Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Skoda |
Μοντέλο | Karoq |
Segment | C-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Έχετε παρατηρήσει πώς ορισμένοι κατασκευαστές ονομάζουν τα μοντέλα τους με τα ίδια πρώτα και τελευταία γράμματα, προκειμένου να δημιουργήσουν μια οικογένεια; Γι' αυτό έχουμε το Skoda Karoq, το οποίο βρίσκεται ανάμεσα στο μικρότερο Kamiq και το μεγαλύτερο Kodiaq στη σειρά SUV της Τσέχικης μάρκας.
Η ανανέωση της πενταετίας
Από την πρώτη στιγμή που λανσαρίστηκε το Karoq, έφερε έναν «νεωτερισμό» στην γκάμα της Skoda με το μεσαίο SUV να δίνει νέα ερμηνεία στην άνεση και στην πρακτικότητα. Η εμπορική του πορεία τα 5 χρόνια που βρίσκεται στην αγορά κρίνεται θετική, καθώς έχουν παραχθεί πάνω από μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα, ωστόσο ο χρόνος που πέρασε έκτοτε, έκανε αναγκαία την ανανέωση του προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό στην C-SUV κατηγορία.
Με μικρές επεμβάσεις, η Skoda αλλάζει το Karoq, το οποίο έχει στοιχεία από την νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν: Τα φωτιστικά σώματα (για πρώτη φορά με τεχνολογία LED Matrix) και η φαρδύτερη εξαγωνική μάσκα. Το μπροστινό μέρος παραπέμπει στα νεότερα μοντέλα της μάρκας (όπως το νέο Fabia), ενώ τονίζει την δυναμισμό του συνόλου. Παρατηρώντας το προφίλ του, το κυριότερο στοιχείο είναι οι νέας σχεδίασης αεροδυναμικές ζάντες, ενώ φυσιολογικά το σχεδιαστικό facelift ολοκληρώνεται στο πίσω μέρος. Εκεί, τα νέα φώτα τεχνολογίας LED με το minimal design αρκούν για να ανανεώσουν την εικόνα.
Στη νέα εμφάνιση μεγάλο ρόλο έχει και η αεροδυναμική, η οποία βελτιώθηκε κατά 9% (φτάνοντας στο 0,30Cd). Λεπτομέρειες όπως τα πρόσθετα αεροδυναμικά ένθετα των τροχών, η μεγαλύτερη σε μήκος πίσω αεροτομή και τα καλύμματα της ποδιάς κάτω από το ντεπόζιτο και τον πίσω άξονα (στο μοντέλο 4x4) μειώνουν ακόμη περισσότερο την αεροδυναμική αντίσταση, βελτιώνοντας παράλληλα και τις εκπομπές CO2.
Ανανεώσεις στα σημεία
Περνώντας στην καμπίνα του νέου Karoq η εικόνα δεν έχει αλλάξει πολύ, κάτι που δεν είναι κακό. Η ανανέωση τονίζεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 8in (standard εξοπλισμός στην έκδοση Ambition) ή 10,25 ιντσών (στην έκδοση Style όπως της δοκιμής μας) και μία κεντρική οθόνη για το infotainment σε διάσταση 8 (Ambition) ή 9,2 ιντσών (προαιρετικά με το πακέτο Columbus Plus που κοστίζει €1.400). Φυσικά, δεν λείπουν οι εφαρμογές του φωνητικού ελέγχου και η λειτουργία SmartLink, με δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης για Android Auto και Apple CarPlay. Η προσεγμένη ποιότητα των υλικών, αλλά και η υψηλού επιπέδου συναρμογή, ολοκληρώνουν την εικόνα. Για το τέλος αφήσαμε το καλύτερο κομμάτι του Karoq: Την πρακτικότητα. Οι αποθηκευτικοί χώροι θα καλύψουν όλες σας τις ανάγκες, ενώ οι βάσεις για tablet και τα τραπεζάκια με ξεχωριστή ποτηροθήκη (στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων), διαφοροποιούν το Karoq από τον ανταγωνισμό.
Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 521lt (ή 1.630lt με την αναδίπλωση των καθισμάτων), ενώ για μεγαλύτερη λειτουργικότητα μπορείτε να επιλέξτε το προαιρετικό σύστημα VarioFlex (+600 ευρώ) που -σύμφωνα με την Skoda- χωρίζει τα πίσω καθίσματα σε τρία μέρη, που σύρονται, διπλώνονται ή ακόμα και να αφαιρεθούν πλήρως. Λίγο πιο μπροστά (στην θέση των επιβατών) τρεις ενήλικες θα βολευτούν χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις, με αρκετό χώρο τόσο για το κεφάλι όσο και για τα πόδια. Οι εμπρός επιβάτες έχουν το πλεονέκτημα και της ηλεκτρικής ρύθμισης στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Βελτιώσεων συνέχεια
Το «δικό μας» Karoq ήταν εξοπλισμένο με τον κινητήρα βενζίνης των 150 ίππων που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Μάλιστα, η VW υπερηφανεύεται πως το μοτέρ των 1.500cc ανήκει στη νέα γενιά TSI EVO, με οικολογικό προφίλ. Έχει άμεσο ψεκασμό καυσίμου με πίεση έως 350bar και επίστρωση πλάσματος ατσαλιού στα τοιχώματα των κυλίνδρων, που αντικαθιστά τον χυτοσίδηρο μειώνοντας τις τριβές και κατ’ επέκταση την θερμοκρασία του κινητήρα. Αυτό σημαίνει καλύτερη (και πιο άμεση) απόκριση στις χαμηλές στροφές, και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Για την τελευταία φροντίζει και το σύστημα ACT (απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων) στις χαμηλές στροφές και στο χαμηλό φορτίο. Η λειτουργία του είναι τόσο ομαλή που θα την αντιληφθείτε μόνο από την σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων.
Από τις αλλαγές που δεν βλέπετε -αλλά θα αντιληφθείτε- είναι και αυτή του setup στο κιβώτιο ταχυτήτων. Το αυτόματο κιβώτιο DSG, συμπληρώνει πολύ καλά τον κινητήρα και πολύ σπάνια θα τον αφήσει εκτός αποδοτικού φάσματος. Στα προγράμματα Eco και Normal ο κινητήρας είναι ζωντανός, οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται γρήγορα, διατηρώντας έτσι την κατανάλωση εύκολα στην περιοχή των 7,6-7,8lt/100km. Αν θέλετε κάτι παραπάνω στο πρόγραμμα Sport οι 150 ίπποι δείχνουν κάτι παραπάνω από αρκετοί, με το μοτέρ να επιταχύνει πιο δυναμικά. Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα το DSG «ακούει» καλύτερα και ανταποκρίνεται με αρκετά γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων. Ωστόσο, εδώ θα αυξηθεί και η κατανάλωση, που θα περάσει γρήγορα τα 8lt/100km. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή το 0-100km/h από στάση ολοκληρώνεται σε 9sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 210km/h.
Άνεση και ασφάλεια
Την αίσθηση της άνεσης και της ασφάλειας θα την αντιληφθείτε από τα πρώτα χιλιόμετρα, που θα οδηγήσετε το ανανεωμένο Karoq. Εύκολο στην οδήγηση και ξεκούραστο, είναι ισορροπημένο και δεν κουράζει είτε κινείστε στις καθημερινές σας διαδρομές είτε στο ταξίδι. Η καλή περιφερειακή ορατότητα και το ελαφρύ τιμόνι το κάνουν να κρύβει εύκολα τον όγκο του, στα στενά της πόλης. Παραμένει άνετο όταν περνά πάνω από τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, αλλά ταυτόχρονα δεν είναι πλαδαρό, όταν θέλετε να οδηγήσετε με γρήγορο ρυθμό σε ένα επαρχιακό δρόμο. Αν το παρακάνεις το ESP θα επέμβει έντονα, χωρίς ωστόσο ποτέ να σε ξαφνιάσει. Η βελτιωμένη αεροδυναμική και η πολύ καλή ηχομόνωση εξασφαλίζουν ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου, καθιστώντας το ανανεωμένο Karoq ιδανικό για πολύωρα ταξίδια.
Συμπέρασμα
Μοντέρνο, άνετο, πρακτικό, με πολύ τεχνολογία, το ανανεωμένο Karoq είναι απόλυτα ισορροπημένο. Είτε το οδηγείτε στα καθημερινά χιλιόμετρα είτε κάνετε διακοπές μαζί του, δεν θα σας απογοητεύσει και θα σας βοηθήσει να κινηθείτε ακόμα και σε χωματόδρομο χάρη στο ύψος από το έδαφος (164mm) ακόμη και αν είναι δικίνητο (όπως αυτό της δοκιμής μας). Η ανανέωση όμως έφερε και σημαντική αύξηση στην τιμή με την βασική έκδοση των 110 ίππων του 1.0TSI να ξεκινάει από τα 26.450 ευρώ και από 29.900 ευρώ για το 1.5TSI των 150 ίππων με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Αν σε αυτό επιλέξετε το DSG7, τότε η τιμή φτάνει στα €31.400 για την έκδοση Ambition και €32.900 για την πιο πλούσια Style.
Τιμή βασικής έκδοσης Karoq 1.0TSI 110Ps (Ambition): €26.450
Τιμή έκδοσης δοκιμής Karoq 1.5TSI DSG7 150Ps (Style): €32.900
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Άνεση | Τιμή |
Απόδοση κινητήρα | Κατανάλωση υπό πίεση |
Εξοπλισμός | Περιορισμένη γκάμα εκδόσεων-κινητήρων |
Ποιότητα κατασκευής | |
Χώροι | |
Οδική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.498cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 74,5mm x 85,9mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.389 | |
Ύψος (mm) | 1.603 | |
Πλάτος (mm) | 1.841 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.638 | |
Βάρος (kg) | 1.395 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 521-1.630 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 18in | |
Ελαστικά | 215/50 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 150/6.000 | |
Ονομαστική Ροπή (kgm/rpm) | 25,4/3.500 | |
0-100km/h (sec) | 9 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 210 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 147 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 6,4 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,8 |