Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Subaru |
Μοντέλο | Outback |
Segment | D-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
All terrain vehicle
Tο νέο Subaru Outback είναι ένα μεγάλο υπερυψωμένο station wagon με εξαιρετικές εκτός δρόμου ικανότητες. Είναι τόσο, όσο θα πρόσταζε η κοινή λογική -αν υπήρχε- για τέτοιου είδους οχήματα, αφού στην πραγματικότητα το να είναι ένα όχημα ψηλότερο από αυτό μόνο μειονεκτήματα έχει. Είναι κατασκευασμένο πάνω σε μια βελτιωμένη έκδοση της πλατφόρμας SGP (Subaru Global Platform) η οποία έχει αυξημένη ακαμψία και το βάρος του φτάνει τα 1.642kg. Το τελευταίο facelift του έδωσε μία πιο φρέσκια και δυναμική εικόνα χωρίς να αλλάζει τα 213mm απόστασης από το έδαφος, την γωνία προσέγγισης 19,7°, γωνία ράμπας 21° και γωνία αναχώρησης στις 22,6°.
Φοράει τον ατμοσφαιρικό επίπεδο FB25 των 2.5lt με απόδοση 169Ps, βελτιωμένο στο 90% των μερών του, με άμεσο ψεκασμό καυσίμου και ονομαστική κατανάλωση 8,6lt/100km (περισσότερα για αυτό σε λίγο...). Χάρη σε αυτόν, το νέο Outback επιταχύνει στα πρώτα 100km/h σε 10,2sec και έχει τελική ταχύτητα 193km/h. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) με 8 θεωρητικά «ταχύτητες» οι οποίες είναι στην ουσία προεπιλεγμένα σημεία σταθμοί στην μετάδοση. Λέγεται Lineartronic TR58 και είναι ανανεωμένο κατά 80% των τμημάτων του και προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις του Outback. Η υπόλοιπη μετάδοση, είναι η γνωστή Subaru Symmetrical AWD με Active Torque Split που φροντίζει για τη βέλτιστη κατανομή της ροπής μεταξύ των αξόνων ανάλογα με τις συνθήκες. Επιπρόσθετα το σύστημα X-Mode συμβάλλει στην ασφαλέστερη οδήγηση σε ιδιαίτερα δύσκολες επιφάνειες.
Στο εσωτερικό, ο μοντέρνος πίνακας οργάνων και το ταμπλό με κάθετη οθόνη αφής 11,6in παρέχει όλες τις χρήσιμες πληροφορίες στο οδηγό στα ελληνικά, ενώ η ποιότητα κατασκευής και υλικών, είναι η γνωστή κορυφαία της Subaru. Με μεταξόνιο στα 2.745mm οι χώροι για τους επιβάτες είναι πληθωρικοί, όπως και αυτός για τις αποσκευές τους που φτάνει τα 561lt. Η ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών ήταν πάντα πρώτη προτεραιότητα για την Subaru και αυτό δεν έχει αλλάξει. Το σύστημα EyeSight είναι επιπέδου αμυντικής βιομηχανίας και παρακολουθεί ακόμα και τα μάτια του οδηγού για τυχόν σημάδια κούρασης και αναλαμβάνει να σε ξυπνήσει. Φυσικά δεν λείπουν τα Lane Centering, Pre-Collision Braking System, Adaptive Cruise Control, Autonomous Emergency Steering, Lane Departure Warning, Lane Departure Prevention, Emergency Lane Keep Assist, Traffic Sign Recognition και Assist Monitor.
Η πίσω ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια και τα υψηλού προφίλ ελαστικά (225/60R18), εξασφαλίζουν έναν ιδανικό συνδυασμό άνεσης και οδικής συμπεριφοράς, εντός και εκτός δρόμου, κάτι στο οποίο συμβάλει βέβαια και το άκαμπτο πλαίσιο. Το τιμόνι του είναι ακριβές και ελαφρύ για άνετη μετακίνηση εντός πόλης και η γενικότερη αίσθηση του αυτοκινήτου, δεν είναι sport, αλλά ούτε και νωχελική. Η κατανάλωση στην σύντομη επαφή που είχαμε μαζί του, ήταν ελάχιστα πάνω από τα 10lt/100km, τιμή αυξημένη συγκριτικά με τον υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό, αλλά και αναμενόμενη για το βάρος και τον τύπο του οχήματος.
Ακριβό;
Τα €57.750 που κοστίζει η βασική έκδοση (ή τα 60.750 που κάνει η έκδοση Adventure) φυσικά και δεν είναι λίγα για την κατηγορία, όμως είναι απόλυτα δικαιολογημένα τηρούμενων και των αναλογιών της υψηλής φορολογίας των 2,5lt. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που «δουλεύει» εξαιρετικά. Το πλαίσιο του δουλεύει, η ανάρτηση δουλεύει, το κιβώτιο δουλεύει, τα πάντα κάνουν πραγματικά αυτό που πρέπει και θα το κάνουν για πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα όπως την πρώτη μέρα. Είναι αυτοκίνητα που «ξεχειλίζουν» από ποιότητα τα Subaru, είναι σαν ιαπωνικά ακριβά εργαλεία. Κατασκευασμένα εκεί, με «την εκεί» νοοτροπία και την εκεί ποιότητα σε κάθε βίδα.
Το ανανεωμένο Outback κάνει όσα υπόσχεται, η τετρακίνηση με τα διαφορετικά προγράμματα είναι πραγματική τετρακίνηση, με τρία διαφορικά και όχι να στέλνει έναν άξονα πίσω και να τα μπαλώνει μετά το ESP για το ποιος τροχός θα βρει πρόσφυση. Έχει χώρους, είναι άνετο, ταξιδεύει στην εθνική, σκαρφαλώνει σε βράχια, ξεκολλάει στο χιόνι, και δεν λέει όχι και σε λίγο στρίψιμο. Οπότε όχι, δεν είναι πολύ ακριβό, ειδικά αν κοιτάξουμε πόσα “dummy” SUV κοστίζουν τόσο ή και περισσότερο, ενώ δεν κάνουν τίποτα από όλα αυτά καλά. Το Outback μπορεί να πάει όλη την οικογένεια στο εξοχικό, να βγάλει από την άμμο την βάρκα, να κάνει άλματα στον ερημικό χωματόδρομο, και μετά να βγει σαν μια μπάλα από λάσπη στην εθνική και να ταξιδεύει αμέριμνο με 160km/h σε ευθείες και στροφές χωρίς να τρίξει μέσα στην καμπίνα τίποτα. Είναι εξαιρετικά αυτοκίνητα τα Subaru και το ξέρουμε λίγοι. Λίγοι και καλοί...
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €57.750
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ ADVENTURE: €60.750
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εκτός δρόμου δυνατότητες | Υψηλά πάγια έξοδα |
Λειτουργία συστήματος τετρακίνησης | Τιμή |
Ποιότητα κατασκευής | Κατανάλωση |
Άνεση ανάρτησης | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Κυβισμός | 2.498cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 94 x 90mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,2 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο CVT με 8 «προεπιλεγμένες» σχέσεις | |
Διαφορικά | Ελεύθερα με δυνατότητα ηλεκτρονικού κλειδώματος | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8Jx18in | |
Ελαστικά | 225/60 R18 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.870 | |
Πλάτος (mm) | 1.875 | |
Ύψος (mm) | 1.675 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.745 | |
Βάρος (kg) | 1.642 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 522 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 169/5.000 | |
0-100km/h (sec) | 10,2 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 193 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 193 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 8,6 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 10,1 |