Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Renault |
Μοντέλο | Captur |
Segment | B-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Με μια πρώτη ματιά, το μικρό Renault Captur θυμίζει αρκετά έντονα το Clio, σε μία ψηλότερη και λίγο πιο μακρόστενη εκδοχή. Η αλήθεια είναι ότι μοιράζεται μαζί του πλατφόρμα και αρκετά από τα μηχανικά μέρη και αποτελεί την entry level πρόταση της Renault για τη δημοφιλή πλέον κατηγορία των crossover. Προσωπικά δεν με ενθουσιάζουν και τόσο πολύ τα crossovers, αν και στην ουσία συνδυάζουν χώρους, πρακτικότητα και κάποιες -έστω και περιορισμένες- εκτός δρόμου ικανότητες, οι οποίες συνήθως υπερκαλύπτουν τις ανάγκες ή τις απαιτήσεις των εκάστοτε ιδιοκτητών τους. Το Renaul Captur είναι ακριβώς όλα τα παραπάνω. Έχει μεγάλους χώρους, ψηλό αμάξωμα που έχει 170mm απόσταση από το έδαφος, έχει ωραίο και κομψό design και μπορεί κάποιος να το αποκτήσει με τρεις διαφορετικούς κινητήρες. Εδώ έχουμε τον πιο μικρό της γκάμας, που -με κυβισμό 898cc και υπερτροφοδότη- αποδίδει 90Ps.
Εργονομία?
Αυτή η μόδα με την οθόνη αφής απ’ όπου ελέγχονται όλοι οι παράμετροι και ρυθμίσεις του αυτοκινήτου τελικά δεν είναι και τόσο καλή. Όταν θες, για παράδειγμα, να αλλάξεις σταθμό, θα πρέπει να αποσπάσεις την προσοχή σου από το δρόμο και να βρεις σε ποιο σημείο της οθόνης να πατήσεις, το δε περιστροφικό κουμπί για την ένταση του ήχου είναι πρακτικό αν είσαι συνοδηγός, μιας και βρίσκεται χωρίς λόγο τέρμα δεξιά. Υπάρχει και μία συστοιχία διακοπτών για το χειρισμό του ηχοσυστήματος, αλλά βρίσκεται πίσω από το τιμόνι και δεν έχεις οπτική επαφή με αυτή, με αποτέλεσμα ό,τι κάνεις, να γίνεται στα τυφλά. Ευτυχώς ο κλιματισμός ελέγχεται από διακόπτες ακριβώς κάτω από την οθόνη. Άλλο ένα παράδειγμα κακής εργονομίας είναι το τεράστιο, σε μέγεθος, ντουλάπι-συρτάρι του συνοδηγού. Είναι μεν τεράστιο με 11lt χωρητικότητα και χωράει σχεδόν τα πάντα, αλλά όταν ανοίγει, ο συνοδηγός θα πρέπει να μαζέψει τα πόδια του.
Σχεδιαστικά πάντως και παρά το γεγονός ότι βρίσκεται στην αγορά από το 2013, τα πετυχημένα facelift διατηρούν το Captur φρέσκο, μοντέρνο και όμορφο. Τα πλαστικά του, παρότι δεν είναι κορυφαίας ποιότητας, ικανοποιούν απόλυτα για τις απαιτήσεις της κατηγορίας, ενώ οι χώροι κρίνονται επαρκείς και άνετοι για πέντε ενήλικους επιβάτες, με τα καθίσματα να είναι αρκετά αναπαυτικά. Προσωπικά δεν με βόλεψε η θέση οδήγησης, η οποία είναι αρκετά ψηλά και δεν μου επέτρεψε ποτέ να ρυθμίσω το τιμόνι σε μία θέση που να με βολεύει. Πέρα από αυτά, το εσωτερικό του Captur έχει αρκετές θήκες για να τοποθετήσεις διάφορα αντικείμενα, όπως το κινητό και τα τσιγάρα σου. Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, που ξεκινάει από τα 377lt και αν μετακινηθούν προς τα εμπρός τα πίσω καθίσματα, φτάνει τα 455lt και τέλος, αν τα αναδιπλώσουμε προς τα εμπρός, δημιουργείται ένας χώρος των 1.235lt.
Κυρίως άνετο
Στο δρόμο, πάντως, το Renault Captur έχει ωραία συμπεριφορά. Είναι άνετο, με τις αναρτήσεις να απορροφούν σχεδόν όλες τις λακκούβες και τις κακοτεχνίες των δρόμων μας, ενώ στο χώμα κινείται χωρίς να νομίζεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε σέικερ που φτιάχνει φραπέ. Οι μικρές εξωτερικές του διαστάσεις είναι ό,τι πρέπει για την πόλη, αφού χωράει παντού και μπορεί να ελιχθεί με άνεση μέσα στην κίνηση. Στην εθνική οδό είναι αρκετά σταθερό και στιβαρό και εκεί κανείς θα εκτιμήσει την καλή ηχομόνωση, που δεν αφήνει σχεδόν κανέναν ήχο να επηρεάσει την άνεση των επιβατών. Ο κινητήρας έχει αρκετά ήσυχη λειτουργία και παρά το ότι είναι τρικύλινδρος, δεν γίνονται αντιληπτοί οι αναμενόμενοι κραδασμοί της τρικύλινδρης αρχιτεκτονικής. Από την άλλη, όμως, τα 90Ps ζορίζονται να κινήσουν γρήγορα το αμάξωμα και ειδικά όταν είναι ενεργοποιημένη η λειτουργία ECO, ο κινητήρας είναι τελείως νωχελικός. Η κατανάλωση πάντως κυμαίνεται περίπου στα 6,9lt/100km με όχι και τόσο σύνεση στο γκάζι και σίγουρα μπορεί να πέσει λίγο ακόμα, αν οδηγηθεί στη λειτουργία ECO. Σίγουρα ο υποψήφιος αγοραστής του Renault Captur δεν θα αναζητήσει επιδόσεις και σπορ οδήγηση, αφού, αν ψάχνει κάτι τέτοιο, κοιτάζει λάθος αυτοκίνητο. Θα εκτιμήσει όμως την άνεση της ανάρτησης, την αποτελεσματικότητα των φρένων και τους εσωτερικούς χώρους. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και έχει μέτρια αίσθηση, αλλά και πάλι όχι σε σημείο που θα ενοχλήσει τον προαναφερόμενο οδηγό.
Εξοπλισμένο!
Ο βασικός εξοπλισμός του Captur είναι ικανοποιητικός, με την κεντρική οθόνη πολυμέσων R-Link Evolution, που είναι διαθέσιμη στην έκδοση Dynamic, να κλέβει την παράσταση. Η οθόνη είναι συμβατή με το Apple Car Play και Android Auto, έχει σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, η οποία όμως δεν χρησιμοποιεί όλη την οθόνη, αλλά ένα μέρος της. Φώτα LED ημέρας, cruise control, hill assist, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες και αισθητήρες βροχής είναι μερικά από τα βασικά του εξοπλισμού, ενώ το Renault Captur είναι διαθέσιμο σε 30 μοντέρνους, διαφορετικούς, χρωματικούς συνδυασμούς χάρη στη διχρωμία του αμαξώματος. Η βασική έκδοση Authentic κοστίζει €14.380, ενώ η έκδοση Dynamic, που δοκιμάσαμε, €16.490.
Ξεχωριστό!
Το Renault Captur στην έκδοση με τα 90Ps είναι ένα ιδανικό αυτοκίνητο για κάποιον που αδιαφορεί για τις επιδόσεις και τον νοιάζει περισσότερο η άνεση, η χαμηλή κατανάλωση, οι εσωτερικοί χώροι και δεν θα πει όχι για μια βατή -εκτός δρόμου- διαδρομή. Το κόστος αγοράς του είναι φυσιολογικό και ανταγωνιστικό και σίγουρα με τους 30 διαφορετικούς συνδυασμούς χρωμάτων μπορεί κανείς να το διαμορφώσει όπως ακριβώς το θέλει.
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €13.380
TΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΉΣ: €16.490
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Άνετη ανάρτηση | Άβολη θέση οδήγησης |
Μεγάλοι χώροι στο εσωτερικό | Μέτρια εργονομία |
Όμορφο design | Αδύναμος κινητήρας |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Καλός εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός | 898cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72,2mm x 73,1mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 11 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός υπερσυμπιεστής καυσαερίων | |
Βάρος (kg) | 1.173 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Εμπρός | |
Κιβώτιο | Μηχανικό πέντε σχέσεων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, ράβδος στρέψης, αμορτισέρ αερίου | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Πίσω | Ταμπούρα 9” | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6Jx16in | |
Ελαστικά | 205/60 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 90/ 5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 14,27/ 2.250 | |
0-100km/h (sec) | 13,05sec | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 171 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
CO2 (gr/km) | 123 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,6 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,9 |