Η Audi ήταν από τις πρώτες ευρωπαϊκές εταιρείες που εισήλθαν στην Κινεζική αγορά το 1988, με τις πωλήσεις της όμως τα τελευταία χρόνια να παρουσιάζουν πτωτική τάση. Για να κερδίσει τους Κινέζους λοιπόν, η Audi μετονομάζεται σε «AUDI» στην Κίνα, εγκαταλείπει τους πασίγνωστους στον υπόλοιπο κόσμο 4 κύκλους του λογότυπού της και σηματοδοτεί την έναρξη της νέας εποχής που ανοίγεται εκεί, με ένα νέο μοντέλο το οποίο κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την SAIC.
To AUDI E concept σηματοδοτεί την σύνδεση αλλά και την διαφοροποίηση της «AUDI» από την «Audi», με αυτή την «μετατροπή» να είναι πολύ σημαντική για την ίδια την εταιρεία.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Audi, Gernot Dollner λέει σχετικά πως: «Η αυτοκινητοβιομηχανία υφίσταται τη μεγαλύτερη μεταμόρφωση στην ιστορία της. Με τις συνεργασίες μας στην Κίνα, διαδραματίζουμε καθοριστικό ρόλο σε αυτόν τον μετασχηματισμό». Ταυτόχρονα επισημαίνει πως οι Κινέζοι πελάτες στις premium κατηγορίες διαφέρουν από τους διεθνείς ομολόγους τους και έχουν διαφορετικές προσδοκίες: Αρχικά είναι νεότεροι και πιο γνώστες της τεχνολογίας, ενώ περιμένουν κορυφαία συνδεσιμότητα καθώς και αυτοματοποιημένη οδήγηση, ενώ το πιο σημαντικό, είναι πως αναζητούν μια συναρπαστική, αδιαμφισβήτητη εμπειρία σε ένα εσωτερικό που είναι τόσο οικείο όσο και εκπληκτικό».
Όσον αφορά στη συνεργασία της με την SAIC, για το πρωτότυπο AUDI E concept, ο Dollner υποστηρίζει πως «Η κοινή πλατφόρμα θα αποτελέσει τη βάση για μια νέα γενιά έξυπνων και συνδεδεμένων οχημάτων τελευταίας τεχνολογίας αποκλειστικά στην Κίνα. Τα επερχόμενα μοντέλα στοχεύουν σε ένα πολλά υποσχόμενο και ταυτόχρονα απαιτητικό τμήμα νέων πελατών. Η συνεργασία θα επεκτείνει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία της Audi (BEV) στην Κίνα και θα επιταχύνει τον μετασχηματισμό της εταιρείας στη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου».
Το χαρτοφυλάκιo της AUDI στην Κίνα θα αφορά αρχικά τρία μοντέλα στις κατηγορίες B και C για την Κίνα (σ.σ μεγαλύτερα από τα ευρωπαϊκά B και S segments), με το πρώτο μοντέλο να ξεκινάει τις πωλήσεις του το 2025.
AUDI E concept
Με μήκος 4.870mm, πλάτος στα 1.990mm, ύψος στα 1.460mm και μεταξόνιο 2.950 mm, το AUDI E concept τοποθετείται στην Sportback κατηγορία στην αγορά της Κίνας. Χάρη στη νέα Advanced Digitized Platform, το AUDI E concept έρχεται με τέλειες αναλογίες και εξαιρετικά διαφοροποιημένη εξωτερική σχεδιαστική γλώσσα. Στο εσωτερικό, ένα ευρύχωρο, κομψό και πλήρως ψηφιακό εσωτερικό προσφέρει εξαιρετική πρακτικότητα και μια πλήρως συνδεδεμένη εμπειρία στο αυτοκίνητο.
Το AUDI E concept εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, συνολικής ισχύος 570kW (775Ps), καθώς και με την τετρακίνηση Audi quattro, στοιχεία που του επιτρέπουν να επιταχύνει στα 0-100 km/h σε 3,6sec. Επιπλέον, το AUDI E concept έχει υιοθετήσει ειδικές για την Κίνα και εξαιρετικά καινοτόμες λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού. Το πρωτότυπο μοντέλο εξοπλίζεται με μπαταρία 100 kWh, επιτρέποντας αυτονομία 700 km μετρημένη σύμφωνα με το -πολύ πιο αισιόδοξο από το ευρωπαϊκό (WLTP)- Kινεζικό πρωτόκολλο CLTC. Η Advanced Digitized Platform διαθέτει επίσης μια καινοτόμο αρχιτεκτονική 800 volt που προσφέρει εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση. Ουσιαστικά, αρκούν μόλις 10 λεπτά φόρτισης από σταθμό DC για περισσότερα από 370 km αυτονομίας.