Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Honda |
Μοντέλο | Jazz |
Segment | B-Segment |
Power Train | Hybrid |
Οι βασικές διαφορές
Η Honda μαζί με το νέο Jazz e:HEV, παρουσίασε και την crossover έκδοσή του, με την ονομασία Crosstar. Το Jazz e:HEV Crosstar διαφοροποιείται από την απλή έκδοση τόσο στην εμφάνιση όσο και σε ορισμένα τεχνικά χαρακτηριστικά. Εκ πρώτης όψεως θα προσέξει κανείς τις ράγες στην οροφή, τις διαφορετικής σχεδίασης ζάντες που παραμένουν στις 16in, στα μαύρα προστατευτικά πλαστικά στα χαμηλά μέρη του αμαξώματος, καθώς και στην διαφορετική μάσκα που στην προκείμενη έχει άνοιγμα για τον αέρα (στην απλή έκδοση η μάσκα είναι σχεδόν κλειστή θυμίζοντας ηλεκτρικό μοντέλο). Το Crosstar είναι εξοπλισμένο με ψηλότερο προφίλ στα ελαστικά -185/60 έναντι 185/55 της απλής έκδοσης- κάτι που έχει ως αποτέλεσμα αυξημένη κατά 16mm απόσταση από το έδαφος, λόγω της μεγαλύτερης συνολικά διαμέτρου των τροχών (627mm από 610mm). Επίσης, το Crosstar χρησιμοποιεί διαφορετικά ελατήρια στην ανάρτηση, καθώς επίσης τα αμορτισέρ έχουν πλέον και αυτά μεγαλύτερη διαδρομή. Η διαφορά των 16mm της απόστασης από το έδαφος μεγαλώνει ακόμα περισσότερο όταν το αυτοκίνητο φορτωθεί με βάρος, με την απλή έκδοση να έχει 107mm και το Crosstar 144mm, ενώ όταν είναι άδειο, η απόσταση φτάνει στα 136mm και στα 152mm αντίστοιχα.
Οι διαφορές συνεχίζονται και στις εξωτερικές διαστάσεις, αφού το Crosstar έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 46mm, πλάτος κατά 31mm και ύψος κατά 30mm, ενώ υπάρχει και μια μικρή αύξηση τόσο στο μεταξόνιο που είναι μεγαλύτερο κατά 3mm όσο και στα μετατρόχια, που είναι αυξημένα κατά 11mm εμπρός και πίσω. Το συνολικό βάρος έχει αυξηθεί κατά 25kg και πλέον είναι στα 1.253kg. Ο χώρος αποσκευών στην απλή έκδοση είναι στα 304lt και στα 1.205lt με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, ενώ πλέον έχει μειωθεί ελαφρά στην περίπτωση του Crosstar στα 298lt και στα 1.199lt, διατηρώντας όμως το ίδιο επίπεδο πάτωμα με το χαμηλό κατώφλι. Τέλος, στο εσωτερικό του, θα συναντήσουμε επενδύσεις από αδιάβροχο ύφασμα στα καθίσματα, στα πάνελ των μπροστινών θυρών, καθώς και στο κέντρο του ταμπλό.
Τέλος οι διαφορές!
Από εδώ και πέρα, το Jazz e:HEV Crosstar διατηρεί ακριβώς τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Δηλαδή, κινείται από το γνωστό υβριδικό σύνολο που αποτελείται από έναν θερμικό κινητήρα που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, ο οποίος χάρη στα 1.498cc αποδίδει 98Ps και 13,3kgm ροπής. Ο κινητήρας κατά βάση χρησιμοποιείται για να κινεί έναν ηλεκτροκινητήρα των 70kW ο οποίος εκτελεί χρέη γεννήτριας και αναλαμβάνει να φορτίσει την μικρή μπαταρία χωρητικότητας 1kWh, η οποία με την σειρά της τροφοδοτεί τον δεύτερο ηλεκτροκινητήρα των 80kW, ο οποίος έχει αναλάβει την κίνηση του οχήματος μέσω ενός κιβωτίου μονής σχέσης. Ο θερμικός κινητήρας χρησιμοποιείται για την κίνηση του οχήματος μόνο μεταξύ των 80km/h και των 120km/h και αυτό όταν κριθεί απαραίτητο από την μονάδα διαχείρισης του υβριδικού συστήματος. Η μονάδα αυτή εναλλάσσει και τις λειτουργίες EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive, με στόχο πάντα την καλύτερη δυνατή απόδοση σε ισχύ και την όσο το δυνατό λιγότερη χρήση του θερμικού κινητήρα. Το σύστημα αυτό είναι ιδιαίτερα αποδοτικό και το βασικότερο, άκρως οικονομικό. Με αριθμούς μεταφράζεται σε μια μέση κατανάλωση που κυμάνθηκε στα 4,3-4,5lt/100km, την στιγμή μάλιστα που η Honda ανακοινώνει 4,5lt/100km με 4,8lt/100km!
Το ίδιο ικανό
Οδηγικά το Crosstar διαφέρει ελάχιστα σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις, με την διαφορά να εντοπίζεται ουσιαστικά στις λίγο μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές, που οφείλονται κατά κύριο λόγο στην μετατόπιση του κέντρου βάρους προς τα επάνω. Οι κλίσεις αυτές όμως δεν πρόκειται να προβληματίσουν τον οδηγό, αφού το Jazz παραμένει προβλέψιμο, φιλικό και εύκολα ελεγχόμενο. Στο χώμα, θα κινηθεί αρκετά άνετα και θα σας δώσει πρόσβαση σε ορισμένα απομακρυσμένα σημεία, αρκεί φυσικά να μην υπερβάλλετε και ξεχάσετε πως οδηγείτε ένα δικίνητο όχημα, με ελαστικά που έχουν σχεδιαστεί για κίνηση στην άσφαλτο κατά κύριο λόγο. Το τιμόνι εξακολουθεί και έχει την ίδια ελαφριά αίσθηση, όπως και όταν υπάρξει ανάγκη σε επιπλέον ισχύ, ο θόρυβος του θερμικού κινητήρα θα ενοχλήσει λίγο. Από εκεί και πέρα όμως, το Jazz Crosstar μόνο θετικές εντυπώσεις αφήνει.
Το μεγάλο τίμημα…
Η έκδοση Crosstar διατίθεται μόνο σε ένα επίπεδο εξοπλισμού, το Executive, το οποίο ομολογουμένως είναι και εντυπωσιακά πλούσιο. Στο καλής ποιότητας εσωτερικό του θα συναντήσουμε μια οθόνη αφής 9in υπεύθυνη για τον χειρισμό του infotainment Honda Connect, έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7in, δέκα αερόσακους, το στάνταρ πακέτο ασφαλείας Honda Sensing, τα εξαιρετικά πρακτικά καθίσματα Magic Seats με τις πολλές τους ρυθμίσεις, το Honda Personal Assistant που ενεργοποιείται χρησιμοποιώντας φωνητικές εντολές, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι, θερμαινόμενα καθίσματα, προβολείς και φώτα ημέρας LED και πολλά ακόμα. Όμως τα €28.900 που καλείται να πληρώσει κανείς για να το αποκτήσει, είναι αντικειμενικά πολύ υψηλή τιμή. Σε αυτά τα χρήματα, κάποιος μπορεί να αγοράσει ένα crossover μεγαλύτερης κατηγορίας, ενώ με ελάχιστα μόνο παραπάνω χρήματα μπορεί να αποκτήσει το εξαιρετικό σε όλους τους τομείς Honda Civic 1.5 με τους 182 ίππους και το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού Sport Plus. Αρκεί να είναι διατεθειμένος να ξεχάσει τις compact διαστάσεις και το πολύ οικονομικό υβριδικό σύνολο.
Τιμή βασικής έκδοσης Jazz e:HEV 109Ps Comfort: €22.700
Τιμή έκδοσης δοκιμής Jazz Crosstar e:HEV 109Ps Executive: €28.900
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Χαμηλή κατανάλωση | Τιμή αγοράς |
Ποιότητα κατασκευής | Θόρυβος κινητήρα κατά την επιτάχυνση |
Άνετη ανάρτηση | |
Εσωτερικοί χώροι-πρακτικότητα | |
Υψηλή τεχνολογία |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων i-VTEC | |
Κυβισμός | 1.498cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 73mm x 89,5mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 13,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου | |
Ηλεκτροκινητήρας | Σύγχρονου τύπου | |
Μπαταρία | Ιόντων λιθίου 1kWh | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Μονής σχέσης | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.090 | |
Ύψος (mm) | 1.556 | |
Πλάτος (mm) | 1.725 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.520 | |
Βάρος (kg) | 1.253 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 298-1.199lt | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Ταμπούρα | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6J x 16in | |
Ελαστικά | 185/60 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Συνδυαστική ισχύς (Ps) | 109 | |
Συνδυαστική ροπή (kgm) | 25,8 | |
0-100km/h (sec) | 9,9 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 173 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 110 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,5-4,8 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 4,5 |