Suzuki Jimny LCV 1.5 102Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα Suzuki
Μοντέλο Jimny
Segment B-SUV
Power Train Βενζίνη
Suzuki Jimny LCV 1.5 102Ps

Το Suzuki Jimny παραμένει το ίδιο καθαρόαιμο, με τρομερές εκτός δρόμου δυνατότητες, με την διαφορά πλέον, πως στην θέση των δύο πίσω καθισμάτων θα συναντήσουμε έναν αρκετά μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, ο οποίος φτάνει τα 863lt και χωρίζεται με ένα μεταλλικό πλέγμα που βρίσκεται ακριβώς πίσω από τις μπροστά θέσεις. Και αυτή ουσιαστικά είναι η μοναδική διαφορά με το απλό πολιτικό Jimny. Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία που αγαπήσαμε και το κάνουν να ξεχωρίζει, διατηρούνται αυτούσια και το LCV ή αλλιώς Light Commercial Vehicle.

Σε ποιους απευθύνεται;

Το μεγάλο ερώτημα είναι ποιος θα αγοράσει ένα Jimny ως επαγγελματικό όχημα και η αλήθεια είναι πως όσο το οδηγούσα, τόσο έψαχνα να βρω μια απάντηση. Ο μικρός για τα δεδομένα της κατηγορίας, χώρος φόρτωσης, περιορίζει αρκετά την χρήση του οχήματος. Για παράδειγμα ένας αγρότης θα προτιμήσει σίγουρα ένα Pick-up έναντι του Jimny, μιας και με ένα pick-up θα μπορέσει να μεταφέρει και μεγαλύτερα σε μέγεθος αντικείμενα, αλλά και βαρύτερα, αφού το μέγιστο βάρος που μπορεί να σηκώσει το Jimny είναι περίπου στα 200kg. Ένας αρχιτέκτονας όμως ή ακόμα καλύτερα ένας πολιτικός μηχανικός ή ένας φωτογράφος, θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα τις εκτός δρόμου δυνατότητες που έχει το Jimny, χωρίς να τους νοιάξει το φορτίο που θα χρειαστεί να μεταφέρουν. Ένας αγρότης πάλι, θα μπορέσει να το χρησιμοποιήσει για να μεταφέρει εργαλεία από την αποθήκη στο χωράφι ή σε παρόμοιες εργασίες. Τελικά όσο περισσότερο το σκεφτόμουν τόσα περισσότερα επαγγέλματα και χρήσεις του Jimny LCV έβρισκα.

Suzuki Jimny LCV 1.5 102Ps 

Ζόρικο!

Όπως και το πολιτικό, έτσι και το Jimny LCV μπορεί να περάσει από σημεία που δεν θα το περιμένετε. Χρησιμοποιεί ένα πλαίσιο τύπου σκάλας, με άκαμπτους άξονες, απόσταση από το έδαφος που φτάνει στα 210mm, έχει κοντούς προβόλους, αλλά και μεγάλες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, στις 37ο, στις 28ο και στις 49ο αντίστοιχα, όπλα που του δίνουν πολλούς πόντους όταν βρεθεί εκτός δρόμου. Η κατ’ επιλογή τετρακίνηση AllGrip Pro, με την εμπλοκή και κοντών σχέσεων στην εξίσωση, είναι ένα μεγάλο ατού, που συνδυάζεται με μεγάλες διαδρομές στην ανάρτηση, επιτρέποντας στο Jimny να πάει πραγματικά παντού. Ακόμα και με τα απλά M/S ελαστικά που είναι εξοπλισμένο από το εργοστάσιο.

 Suzuki Jimny LCV 1.5 102Ps

Ζόρικο, αλλά και όμορφο!

Το look του Jimny είναι μια ευχάριστη μείξη του παλιού Suzuki Samurai και της Mercedes-Benz G-Wagen. Έχει τετράγωνο σχήμα, με ευθείες γραμμές, που σχηματίζουν ένα αρκετά όμορφο αμάξωμα, με αρκετά retro στοιχεία. Σε αντίστοιχο μοτίβο είναι και το εσωτερικό του, με την διαφορά πως πλέον απουσιάζει η οθόνη αφής των 7in, διατηρώντας όμως όλα τα υπόλοιπα στοιχεία του προηγούμενου Jimny. Ο χώρος φόρτωσης έχει επίπεδο πάτωμα και μεγάλο άνοιγμα χάρη στην πίσω πόρτα που ανοίγει προς τα δεξιά, αλλά η αλήθεια είναι πως θα ήταν ευπρόσδεκτα μερικά σημεία πρόσδεσης του φορτίου. Τα υλικά που απαρτίζουν το εσωτερικό είναι μεν σκληρά στην υφή, όμως από την άλλη δείχνουν και είναι αρκετά ανθεκτικά, ταιριάζοντας ιδανικά με τον όλο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Έχει πάντως αρκετές ανέσεις, όπως hill descend,  κλιματισμό, καθώς και το πακέτο συστημάτων ασφαλείας  Suzuki Safety Support, που περιλαμβάνει ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα και άλλα ακόμα.

Suzuki Jimny LCV 1.5 102Ps 

Το μεγάλο ταλέντο

Η άνεση δεν είναι πάντως η μεγάλη το αρετή και αυτό δεν οφείλεται στην ανάρτηση, η οποία απορροφά πραγματικά τα πάντα, αλλά στον θόρυβο που παράγεται τόσο από τον κινητήρα, ειδικά μετά τις 4.000rpm, αλλά και από την μετάδοση. Το ταξίδι σε ανοιχτό δρόμο, δεν είναι επίσης το ατού του. Οι καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη όμως, είναι αρκετά άνετες, αφού οι μικρές του διαστάσεις του επιτρέπουν να χωράει σχεδόν παντού, ακόμα και στο μικρότερο στενό της πόλης, με το τιμόνι να είναι μεν ασαφές και αργό, κάτι που θα προβληματίσει λίγο την οδήγηση στην άσφαλτο. Όχι όμως στο χώμα. Εκεί όλα τα μειονεκτήματα γίνονται πλεονεκτήματα και το Jimny ξεδιπλώνει τον πραγματικό του χαρακτήρα. Στα χέρια ενός έμπειρου οδηγού, θα περάσει από κάθε είδους εμπόδιο που θα συναντήσει μπροστά του.  Και αυτό άλλωστε είναι και το ζητούμενο από αυτό το αυτοκίνητο. Να πάει παντού. Βράχια, λάσπες, χιόνι, άμμος, χωματόδρομοι, χωράφια και πλαγιές είναι το καθημερινό του ρεπερτόριο και πραγματικά είναι σχεδόν αδύνατο να καταφέρει κανείς να φέρει το Jimny σε δύσκολη θέση. Ο ατμοσφαιρικός 1.5 VVT αποδίδει 102 PS και 13,3 kgm ροπής, ενώ χαμηλά έχει σημαντικά περισσότερη ροπή σε σύγκριση με τον παλιό 1.300άρη με τα 80Ps. Συνδυάζεται με ένα νέο πεντατάχυτο κιβώτιο, με την τετρακίνηση All Grip Pro να εμπλέκεται με λεβιέ, σε ταχύτητες έως 100 km/h, ενώ υπάρχει επιλογή και για κοντές σχέσεις όταν τα πράγματα ζορίζουν αρκετά.

Μία και καλή!

Το Jimny LCV βγαίνει σε μία έκδοση με την τελική τιμή να διαμορφώνεται στα €21.630, ενώ χωρίς τον ΦΠΑ ανέρχεται στα €16.380. Αν σκεφτείτε ότι για ένα pick-up ένας επαγγελματίας καλείται να πληρώσει αρκετά παραπάνω, το Jimny είναι μια αρκετά ενδιαφέρουσα πρόταση, αρκεί φυσικά να μην υπάρχει η ανάγκη για την μεταφορά μεγάλων φορτίων.

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Εκπληκτικές εκτός δρόμου δυνατότητες Θόρυβος κινητήρα
Εξωτερικό design Θόρυβος μετάδοσης
Πρακτικότητα εσωτερικού Περιορισμένο φορτίο
Τεχνολογίες υποβοήθησης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός1.462cc
Διάμετρος x Διαδρομή74mm x 85mm
Σχέση Συμπίεσης10
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
Βάρος (kg)1.090
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΤετρακίνηση κατ’ επιλογή
ΚιβώτιοΧειροκίνητο πέντε σχέσεων, με επιλογή για κοντές
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΆξονας τριών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
ΠίσωΆξονας τριών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΤαμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6Jx15in
Ελαστικά195/80
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)102/ 6.000
0-100km/h (sec)10,20sec
Τελική Ταχύτητα (km/h)145
Εκπομπές CO2 (gr/km)154
Μέση κατανάλωση ονομαστικη (lt/100km)6,8
Δοκιμής (lt/100km)6,9