Το ολοκαίνουργιο ID.3 έχει να επιδείξει ήδη το πρώτο του ρεκόρ: Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Volkswagen κάλυψε τα 531 χιλιόμετρα από το Zwickau της Γερμανίας, έδρα του εργοστασίου κατασκευής του έως το Schaffhausen της Ελβετίας, με μία μόνο φόρτιση. Επισήμως, το μοντέλο με τη συγκεκριμένη μπαταρία των 58 kWh και τους 204 ίππους έχει αυτονομία έως 420 χιλιόμετρα, κατά WLTP. Το νούμερο αυτό ξεπεράστηκε κατά 100 και πλέον χιλιόμετρα, μία αύξηση της τάξεως του 26%. Η διαδρομή προς την Ελβετία αποτελείτο εξ ολοκλήρου από δημόσιους δρόμους και αυτοκινητόδρομους, μέσα από πόλεις όπως το Bayreuth και το Ulm.
Το αυτοκίνητο που δημιούργησε το ρεκόρ οδήγησε ο Ελβετός Felix Egolf, που ειδικεύεται στο «hypermiling». Ο συγκεκριμένος όρος προέρχεται από τις Η.Π.Α. και αναφέρεται στην οδήγηση ενός μοντέλου παραγωγής με τεχνικές που μεγιστοποιούν την οικονομία και ελαχιστοποιούν την κατανάλωση. «Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει τα πάντα, είναι compact αλλά ευρύχωρο, έχει ένα μοντέρνο, σχεδόν φουτουριστικό σχεδιασμό και χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας», δήλωσε ο Egolf αμέσως μετά την άφιξή του στο Schaffhausen.
Αν και το ταξίδι με στόχο το ρεκόρ δεν είναι απόλυτα συγκρίσιμο με τα συνηθισμένα ταξίδια, ωστόσο υπογραμμίζει την πρακτικότητα του ID.3 σε καθημερινή βάση. Με τη μπαταρία υψηλής ενέργειας, το αποδοτικό σύστημα μετάδοσης και τη γρήγορη φόρτιση, ακόμη και μεγάλες διαδρομές δεν αποτελούν πρόβλημα, με το αυτοκίνητο να προσφέρει εντυπωσιακή ευελιξία και δυνατότητες για οικονομική οδήγηση με υψηλό βαθμό ενεργειακής απόδοσης.
Πέρα από την τεχνολογία, η προσπάθεια για την κατάρριψη ενός ρεκόρ εξαρτάται κατά κύριο λόγο από το οικονομικό στυλ οδήγησης. Ο Felix Egolf φρόντιζε να εκμεταλλεύεται την κινητική ενέργεια του ID.3, δεν πατούσε το γκάζι όταν δεν ήταν απαραίτητο και άφηνε το αυτοκίνητο να ρολάρει. Στον αυτοκινητόδρομο, εκμεταλλεύτηκε κάποιες φορές και το slipstream, δηλαδή την αεροδυναμική κάλυψη από τα φορτηγά που προπορεύονταν. Από την άλλη, το βάρος δεν ήταν το ιδανικότερο, μιας και η παρουσία του κάμεραμαν και του εξοπλισμού του πρόσθεταν περίπου 250 κιλά. Επιπλέον, καταναλωτές ενέργειας, όπως το σύστημα πλοήγησης, τα φώτα ημέρας, το ραδιόφωνο και ο εξαερισμός λειτουργούσαν είτε περιοδικά είτε μόνιμα. Παρόλα αυτά, η κατανάλωση ενέργειας ήταν μόλις 10,9 kWh/100 χιλιόμετρα, αρκετά πιο κάτω από την τυποποιημένη, επίσημη κατανάλωση ενέργειας του ID.3 που είναι 14,5-15,4 kWh/100 χιλιόμετρα.
Το 44% των χιλιομέτρων της διαδρομής του ρεκόρ έγινε σε αυτοκινητόδρομους και το 56% σε επαρχιακούς δρόμους. Η μέση ταχύτητα ήταν 56 χλμ./ώρα. Ο Felix Egolf ολοκλήρωσε το ταξίδι από το Zwickau στο Schaffhausen σε περίπου εννέα ώρες.
Το ID.3 κατασκευάζεται στο εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Zwickau και είναι το πρώτο μέλος της οικογένειας των ηλεκτρικών μοντέλων της Volkswagen. Το εργοστάσιο στη Σαξονία διαδραματίζει βασικό ρόλο στη μετάβαση του συστήματος παραγωγής στην ηλεκτρική κινητικότητα: Για πρώτη φορά ένα μεγάλο εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων αφιερώνεται εξ' ολοκλήρου στην ηλεκτροκίνηση, με επενδύσεις ύψους περίπου 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Όλες οι εργασίες μετατροπής θα ολοκληρωθούν ακριβώς όπως έχει προγραμματιστεί, εντός του έτους. Το 2021, το πρώτο πλήρες έτος λειτουργίας του εργοστάσιου του Zwickau αποκλειστικά στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, θα παραχθούν περίπου 300.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα που βασίζονται στη μεταβλητή ηλεκτρική πλατφόρμα (MEB). Το συγκεκριμένο εργοστάσιο θα είναι το μεγαλύτερο και πιο αποδοτικό εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και πρωτοπόρο στον μετασχηματισμό του παγκόσμιου δικτύου παραγωγής της Volkswagen.