Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Audi |
Μοντέλο | Q2 |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Το Audi Q2 εδώ και μία πενταετία είναι ο μοναδικός εκπρόσωπος των premium εταιρειών στην κατηγορία των B-SUV. Η πρόσφατη ανανέωση του, έφερε εμπλουτισμό στο τεχνολογικό του πακέτο, πιο ποιοτικό εσωτερικό σε ένα ακόμα πιο δυναμικό εμφανισιακά πακέτο. Το δοκιμάζουμε στην έκδοση 35TFSI με τους 150 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων.
Premium touch
Το ανανεωμένο Audi Q2 ήρθε βελτιωμένο στα σημεία για να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του, σε μια εποχή που κάθε χρόνος που περνάει τα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με όλο και περισσότερα τεχνολογικά στοιχεία, κυρίως εξοπλισμού ασφαλείας και άνεσης. Έτσι κι αυτό, για να «έρθει» στο 2021 απέκτησε πιο μοντέρνο παρουσιαστικό, με ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα LED στον στάνταρ εξοπλισμό ή Matrix LED προαιρετικά, με την έκδοση S-Line που είχαμε στα χέρια μας να φοράει αυτές τις δίχρωμες ζάντες 18in που σε συνδυασμό με τις κόκκινες δαγκάνες το κάνουν πολύ όμορφο. Η χρωματική παλέτα που μπορείς να το αποκτήσεις εμπλουτίστηκε με πέντε νέες αποχρώσεις, με διακοσμητικές λεπτομέρειες σε ασημί, μαύρο ή στο χρώμα του αμαξώματος.
Στο εσωτερικό, το ταμπλό του είναι ανανεωμένο με νέους αεραγωγούς και νέο επιλογέα για το κιβώτιο, ενώ διαθέτει πλαστικά καλύτερης ποιότητας, κάτι για το οποίο το προηγούμενο μοντέλο είχε «στιγματιστεί». Στην πλούσια έκδοση S-line έχει sport καθίσματα με καλή πλευρική στήριξη, sport τριάκτινο τιμόνι και ψηφιακό πίνακα οργάνων Audi Virtual Cockpit 12,3in, με όλες τις σημαντικές πληροφορίες του οχήματος σε μια πανέμορφη και πλήρως παραμετροποιήσιμη οθόνη από τα χειριστήρια στο τιμόνι. Το ηχοσύστημα της Bang & Olufsen, με 14 ηχεία και ισχύ 705watt, θα εκτιμηθεί από τους λάτρεις της δυνατής, αλλά και ποιοτικής μουσικής κατά την οδήγηση.
Την οθόνη των 8,3in στο πάνω μέρος του ταμπλό την χειρίζεσαι με τον περιστροφικό επιλογέα (MMI touch), ο οποίος βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα και, σε αντίθεση με τη μόδα, πιστεύω ότι αυτός είναι πιο σωστός τρόπος, μιας και σε ένα κινούμενο όχημα το να προσπαθείς να πετύχεις το κατάλληλο σημείο σε οθόνη αφής είναι δύσκολο και αποσπά την προσοχή από τον δρόμο, άρα και επικίνδυνο. Εκεί θα βρεις και τις επιλογές του Audi drive select, με 5 προγράμματα οδήγησης, τα Efficient, Comfort, Auto, Dynamic και το αγαπημένο μου Individual, το οποίο θα μπορούσε να είναι και μόνο του εκεί και να ρυθμίζεις τις παραμέτρους εσύ, χωρίς προεπιλεγμένες επιλογές. Τα συστήματα υποβοήθησης του νέου Q2 περιλαμβάνουν το Audi Pre-Sense, με προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας στον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ σαν extra υπάρχουν και τα πακέτα, Safety, Park και Drive που περιλαμβάνει το νέο Adaptive Cruise Assist που μπορεί να αναλάβει να ακολουθεί το προπορευόμενο όχημα και πλέον λειτουργεί σε όλες τις ταχύτητες.
S-Line All-around
Η έκδοση που είχαμε στην διάθεσή μας είναι αυτή με τον εξαιρετικό τετρακύλινδρο 1.5TSI EVO των 150Ps, με 25kgm ροπής και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic επτά σχέσεων. Ένας μοντέρνος κινητήρας τελευταίας γενιάς, γεμάτος τεχνολογίες, όπως αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής, σύστημα άμεσου ψεκασμού με πίεση 350bar, ειδικά κανάλια για το ψυκτικό υγρό ανάμεσα στους κυλίνδρους, ξεχωριστό κύκλωμα στην κυλινδροκεφαλή και επίστρωση από ατσάλι στα τοιχώματα των κυλίνδρων για αυξημένη αντοχή και μειωμένες τριβές. Επίσης διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δύο μεσαίων κυλίνδρων (ACT) που λειτουργεί μεταξύ 1.400-4.000rpm σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, όπου η λειτουργία τους δεν είναι απαραίτητη για το «ρολάρισμα» του αυτοκινήτου. Όλα αυτά συμβάλουν στη χαμηλή κατανάλωση (εμείς είδαμε μέση τιμή τα 8,2lt/100km, χωρίς σύνεση στο γκάζι...) και τις μειωμένες εκπομπές ρύπων, που πλέον είναι άμεσα συνδεδεμένες με τη φορολογία και τα τέλη κυκλοφορίας ενός οχήματος.
Παρότι βγαίνει και με τον αποδοτικό 1.0TSI, με 110Ps (έκδοση 30TFSI), ο 1.5TSI είναι η ιδανική επιλογή. Με αυτόν, το Q2 επιταχύνει με ζωντάνια και τρομερή γραμμικότητα σε όλες τις σχέσεις, που έτσι όπως τις αλλάζει το S-Tronic είναι σαν μία. Όλα αυτά μαζί με το βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης τεχνολογίας progressive steering, με κρεμαγιέρα μεταβαλλόμενου βήματος ώστε να είναι γρήγορο σε απόκριση χωρίς να είναι νευρικό γύρω από την ευθεία, το οποίο είναι αναμφίβολα πιο ακριβές και ευχάριστο από το προηγούμενο. Μόνο στο πρόγραμμα Dynamic ξενίζει με το υπερβολικό τεχνητό «βάρος», αλλά γι' αυτό, όπως είπα, το τέλειο πρόγραμμα είναι το Individual.
Η έκδοση S-Line έχει χαμηλότερη κατά 10mm ανάρτηση και είναι πιο συμμετοχική σε σχέση με τις υπόλοιπες που είναι περισσότερο προσανατολισμένες προς την άνεση. Δεν ενοχλεί, ούτε κοπανάει παρά τους μεγάλους τροχούς, ενώ βοηθά το καλό πλαίσιο να αναδείξει τον ζωντανό του χαρακτήρα, ο οποίος είναι παραδόξως εξαιρετικά ευχάριστος για τέτοιου είδους όχημα. Με το ESP εντελώς απενεργοποιημένο, θα σας εντυπωσιάσει με το πόσο συμμετοχική είναι η «ουρά» του στις στροφές, ενώ στο άφημα του γκαζιού και με την κατάλληλη «τιμονιά», θα γυρίσει προοδευτικά και θα στρίψει με εντυπωσιακό τρόπο. Αυτό είναι ένα χάρισμα που το έχουν όλα σχεδόν τα νέα μοντέλα του Group με την MQB πλατφόρμα, που δεν είναι λίγα, αλλά ευτυχώς κάποιος μας σκέφτηκε και «εμάς» που ό,τι αυτοκίνητο και να μας δώσεις, θα βρούμε χρόνο και χώρο να παίξουμε λίγο μαζί του.
Σε γενικές γραμμές, το ανανεωμένο Audi Q2 είναι αν το καλοσκεφτείς όσο SUV χρειάζεσαι. Έχει 405lt χώρο αποσκευών, φιλοξενεί άνετα μια οικογένεια 4 ατόμων, είναι Audi, είναι ποιοτικό, όμορφο, δεν κοστίζει όσο ένα σπίτι (€28.650 ξεκινάει η έκδοση 35TFSI S-Tronic και €32.300 όπως το βλέπετε, με το πακέτο S-Line), έχει αρκετή δύναμη και ενδιαφέρον οδηγικά χαρακτήρα. Όλα αυτά φτάνουν να δικαιολογήσουν την τιμή του, φυσικά υπολογίζοντας και το κύρος που φέρνουν οι 4 κύκλοι στη μάσκα.
Τιμή βασικής έκδοσης Q2 30TFSI 110PS 6MT (Comfort): €22.350
Τιμή έκδοσης δοκιμής Q2 35TFSI 150PS S-Tronic (S-Line): €32.300
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση κινητήρα | Τιμή extra εξοπλισμού |
Λειτουργία κιβωτίου | Ορατότητα προς τα πίσω |
Βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής | |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Ιδανικά ρυθμισμένη ανάρτηση | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός | 1.498cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 74,5mm x 85,9mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8J x 18in | |
Ελαστικά | 215/50 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.210 | |
Πλάτος (mm) | 1.790 | |
Ύψος (mm) | 1.540 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.601 | |
Βάρος (kg) | 1.380 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 405 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 150/5.000-6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 25/ 1.500-3.500 | |
0-100km/h (sec) | 8,6 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 218 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 137 WLTP | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 6,1 WLTP | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,2 |