Η Mazda επί του παρόντος χρησιμοποιεί τους κινητήρες Skyactiv-G και Skyactiv-X στα μοντέλα της και ενδεικτικά παραδείγματα είναι το Mazda 3 και το CX-30 των κινητήριων αυτών συνόλων. Η ιαπωνική φίρμα θέλει να γυρίσει σελίδα και ήδη εξελίσσει τον επόμενης γενιάς βενζινοκινητήρα Skyactiv, ο οποίος θα φέρει το όνομα Z και θα αντικαταστήσει τα μοτέρ G και X. Η σειρά Z του Skyactiv αναμένεται να χρησιμοποιηθεί σε μοντέλα που θα λανσαριστούν το 2027 και η Mazda ήδη εργάζεται σκληρά ώστε αυτός ο κινητήρας να πληροί τις προδιαγραφές των εκπεμπόμενων ρύπων του Euro 7 και του Tier 4 της EPA. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρώτο μοντέλο, που θα «φορέσει» τον συγκεκριμένο κινητήρα, θα είναι η πέμπτη γενιά του MX-5 με τις αγορές της Ευρώπης και της Αμερικής να είναι οι πρώτες, οι οποίες θα «γευτούν» τις υψηλές επιδόσεις του νέου κινητήρα Skyactiv-Z. Τέλος, πρέπει να αναφερθεί πως η Mazda πρώτα θα εφαρμόσει το συγκεκριμένο μοτέρ σε μοντέλα με τέσσερις κυλίνδρους στην σειρά και ύστερα θα επεκταθεί στα εξακύλινδρα μοντέλα.
«Θα επιτυγχάνει υψηλή θερμική απόδοση πραγματοποιώντας εξαιρετικά λιτή καύση σε ένα ευρύ φάσμα από χαμηλές έως υψηλές στροφές, παρέχοντας εξαιρετική περιβαλλοντική και οδηγική απόδοση», ανέφερε μία πηγή της Mazda.