Το μοντέλο της Suzuki σε καμία περίπτωση δεν κρύβει την συγγένεια του με το αντίστοιχο της Toyota. Σύμφωνα με την Suzuki, το Swace είναι το πρώτο προϊόν της συνεργασίας της με αυτήν, σε ό,τι αφορά την ευρωπαϊκή γκάμα μοντέλων.
Εμφάνιση Sci-Fi
Το αρκτικόλεξο των λέξεων Science Fiction (επιστημονική φαντασία), αφορά συνήθως ταινίες αλλά μπορεί να περιγράψει και την εμφάνιση του Suzuki. Τα μεγάλα ανοίγματα των αεραγωγών του εμπρός προφυλακτήρα σε συνδυασμό με τα LED φώτα θυμίζουν την όψη ενός… Transformer. Η σχεδίαση έχει ένταση στο εμπρός μέρος και μειώνεται όσο βλέπεις το αυτοκίνητο προς τα πίσω για να γίνει πιο απλή πίσω. Μάλιστα τα χαρακτηριστικά εμπρός (προφυλακτήρας και φωτιστικά σώματα) είναι αυτά, που διαφοροποιούν το Swace από το Toyota Corolla.
Με μήκος 4.655mm, πλάτος 1.790mm και 2.700mm μεταξόνιο, είναι αρκετά μεγάλο για να έχει μία ευρύχωρη καμπίνα ακόμα και για 5 επιβάτες και ένα μεγάλο χώρο αποσκευών (596lt και 1232lt με τα καθίσματα διπλωμένα), ενώ ταυτόχρονα σου δίνει την αίσθηση compact/μαζεμένου, ώστε να είναι εύχρηστο για το οδηγείς στην πόλη. Αν θέλεις να το κατατάξεις κάπου, θα δεις πως είναι ένα station wagon της μεσαίας κατηγορίας. Όσο αφορά τους χώρους φυσικά και δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τα SUV. Θυμήσου πως τα station προϋπήρχαν των Sport Utility Vehicles. Έτσι όταν οι άλλοι αγοράζουν κάτι κοινό εσύ ξεχωρίζεις.
Φιλόξενο σαν… δωμάτιο
Η ποιότητα κάνει αισθητή την παρουσία της, μόλις πάρεις την θέση σου πίσω από το τιμόνι του Swace. Αλλά δεν είναι μόνο αυτή. Αμέσως θα νοιώσεις άνετα με τον διάκοσμο να είναι γνώριμος και την αίσθηση πως είχες και πριν το Swace. Τα πλαστικά του ταμπλό είναι μαλακά και γενικά όπου έχεις επαφή με αυτά, είναι καλής ποιότητας. Αυτό που λείπει είναι λίγο περισσότερη πρακτικότητα, δηλαδή: Λίγο πιο φαρδιές θήκες στις πόρτες ή μία θέση για το κινητό τηλέφωνο (υπάρχει στην «πλουσιότερη» σε εξοπλισμό GLX με δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης) στην κεντρική κονσόλα. Όπως είναι αναμενόμενο, την προσοχή σου θα «τραβήξουν» οι δύο ψηφιακές οθόνες. Αυτή του πίνακα οργάνων ελέγχου και των πολυμέσων. Η πρώτη είναι 7 ιντσών και έχει δυνατότητα απεικόνισης ψηφιακού ή αναλογικού ταχυμέτρου. Η κεντρική οθόνη αφής 8in παρέχει πληροφορίες για την λειτουργία του ηχοσυστήματος, της πλοήγησης, του υβριδικού συστήματος, συνδέει το Smartphone σου μέσω Apple CarPlay ή Android Auto, και διαθέτει και MirrorLink. Η απόκριση της οθόνης είναι καλή, όχι όμως κορυφαία, ενώ τα γραφικά υπολείπονται σε σχέση με αντίστοιχες C-segment προτάσεις του ανταγωνισμού.
Τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού δείχνουν σαν πολυθρόνες και είναι το ίδιο άνετα. Η θέση οδήγησης έχει κάτι που μας είχε λείψει: Σε βάζει… μέσα στο αυτοκίνητο, αφού κάθεσαι χαμηλά και όχι πάνω σε αυτό (όπως συμβαίνει στα SUV). Αν πάλι δεν σου αρέσει αυτή η «χωμένη» αίσθηση, το κάθισμα ρυθμίζεται σε ύψος. Στις πίσω θέσεις ο χώρος για τα γόνατα των επιβατών είναι καλός, το ίδιο και αυτός για το κεφάλι. Το πλάτος της καμπίνας θα επιτρέψει και στον επιβάτη της μεσαίας θέσης να ταξιδεύσει χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς. Όπως γράψαμε και παραπάνω, Station Wagon και χώροι πάνε παρέα, έτσι το Swace έχει μεγάλο πορτ μπαγκάζ με χωρητικότητα 596 λίτρα και πάτωμα με δύο ρυθμίσεις ως προς το βάθος. Έχει επένδυση με πλαστικό στα πλάγια και μοκέτα κάτω (προκειμένου να το καθαρίζεις πιο εύκολα).
Κίνηση με υβριδική τεχνολογία
Όπως περιμένεις το Swace ξεκινά ηλεκτρικά και αθόρυβα. Η έξοδος από τον χώρο στάθμευσης ή το γκαράζ γίνονται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα, Βέβαια αν το παρατηρήσεις δεν είναι μόνο αυτές και οδηγώντας καταλαβαίνεις ότι στο σύνολό της η κίνηση, γίνεται ηλεκτρικά. Στην πόλη ή στο μποτιλιάρισμα και στις χαμηλές ταχύτητες κινείσαι αθόρυβα με την μπαταρία. Δυσκολευτήκαμε να το πιστέψουμε αλλά η ηλεκτροκίνηση ήταν περισσότερη από την κίνηση με τον θερμικό κινητήρα και μόνο κακό δεν είναι αυτό τόσο από την άποψη της ησυχίας όσο και από αυτήν της οικονομίας. Η μπαταρία 3,6Ah φορτίζεται εύκολα και γρήγορα οπότε σπάνια μένεις από… ρεύμα. Εδώ βοηθά η ανάκτηση ενέργειας, από την επιβράδυνση και φυσικά από το μοτέρ βενζίνης.
Αφού τον αναφέραμε ο κινητήρας βενζίνης 1.800cc λειτουργεί στον πιο αποδοτικό κύκλο Atkinson και δουλεύει διακριτικά και μόνο όταν χρειάζεται. Στις χαμηλές και μεσαίες στροφές είναι αθόρυβος και μόνο αν πιεστεί γίνεται αντιληπτή η παρουσία του. Σε αυτό έχει μερίδιο και το αυτόματο κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης E-CVT. Δουλεία του είναι να κρατά τον κινητήρα στις στροφές που αποδίδει καλύτερα, ανάλογα με το φορτίο και τις ανάγκες επιτάχυνσης. Αυτά στην θεωρία γιατί στην πράξη, όσο δεν πιέζεις ή όταν δεν οδηγείς σε ανηφορικό δρόμο, δεν γίνονται αλλαγές ταχυτήτων και όλα είναι ήσυχα. Όταν όμως χρειαστεί να πιέσεις παραπάνω, οι στροφές ανεβαίνουν πολύ και μένουν εκεί μέχρι να αφήσεις το πόδι σου από το γκάζι. Ο θόρυβος του κινητήρα διαρκεί αρκετά και σου χαλάει την ηρεμία, ενώ αδικεί το πολιτισμένο ύφος του Station Suzuki. Αυτό δεν θα το καταλάβεις στην πόλη αλλά όταν κινείσαι σε αυτοκινητόδρομο ή σε ταξίδι. Σε μια ανηφορική ορεινή διαδρομή ή σε ένα προσπέρασμα στην εθνική οδό. Όχι δεν φταίει η Suzuki, αλλά είναι χαρακτηριστικό κάθε αυτοκινήτου με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT).
Υπάρχουν τρία modes οδήγησης (ECO, NORMAL και SPORT) τα οποία δεν αλλάζουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Χρησιμοποιήσαμε το ECO στην πόλη (σε μποτιλιάρισμα) και μας έδωσε την αίσθηση ότι είχε μία επιπλέον συμβολή στην οικονομία, ενώ το Sport χρησιμοποιούσε περισσότερο το ηλεκτρικό μοτέρ. Αυτό (σε κανονικές συνθήκες) βοηθούσε κυρίως στην εκκίνηση και έδινε ένα boost σε προσπεράσματα. Η Suzuki λέει πως τα 0-100km/h έρχονται σε 11,1sec, όμως η αίσθηση που σου δίνει στο δρόμο είναι ότι είναι ταχύτερο. Τα προσπεράσματα γίνονται με ασφάλεια με την ισχύ να είναι επαρκής αν θέλεις να… παίξεις λίγο παραπάνω σε επαρχιακό δρόμο με στροφές.
Άνετο πάνω από όλα
Οι προδιαγραφές της ανάρτησης περιγράφουν: «Γόνατα MacPherson εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω», την οποία συναντάμε σε αυτοκίνητα σπορ προδιαγραφών. Σε δρόμους με στροφές θα θέλαμε λίγη περισσότερη πληροφόρηση από το ελαφρύ τιμόνι. Είναι όμως γρήγορο. Το αυτοκίνητο σε κάθε περίπτωση εμπνέει ασφάλεια, έχει ανάλαφρη αίσθηση και έχει ήπιες αντιδράσεις όταν (και αν) το παρακάνεις. Το ESP παρεμβαίνει χωρίς εντάσεις και συμπληρώνει την εικόνα της ασφάλειας που νιώθεις. Η ρύθμιση της ανάρτησης «κοιτά» ξεκάθαρα προς την άνεση και περάσματα πάνω από κακοτεχνίες/λακκούβες δεν θα ενοχλήσουν τους επιβάτες. Θα πρέπει να έχεις όμως στο μυαλό ότι στην πίεση οι κλίσεις του αμαξώματος είναι αρκετά μεγάλες. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή κύλιση και την ηχομόνωση από τους αεροδυναμικούς θορύβους, το Swace θα μεταφέρει εσένα και την οικογένειά σου το ίδιο ήσυχα στις καθημερινές σου υποχρεώσεις, αλλά και στα μακρινά ταξίδια χωρίς κούραση, ακόμα και χωρίς στάσεις. Οι τελευταίες περιλαμβάνουν και τα βενζινάδικα. Η Suzuki ανακοινώνει 4,4-5,1lt/100 km στο μικτό κύκλο WLTP. Στην μία εβδομάδα της δοκιμής μας και χωρίς προσπάθεια οικονομικής οδήγησης, η πραγματική κατανάλωση ήταν 5,8-5,9lt/100km.
Εξοπλισμός ασφάλειας και άνεσης
Το Suzuki Safety Support, σε φροντίζει με τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης, που κάνουν την ζωή σου εύκολη χωρίς να ξέρεις κάποιες φορές πως επεμβαίνουν, όπως: Το σύστημα πρόβλεψης σύγκρουσης, προειδοποίησης και αποφυγής αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματης μεγάλης σκάλας στα φώτα και αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας και τέλος το Dynamic Radar Cruise Control και οι 7 αερόσακοι. Τα παραπάνω είναι μέρος του στάνταρ εξοπλισμού ακόμη και από την αρχική έκδοση GL+ (της δοκιμής μας), όπως και ο αυτόματος διζωνικός εξοπλισμός με λειτουργία S-FLOW, τα θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, τα αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, τα ηλεκτρικά παράθυρα/ καθρέπτες με αναδίπλωση και τέλος η κάμερα οπισθοπορείας.
Συμπέρασμα
Οι αγοραστές που αναζητούν ένα καλοφτιαγμένο οικογενειακό αυτοκίνητο σίγουρα θα πρέπει να σκεφτούν το Suzuki Swace. Μοιράζεται το ίδιο DNA με το Toyota Corolla Touring Sports είναι όμως φθηνότερο στην βασική έκδοση (GL+) κατά €2.400. Η συνεργασία μεταξύ των δύο κατασκευαστών σημαίνει ότι το Swace προσφέρει πολύ καλό επίπεδο άνεσης, οικονομία καυσίμου και χαμηλούς ρύπους χάρη στην κοινή υβριδική τεχνολογία τους.
Τιμή βασικής έκδοσης Swace 1.8L GL+ Hybrid 122Ps €28.380
Τιμή έκδοσης δοκιμής Swace 1.8L GL+ Hybrid 122Ps €28.380
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Ποιότητα κατασκευής | Ο θόρυβος του CVT κιβωτίου |
Εσωτερικοί χώροι | Το ελαφρύ τιμόνι |
Άνεση | |
Κατανάλωση | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας κύκλου Atkinson, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.798cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 80,5mm x 88,3mm | |
Σχέση συμπίεσης | 13 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου | |
Ηλεκτροκινητήρας | Σύγχρονου τύπου, μόνιμου μαγνήτη | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.655 | |
Ύψος (mm) | 1.460 | |
Πλάτος (mm) | 1.790 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.700 | |
Βάρος (kg) | 1.475 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 596-1.232 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο τύπου CVT | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διπλά ψαλίδια, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx16in | |
Ελαστικά | 205/55 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps) | 122 | |
Ονομαστική ροπή (kgm) | 14,4 | |
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps/kW) | 72/53 | |
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm) | 16,6 | |
0-100km/h (sec) | 11,1 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 99-115 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km) | 4,4-5,1 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 5,8 |