Καθώς ο κόσμος στρέφεται προς την ηλεκτροκίνηση για το μέλλον της κινητικότητας, η Τουρκία, η Σαουδική Αραβία και η Αίγυπτος έχουν μεγάλα σχέδια για την κατασκευή μονάδων συναρμολόγησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ως ο μεγαλύτερος εξαγωγέας πετρελαίου στον κόσμο, η Σαουδική Αραβία μπορεί να είναι θεωρητικά κυρίαρχος του παιχνιδιού αλλά δεν είναι έτσι καθώς όλα δείχνουν πως το μέλλον της κινητικότητας είναι μακριά από τα ορυκτά καύσιμα. Το 2018, το Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων του βασιλείου διέθεσε 1 δισεκατομμύριο δολάρια στον κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, Lucid, για την έρευνα και εξέλιξη των μοντέλων της ενώ η εταιρεία σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα νέο εργοστάσιο στη χώρα.
Παράλληλα, ο διάδοχος της Σαουδικής Αραβίας Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν λάνσαρε την πρώτη εγχώρια μάρκα ηλεκτρικών, την Ceer, για να σχεδιάζει, να κατασκευάζει και να πουλά σεντάν και σπορ οχήματα. Η εταιρία αυτή, χρηματοδοτείτε από το Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας, αυτή τη φορά σε συνεργασία με την Foxconn ενώ χρησιμοποιεί την τεχνολογία της BMW .
Στόχος της πετρελαιοπαραγωγού χώρας είναι να κατασκευάσει 150.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2026. Εν τω μεταξύ, σχεδιάζονται κίνητρα για την αντικατάσταση των οχημάτων του στόλου που κινούνται με καύσιμα, καθώς και για την εισαγωγή λεωφορείων πράσινης ενέργειας.
Μπορεί η Σαουδική Αραβία να ξεκινά τώρα την κατασκευή αυτοκινήτων, όμως σχεδόν 2000 χλμ μακριά, στην Τουρκία, η κατασκευή αυτοκινήτων δεν είναι κάτι καινούργιο. Οι γείτονές μας βρίσκονται στην 13η θέση στον κόσμο στην παραγωγή αυτοκινήτων. Με τη Ford, την Toyota, τη Honda, τη Fiat, τη Hyundai και τη Renault να έχουν όλες κατασκευαστική παρουσία στη χώρα, μια αλλαγή στην παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων έρχεται στο προσκήνιο.
Η Ford Motor Co. και η Koç Holding έχουν ήδη ξεκινήσει την παραγωγή του επαγγελματικού E-Transit, με σχέδια να επεκτείνουν τη γκάμα του από το 2023 για να συμπεριλάβουν και την κατασκευή του ηλεκτρικού Transit Custom.
Στο παιχνίδι μπαίνει (θεωρητικά) και η Τούρκικη εταιρία κατασκευής ηλεκτρικών μοντέλων Togg. Αν τελικά η εταιρία συνεχίσει (και δεν είναι ένα προεκλογικό παιχνίδι του προέδρου Erdogan) στοχεύει να παράγει 175.000 μεσαίου μεγέθους SUV ετησίως.
Στον ίδιο δρόμο θέλει να βαδίσει και η Αίγυπτος η οποία δεν θέλει να βασίζεται σε εισαγόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ο Πρόεδρος Abdel Fattah El-Sissi είχε δεσμευθεί προσωπικά στην αρχή του έτους, ότι η χώρα του θα κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο El-Sissi υπάρχουν σχέδια για την κατασκευή του Cadillac Lyriq σε Αιγυπτιακές εγκαταστάσεις έως το τέλος του 2023, ενώ φαίνεται να βάζει στο τραπέζι και άλλες συνεργασίες αυτή τη φορά με Κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Στο ίδιο πλαίσιο ο Abdel Fattah El-Sissi, δημιουργεί ένα οικοσύστημα φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Αίγυπτο, η οποία αποκτά τα περισσότερα σημεία γρήγορης φόρτισης DC. Τα σημεία προστέθηκαν σε ένα δίκτυο 440 σημείων φόρτισης σε ολόκληρη τη χώρα.