, στο Uhelnice.

Τα αποτελέσματα από τις δοκιμές αναφοράς Euro NCAP και τις δοκιμές Global NCAP για την ασφάλεια σύγκρουσης στοιχειοθετούν ένα εντυπωσιακό ιστορικό για τον κατασκευαστή από την Τσεχία, καθώς και τα 15 νέα μοντέλα της εταιρείας που παρουσιάστηκαν από το 2008 έχουν συγκεντρώσει την υψηλότερη βαθμολογία πέντε αστέρων. Το 2021, τα Fabia και Enyaq iV αξιολογήθηκαν ως τα ασφαλέστερα οχήματα στις κατηγορίες τους.

Ο Johannes Neft, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Skoda και υπεύθυνος Τεχνικής Εξέλιξης, τονίζει: «Στη Skoda, χρησιμοποιούμε όλη την εξειδίκευση και την τεχνογνωσία μας για τη συνεχή βελτίωση της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας των οχημάτων μας».

Η Skoda επέκτεινε το υπερσύγχρονο εργαστήριο δοκιμών πρόσκρουσης στο κέντρο δοκιμών Polygon στο Uhelnice, κοντά στο Mlada Boleslav, προκειμένου να εξασφαλίσει τις καλύτερες δυνατές συνθήκες διεξαγωγής δοκιμών.

Χαρακτηριστικά ασφαλείας στα μοντέλα Skoda Όλα τα μοντέλα Skoda διαθέτουν μια σειρά χαρακτηριστικών ασφαλείας. Το Frond Assist με προληπτική προστασία πεζών και ποδηλατών όπως και το Lane Assist τοποθετούνται στάνταρ σε όλα τα μοντέλα που διατίθενται σήμερα στις αγορές της ΕΕ. Το φρένο πολλαπλής σύγκρουσης (Multi-Collision Brake) μπορεί να αποτρέψει δευτερεύουσες συγκρούσεις σε περίπτωση ατυχήματος.

Εξοπλισμός ασφαλείας για όλες τις σειρές μοντέλων
Πρόσθετα συστήματα υποβοήθησης, μερικά από τα οποία είναι προαιρετικά, είναι διαθέσιμα για όλα τα μοντέλα στην γκάμα της Skoda. Μέχρι πριν λίγα χρόνια, πολλά από αυτά προορίζονταν για οχήματα μεγαλύτερων κατηγοριών.

Τεχνολογία φωτισμού
Όλα τα μοντέλα Skoda μπορούν να εξοπλιστούν με προβολείς LED οι οποίοι προσφέρουν κορυφαία φωτεινότητα και ενεργειακή απόδοση. Χάρη στην τεχνολογία matrix με ανεξάρτητα ελεγχόμενες μονάδες LED είναι δυνατή η οδήγηση με μόνιμα αναμμένη τη μεγάλη σκάλα των φώτων, χωρίς να ενοχλούνται οι υπόλοιποι χρήστες στο δρόμο.

Αμάξωμα με υψηλή στρεπτική ακαμψία
Προτεραιότητα της Skoda σε όλη τη διαδικασία εξέλιξης κάθε μοντέλου είναι να διασφαλίσει ότι το αμάξωμα έχει υψηλή στρεπτική ακαμψία και ταυτόχρονα την ικανότητα απορρόφησης σημαντικής ποσότητας ενέργειας. Αυτό επιτυγχάνεται με τη χρήση ζωνών παραμόρφωσης για την απορρόφηση όσο το δυνατόν περισσότερης ενέργειας σε περίπτωση πρόσκρουσης. Στόχος είναι να διατηρείται ανέπαφη η καμπίνα κατά τη διάρκεια ενός ατυχήματος ώστε να παρέχεται η καλύτερη δυνατή προστασία επιβατών.Στη Fabia τέταρτης γενιάς, για παράδειγμα, η αναλογία των τριών πιο σκληρών τύπων χάλυβα – Multiphase, Ultra High Strength και Press Hardened – αυξήθηκε από 15% σε 40% σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.

Προστασία πεζών
Μια άλλη σημαντική πτυχή της εξέλιξης κάθε μοντέλου στη Skoda είναι η επίτευξη της καλύτερης δυνατής προστασίας για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, ιδιαίτερα τους πεζούς και τους ποδηλάτες. Εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι τα έξυπνα συστήματα υποβοήθησης και τα ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του αμαξώματος. Από τα πρώτα στάδια εξέλιξης κάθε νέου μοντέλου, πραγματοποιούνται περισσότερες από 200 δοκιμές προστασίας πεζών. Αυτές περιλαμβάνουν υποχρεωτικές δοκιμές που προσομοιώνουν τυποποιημένες περιπτώσεις πρόσκρουσης ενός σώματος με το αυτοκίνητο.

Προστασία για την μπαταρία στα ηλεκτρικά οχήματα
Οι μπαταρίες υψηλής τάσης των ηλεκτρικών οχημάτων, όπως τα Skoda Enyaq iV και Octavia iV, έχουν αντικραδασμική τεχνολογία και διαθέτουν ειδική προστασία από ηλεκτρική υπερφόρτωση. Η μπαταρία είναι ενσωματωμένη στο πάτωμα, ενώ τα στοιχεία της περικλείονται σε ένα σταθερό, αδιάβροχο περίβλημα που μπορεί να αντέξει ακόμη και σφοδρές συγκρούσεις.Ανεξάρτητες δοκιμές έδειξαν ότι οι καλά προστατευμένες μπαταρίες παρέμειναν άθικτες ακόμη και σε περιπτώσεις σημαντικής παραμόρφωσης του αμαξώματος καθώς και ότι το ενσωματωμένο σύστημα αποκοπής λειτουργούσε με ασφάλεια και αξιοπιστία σε όλα τα σενάρια συγκρούσεων.

Οι δοκιμές πρόσκρουσης στην Τσεχία
Το 2021, τα Skoda Fabia και Enyaq iV ήταν τα ασφαλέστερα οχήματα στην κατηγορία τους στις δοκιμές Euro NCAP. Το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Αξιολόγησης Νέου Αυτοκινήτου (Euro NCAP) είναι ένας οργανισμός πολλαπλών υπηρεσιών που ιδρύθηκε το 1997 από υπουργεία μεταφορών, συλλόγους αυτοκινήτου, ασφαλιστικές ενώσεις και ερευνητικά ιδρύματα από οκτώ ευρωπαϊκές χώρες.

50 χρόνια δοκιμών πρόσκρουσης στην Τσεχία
Η πρώτη δοκιμή πρόσκρουσης με όχημα της Skoda πραγματοποιήθηκε ήδη από το 1968 στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου στο Mlada Boleslav. Ένα Skoda 1000 MB προσέκρουσε σε τοίχο με ταχύτητα περίπου 20 km/h. Ωστόσο δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία σχετικά με αυτή τη δοκιμή. Η πρώτη επίσημα καταγεγραμμένη  δοκιμή πρόσκρουσης έλαβε χώρα τον Μάιο του 1972 στην Πράγα σε μια εγκατάσταση δίπλα στο σημερινό διεθνές αεροδρόμιο Vaclav Havel. Αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν ένα Skoda 100 L, το νεότερο μοντέλο της εταιρείας εκείνη την εποχή, που βρισκόταν στην παραγωγή από το 1969 και εξαγόταν στη Δυτική Ευρώπη.Μετά την επιτυχημένη πρεμιέρα, ξεκίνησε η διεξαγωγή τακτικών δοκιμών πρόσκρουσης. Η εγκατάσταση δοκιμών στην Πράγα παρέμεινε σε λειτουργία μέχρι το 1996.
Τον Μάρτιο του 2020 τέθηκε σε λειτουργία το υπερσύγχρονο, νέο εργαστήριο δοκιμών πρόσκρουσης. Το νέο εργαστήριο είναι υπερδιπλάσιο σε σχέση με την παλαιότερη εγκατάσταση και η αίθουσα δοκιμών πρόσκρουσης έχει πλέον μήκος πάνω από 180 μέτρα. Στην καρδιά του εργαστηρίου βρίσκεται ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης το οποίο επιτρέπει την μετωπική σύγκρουση δύο οχημάτων με συνολικό βάρος έως 3,5 τόνους και με ταχύτητα έως και 65 km/h ή την πρόσκρουση ενός οχήματος σε σταθερό εμπόδιο με έως και 120 km/h. Προς το παρόν στη νέα εγκατάσταση προσομοιώνονται μετωπικές συγκρούσεις δύο οχημάτων με ταχύτητα 50 km/h. Ως επιβάτες στα οχήματα δοκιμών χρησιμοποιούνται εννέα ανδρείκελα ενηλίκων και τέσσερα παιδιών, με διαφορετικά χαρακτηριστικά σωματοδομής.