Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Skoda |
Μοντέλο | Octavia |
Segment | D-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
The real thing
Και όμως, αν το καλο-σκεφτείς, το πιο «αυτοκίνητο του λαού» στο VW Group δεν είναι το Golf. Το Golf έχει χτίσει ένα όνομα και ένα status που το έχει απομακρύνει από αυτόν τον όρο. Τον όρο του καλού, πρακτικού και προσιτού για όλους οικογενειακού αυτοκινήτου. Του αυτοκινήτου με την έννοια που οι περισσότεροι από εμάς -τους μεγαλύτερους- γνωρίζουμε. Αυτού που είχε ο πατέρας μας, του μοναδικού στην οικογένεια, το οποίο εξυπηρετούσε όλες μας τις ανάγκες, μπορούσε δεν μπορούσε. Ήταν πόλης, ταξιδιού, διακοπών, «τζιπ», αγροτικό και ότι άλλο έπρεπε να γίνει για την περίσταση. Ήταν το αυτοκίνητο, με την κλασσική του έννοια και το κλασσικό του σχήμα, αυτό του πρακτικού και ευρύχωρου sedan. Αυτό ακριβώς που είναι και το νέο Skoda Octavia, το οποίο από το 1996 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά και μέχρι σήμερα σε αυτήν εδώ, την τέταρτη, έχει καταφέρει να πουλήσει πάνω από 6,5 εκατομμύρια μονάδες. Είναι το best-seller μοντέλο της Skoda και ένα αυτοκίνητου που έχει διαπρέψει ως Taxi για τους ίδιους λόγους που διαπρέπει σαν οικογενειακό, δηλαδή τους εξαιρετικούς χώρους στην καμπίνα, τον τεράστιο χώρο αποσκευών, την άνεση και την αξιοπιστία. Η τέταρτη γενιά του Octavia βασίζεται στην αναβαθμισμένη πλατφόρμα MQB της VW και έχει ελαφρώς αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά με μήκος 4.689mm (+19mm), πλάτος 1.829mm (+15mm), ύψος 1.470mm (+9mm) και ίδιο μεταξόνιο στα 2.686mm. Ο χώρος αποσκευών, όπως πάντα είναι τεράστιος και διαμορφώνεται πλέον στα 600lt στα μοντέλα με κιτ επισκευής, ενώ η πίσω πόρτα που ανοίγει μαζί με το τζάμι, εξασφαλίζει ευκολία στη φόρτωση και πλήρη εκμετάλλευση του όγκου. Οι σχεδιαστές της Skoda έδωσαν στη νέα γενιά του δημοφιλές μοντέλου ένα πιο δυναμικό προφίλ με την ονομασία Grand Coupe. Το νέο Octavia είναι δείχνει πιο χαμηλό και σπορ με τη χαρακτηριστική μεγάλη μάσκα στο μπροστά μέρος, τα λεπτά και γωνιώδη φανάρια με τεχνολογία LED (προαιρετικά εξοπλίζεται και με LED Matrix) και το καπό με τις έντονες νευρώσεις. Η νέα Grand Coupe σιλουέτα είναι και εξαιρετικά αεροδυναμική με τον συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,24.
Ανεβαίνει επίπεδο
Το εσωτερικό του είναι καλύτερο από ποτέ, με νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με δύο ακτίνες που δίνει μια εικόνα πολυτέλειας, ενώ διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit 10,25in που έχει πολύ καλή ανάλυση και όμορφα γραφικά. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής 10in στην έκδοση Style που είχαμε για δοκιμή (8,25in στις εκδόσεις Active και Ambition), που στο κάτω μέρος της έχει μια πολύ πρακτική μπάρα αφής στην οποία σέρνεις το δάχτυλό σου και αυξομειώνει την μουσική, κάνει zoom στον χάρτη και διάφορες άλλες λειτουργίες. Το σύστημα δέχεται φωνητικές εντολές και gestures για ορισμένες λειτουργίες, αλλά η ψηφιακή βοηθός απαιτεί μια μικρή εξοικείωση για τη χρήση της, για να μην εμπλέκεται στην συζήτησή σας με τον συνοδηγό, παρεξηγώντας κάποιες λέξεις της συνομιλίας σας και να τις λαμβάνει σαν εντολές. Κάποιες φορές έχει πλάκα, άλλες όμως όχι, ειδικά όταν χρειάζεσαι την οθόνη και αυτό έχει καταλάβει κάτι εντελώς άσχετο. Το νέο Octavia είναι επίσης φορτωμένο με όλα τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης νέας γενιάς του Group ακόμα και από τη βασική έκδοση.
Γνωστές λύσεις
Η έκδοση που είχαμε στην διάθεσή μας είναι αυτή με τον εξαιρετικό τετρακύλινδρο 1.5TSI των 150Ps και 25kgm ροπής, με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Ένας μοντέρνος κινητήρας τελευταίας γενιάς, γεμάτος τεχνολογίες όπως αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής, άμεσο ψεκασμό με πίεση που φτάνει τα 350bar, ειδικά κανάλια για το ψυκτικό υγρό ανάμεσα στους κυλίνδρους, ξεχωριστό κύκλωμα στην κυλινδροκεφαλή και επίστρωση από ατσάλι στα τοιχώματα των κυλίνδρων για αυξημένη αντοχή και μειωμένες τριβές. Επίσης διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης των δύο μεσαίων κυλίνδρων (ACT) που λειτουργεί μεταξύ 1.400-4.000rpm σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, όπου η λειτουργία τους δεν είναι απαραίτητη για το ρολάρισμα του αυτοκινήτου. Όλα αυτά συμβάλουν στην χαμηλή κατανάλωση και τις μειωμένες εκπομπές ρύπων, που πλέον είναι άμεσα συνδεδεμένες με την φορολογία ενός οχήματος. Η δύναμή του είναι υπέρ αρκετή για το χαμηλό τηρουμένων των αναλογιών βάρος του Octavia (1.340kg), με αποτέλεσμα να του χαρίζει επιδόσεις που παλιότερα είχε η έκδοση RS, με 8,2sec για το 0-100km/h και τελική ταχύτητα 230km/h. Επιδόσεις που κάνουν την κατανάλωση των 7,7lt/100km που είδαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής μας, μια εξαιρετικά χαμηλή τιμή για το μέγεθος του αυτοκινήτου.
Πέρα όμως από τις καλές του επιδόσεις, το Octavia έχει την κλασική οδική συμπεριφορά που έχουν τα καινούργια αυτοκίνητα του group, που βασίζονται στην νέα MQB πλατφόρμα με τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα η οποία τουλάχιστον εμένα, μου αρέσει πολύ. Χωρίς να είναι σφιχτό και να αναπηδάει στις ανωμαλίες, είναι σταθερό παντού, άνετο και απόλυτα ρυθμίσημο με το τιμόνι και το γκάζι. Γυρίζει την ουρά του τόσο όσο πρέπει για να σε βοηθήσει να το τοποθετήσεις στην είσοδο η ακόμα και μέσα στην στροφή και μετά την κρατάει εκεί σημαδεύοντας ευθεία με το τιμόνι την έξοδο, με αποτέλεσμα να περνάει γλιστρώντας «γλυκά» και χωρίς απότομες αντιδράσεις. Αν μπείτε στο διαμορφωτή της Skoda θα δείτε ότι υπάρχει και η επιλογή για σπορ ανάρτηση με αστείο κόστος €100 που χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 15mm, ενώ με €800 μπορείτε να επιλέξετε τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ DCC που μεταβάλλουν την απόσβεση ανάλογα με το προφίλ οδήγησης που επιλέγει ο οδηγός. Η οδική συμπεριφορά του νέου Octavia είναι πάντα προβλέψιμη και ακόμα και στην περίπτωση που το παρακάνεις και ξεπεράσεις κάποιες μοίρες που θεωρεί το σύστημα ευστάθειας ως «ασφαλείς», τότε θα παρέμβει στα φρένα και θα σε επαναφέρει στην τάξη. Το περιθώριο όμως που σου αφήνει σε σχέση με άλλα συστήματα, ακόμα και πιο sport κατασκευών, είναι μια ευχάριστη έκπληξη που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τον ενθουσιώδη οδηγό.
Σε γενικές γραμμές, όπως είπα και στην αρχή, το Octavia είναι το αγαπημένο μου αυτοκίνητο σε αυτήν την κατηγορία. Το εκτιμώ ιδιαίτερα γιατί δεν είναι απλά μια τίμια και αξιόπιστη επιλογή, που θα δικαιολογούσε και το χαμηλό κόστος κτήσης, αλλά είναι ένα πραγματικά πολύ καλό και ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, που προσφέρει τόσα πολλά σε τιμή που ξεκινάει από τα €21.800 για την έκδοση Ambition με τους 150 ίππους και φτάνει τα €23.800 στην πλουσιότερη Style που είχαμε για δοκιμή. Είναι ένα αυτοκίνητα που με σήματα της Audi θα κόστιζε σχεδόν τα διπλά και δεν θα είχε παράπονο κανένας...
Τιμή βασικής έκδοσης Octavia 1.0TSI 110Ps Ambition: €19.500
Τιμή έκδοσης δοκιμής Octavia 1.5TSI 150Ps Style: €23.800
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Σχεδίαση | Εργονομία συστήματος infotainment |
Χώροι για επιβάτες και αποσκευές | Σχετικά σκληρά καθίσματα |
Άνεση ανάρτησης | |
Απόδοση κινητήρα | |
Ποιότητα κατασκευής-Εξοπλισμός | |
Τιμή |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός | 1.498cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 74,5mm x 85,9mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγής δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 17in | |
Ελαστικά | 205/55 R17 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.689 | |
Πλάτος (mm) | 1.829 | |
Ύψος (mm) | 1.470 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.686 | |
Βάρος (kg) | 1.340 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 600 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 150/5.000-6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 25/ 1.500-3.500 | |
0-100km/h (sec) | 8,2 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 230 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 120-153 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,3-6,7 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,7 |