Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Nissan |
Μοντέλο | Juke |
Segment | B-SUV |
Power Train | Hybrid |
Late to the party
Η Nissan μπορεί να ήταν από τους πρωτοπόρους στην ηλεκτροκίνηση (το Leaf ήταν το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής το 2010), αλλά η Ιαπωνική φίρμα άργησε πολύ να αντιδράσει στη ζήτηση των πελατών για υβριδικά μοντέλα. Η ήπια υβριδική τεχνολογία που έγινε διαθέσιμη στο τρέχον Qashqai δεν ήταν αρκετή για να αποτελέσει ένα «κανονικό» υβριδικό και έπρεπε να περιμένουμε μέχρι τα μέσα του 2022 για να παρουσιαστεί το σύστημα e-Power της εταιρείας, που εξοπλίζει το Qashqai και το μεγαλύτερο X-Trail.
Η υβριδική τεχνολογία είναι κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενη για την μικρή γκάμα του μικρού crossover της Nissan, που μέχρι πρότινος περιοριζόταν αποκλειστικά στον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0DIG-T που ικανοποιούσε σε κατανάλωση, όμως ήταν ανήμπορος να προσφέρει δυναμικές επιδόσεις στο Juke.
ICE+EV
Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.600cc με απόδοση 94Ps και 15,1kgm ροπής, που διαθέτει συμβατικό ψεκασμό καυσίμου και χαμηλή σχέση συμπίεσης (10,5:1) και από έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 49Ps και 20,9kgm ροπής. Ένας δεύτερος, μικρότερος ηλεκτροκινητήρας 20Ps, παίζει το ρόλο της μίζας-γεννήτριας (High-Voltage Starter Generator) έτσι ώστε να εκκινεί ταχύτατα τον 1600άρη, ενώ συγχρονίζει τις σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων και ομαλοποιεί τις εναλλαγές μετάδοσης κίνησης ανάμεσα στο μεγάλο ηλεκτροκινητήρα και τον θερμικό κινητήρα. Το συγκεκριμένο σύστημα είναι πανομοιότυπο με της Renault, στα Clio E-Tech και Arkana E-Tech.
Η εκκίνηση γίνεται πάντα με τον ηλεκτροκινητήρα και η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση γίνεται με ταχύτητες έως τα 55km/h για όσο διάστημα υπάρχει αρκετή ενέργεια στην μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 1,2kWh. Η συνδυαστική ισχύς των 143Ps φτάνει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Όπως και στα υβριδικά μοντέλα της Renault, το ευρηματικό κιβώτιο Μulti-Μode είναι πολύπλοκο στον σχεδιασμό -και στην περιγραφή-, αλλά εξαιρετικά λειτουργικό στη χρήση. Διαθέτει 4 σχέσεις για τον θερμικό κινητήρα και 2 για τον ηλεκτρικό, χωρίς να υπάρχει ανάγκη για γρανάζια και συγχρονιζέ, ενώ δεν υπάρχει ούτε σχέση για την όπισθεν, απλά αντιστρέφει τη φορά περιστροφής του ο ηλεκτροκινητήρας.
Αλλαγές?
To υβριδικό Juke δεν άλλαξε ιδιαίτερα εμφανισιακά, αφού συνεχίζει να αποτελεί μία φρέσκια και σύγχρονη παρουσία στα B-SUV. Οι περιορισμένες αλλαγές έγιναν προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η αεροδυναμική απόδοση του crossover αμαξώματος. Η μπροστινή μάσκα με το δικτυωτό πλαίσιο διαθέτει μία μαύρη λωρίδα στο σημείο που ενώνεται με το καπό, με το τελείωμα του προφυλακτήρα να διαθέτει ένα διαφορετικό spoiler. Ανασχεδιασμένη είναι και η πίσω αεροτομή που συμβάλει στην βελτίωση της αεροδυναμικής του υβριδικού Juke. Τις οπτικές αλλαγές, συμπληρώνουν τα λογότυπα Hybrid και οι διαφορετικές ζάντες αλουμινίου 17in με ελαστικά 215/60.
Αντίστοιχα και στο εσωτερικό, οι περιορισμένες αλλαγές εστιάζονται στον πίνακα οργάνων, όπου το στροφόμετρο αντικαταστάθηκε από ένα αναλογικό όργανο χρήσης ισχύος ή ανάκτησης ενέργειας (Power, Eco και Charge). Κάποιος θα περίμενε βέβαια -με τιμή εκκίνησης τα €31.900- να υπάρχει ένας νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων. Στο κέντρο του ταμπλό συναντάμε μία οθόνη αφής 8in που εκτός από τις ενδείξεις για τα πολυμέσα προβάλει και την ροή ενέργειας του υβριδικού συστήματος. Δύο επιπλέον προσθήκες είναι το κουμπί EV (για την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση) που βρίσκεται ανάμεσα στους δύο κεντρικούς αεραγωγούς και το μπουτόν ενεργοποίησης του e-pedal το οποίο βρίσκεται σε ένα αρκετά δύσχρηστο σημείο πίσω από το διακόπτη του ηλεκτρικού χειρόφρενου.
Η έκδοση N-Connecta διαθέτει μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό και ενθέσεις απομίμησης δέρματος σε πόρτες και ταμπλό, συνθέτοντας μία ευχάριστη, νεανική και σπορτίφ καμπίνα. Στο κάτω μέρος του ταμπλό τα πλαστικά είναι σκληρά, έχουν όμως πολύ καλή συναρμογή που δεν επιτρέπει τριξίματα. Οι χώροι των επιβατών είναι ικανοποιητικοί για τέσσερα άτομα, όμως η ύπαρξη της μπαταρίας έχει μειώσει τον χώρο αποσκευών κατά 68lt σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση και πλέον φτάνει τα 354lt.
More than enough
Η θέση οδήγησης, τα καθίσματα με το ενσωματωμένο προσκέφαλο και οι στρογγυλοί αεραγωγοί σου βγάζουν μία σπορ διάθεση που η υβριδική έκδοση μπορεί να υποστηρίξει. Δεν είναι μόνο η αύξηση της ισχύος από τα 114Ps στα 143Ps, αλλά και η διαφορετική ρύθμιση της ανάρτησης. Το πρόσθετο βάρος των 77kg από το υβριδικό σύστημα ανάγκασαν τους μηχανικούς της Nissan να αλλάξουν το setup με πιο σφιχτά ελατήρια και αμορτισέρ. Χωρίς να υπάρχει ουσιαστική υποχώρηση στην άνεση, η Hybrid έκδοση με τις 17άρες ζάντες έχει τονώσει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Juke, με το αμάξωμα να παίρνει μικρότερες κλίσεις και να ανταποκρίνεται πιο άμεσα στις αλλαγές κατεύθυνσης. Το τιμόνι έχει ακρίβεια και η σχετικά αδιάφορη πληροφορία που φτάνει στα χέρια σου δεν είναι αρκετός λόγος να μην οδηγήσεις λίγο πιο γρήγορα το υβριδικό Juke σε στριφτερά κομμάτια. Η ισχύς είναι εκεί, στο γενναίο πάτημα του γκαζιού και παρότι τα 10,1sec για τα πρώτα 100km/h δεν εντυπωσιάζουν, θα ορκιζόσουν ότι το Juke είναι πιο δυνατό, ιδιαίτερα στο πρόγραμμα Sport. Εκεί βέβαια θα σε ενοχλήσει λίγο και ο αυξημένος θόρυβος του τετρακύλινδρου μοτέρ, αφού η πλήρως ηλεκτρική λειτουργία σε είχε «κακομάθει» στην κίνηση εντός πόλεως με χαμηλές ταχύτητες. Στην λειτουργία Eco η απόκριση και η ισχύς μειώνεται αισθητά και σίγουρα το πιο ισορροπημένο προφίλ οδήγησης είναι το Normal.
Το υβριδικό σύστημα θέλει να έχει πάντα τον ηλεκτροκινητήρα με επαρκές επίπεδο ενέργειας, αφού όταν η στάθμη πέσει ελάχιστα κάτω από την μέση, απενεργοποιεί την λειτουργία αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης και θέτει ξανά τον θερμικό κινητήρα σε λειτουργία για να φορτίσει την μπαταρία. Σε μεικτές συνθήκες, η κατανάλωση κυμαίνεται στα 6,1-6,2lt/100km χωρίς καμία «τσιγκουνιά» στο γκάζι, ενώ αν είσαι λίγο πιο φειδωλός μπορείς να δεις τιμές κοντά στα 5,5-5,7lt/100km. Σε αυτό σίγουρα βοηθά η λειτουργία ανάκτησης με το e-pedal που εφαρμόζει ένα μέτριο φρενάρισμα (έως 0,15g) όταν σηκώνεις το πόδι σου από το γκάζι. Δεν φρενάρει όμως πάντα με τον ίδιο βαθμό επιβράδυνσης και δεν ακινητοποιεί πλήρως το αυτοκίνητο.
Το Juke απέχει αρκετά από το να χαρακτηριστεί το κορυφαίο μικρό SUV της αγοράς, αλλά η προσθήκη του υβριδικού συστήματος το κάνει πιο ενδιαφέρον οδηγικά, αν και σημαντικά πιο ακριβό. Η τιμή του ξεκινάει από τα 31.900 ευρώ (€4.000 ακριβότερο από το 1.0 DIG-T με αυτόματο DCT), ποσό σίγουρα υψηλό, που «ακουμπάει» την ανώτερη κατηγορία των C-SUV. Βέβαια δεν μιλάμε για κάποια «βασική» έκδοση από άποψη εξοπλισμού, καθώς η N-Connecta έκδοση περιλαμβάνει όλα τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας που θα μπορούσε να ζητήσει κανείς από ένα μικρό crossover. Το νέο σύστημα κίνησης προσφέρει καλύτερες επιδόσεις με σημαντική διαφορά στην κατανάλωση καυσίμου, οπότε μπορούμε να πούμε ότι αυτή είναι η καλύτερη έκδοση του Juke μέχρι τώρα.
Τιμή βασικής έκδοσης Juke 1.0DIG-T 114Ps Energy: €22.400
Τιμή έκδοσης δοκιμής Juke Hybrid 143Ps N-Connecta: €31.900
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση υβριδικού συστήματος | Τιμή |
Χαμηλή κατανάλωση καυσίμου | Χαμηλή τελική ταχύτητα |
Design | Λειτουργία e-Pedal |
Άνεση ανάρτησης | Χώρος αποσκευών |
Εξοπλισμός | |
Οδηγική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός | 1.598cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 78mm x 83,6mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων | |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | ||
Τύπος | Ηλεκτροκινητήρας 49Ps (36kW) ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων | |
Μπαταρία | Ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,2kWh (0,85kWh ωφέλιμα) | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο Μulti-Μode 4+2 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 280mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 260mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx17in | |
Ελαστικά | 215/60 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.210 | |
Πλάτος (mm) | 1.800 | |
Ύψος (mm) | 1.595 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.636 | |
Βάρος (kg) | 1.287 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 354-1.357 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς θερμικού μοτέρ (Ps/rpm) | 94/5.700 | |
Ονομαστική ροπή θερμικού μοτέρ (kgm/rpm) | 15,1/3.600 | |
Ονομαστική συνδυαστική ισχύς (Ps/rpm) | 143 | |
0-100km/h (sec) | 10,1 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 166 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 114-116 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,1 (WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,2 |