Πτώση της τάξεως του 13% σημείωσαν για τον μήνα Μάιο οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με την πορεία τους να είναι πτωτική τους τελευταίους ένδεκα μήνες. Σημαντικοί παράγοντες της πορείας αυτής είναι ο πληθωρισμός-ρεκόρ και η πτώση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών προστέθηκαν στις παρατεταμένες διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Οι εγγραφές στα 27 μέλη της ΕΕ συν το Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν κατά 13% σε 948.149 οχήματα τον Μάιο, ανακοίνωσε την Πέμπτη η βιομηχανική ένωση ACEA. Το πιο σκληρό χτύπημα μεταξύ των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών ήταν ο Όμιλος Volkswagen, ο οποίος σημείωσε πτώση των πωλήσεων κατά 22% από τον ίδιο μήνα πέρυσι. Οι ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο, παρουσίασαν κέρδη για τον μήνα. Οι πωλήσεις του Ομίλου Hyundai αυξήθηκαν κατά 9,8%, οι πωλήσεις της Nissan αυξήθηκαν 3% και ο Όμιλος Toyota αύξησε τις πωλήσεις κατά 1%.
Αυτό άφησε το Hyundai Group, το οποίο πουλά τις μάρκες Hyundai και Kia, στην τρίτη θέση στις πωλήσεις του ομίλου πίσω από το VW Group και την Stellantis. Ο Όμιλος Hyundai αύξησε το μερίδιο αγοράς του κατά 2,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 10,2%. Μεταξύ άλλων μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, οι πωλήσεις της Stellantis μειώθηκαν κατά 15%. Ο Όμιλος Renault έχασε 9,8% παρά την άνοδο 12% για την Dacia. Οι BMW και MINI, σημείωσαν πτώση 13% και η Mercedes-Benz μαζί με την Smart, χάσανε 8,3%. Μετά από σχεδόν ένα χρόνο πτώσης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες είδαν πρόσφατα λάμψεις βελτίωσης, αναφέροντας ότι ορισμένοι περιορισμοί εφοδιασμού, όπως η έλλειψη ημιαγωγών, αρχίζουν να μειώνονται. Μια έκθεση του Bloomberg Intelligence προβλέπει ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα αυξηθούν το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.