Το πρόγραμμα “Atlante”, αποτελεί μια φιλόδοξη προσπάθεια για την επέκταση του δικτύου ταχυφορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Ν. Ευρώπη. Στόχος είναι η ευρεία γεωγραφική κάλυψη, με ένα δίκτυο ανοικτό για όλους τους χρήστες, το οποίο θα φορτίζει με πρακτικό και φιλικό προς το περιβάλλον τα ηλεκτρικά οχήματα. Η Stellantis, μέσω της θυγατρικής της Free2Move eSolutions, συμμετέχει στην προσπάθεια με πρωταγωνιστή το νέο αμιγώς ηλεκτρικό 500. Ο εκδημοκρατισμός της αυτοκίνησης και κατ’ επέκταση η πεποίθηση ότι η ηλεκτροκίνηση πρέπει να είναι προσιτή για όλους, αποτελούν θεμελιώδεις αρχές για την Fiat, οι οποίες εκφράζονται απόλυτα μέσω του νέου 500. Με το πρόγραμμα “Atlante” δίνεται μια απάντηση στις προτάσεις του πακέτου “Fit for 55” που ανακοίνωσε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και του οποίου οι στόχοι περιλαμβάνουν τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων σε ποσοστό 100% από το 2035, αλλά και τη δημιουργία σταθμών ανεφοδιασμού-φόρτισης στους αυτοκινητόδρομους, ανά 60χλμ. για τα ηλεκτρικά οχήματα και ανά 150χλμ. για τα οχήματα που χρησιμοποιούν υδρογόνο. Συνολικά μέσω του προγράμματος “Atlante” αναμένεται να τοποθετηθούν περισσότεροι από 35.000 ταχυφορτιστές μέσα στα επόμενα 10 χρόνια στη Ν. Ευρώπη.
Η πρόσφατη ανακοίνωση, ότι στην Ιταλία το πρόγραμμα “Atlante” θα ξεκινήσει με αφετηρία την επαρχία του Πιεμόντε, με πρωτεύουσα το Τορίνο, την ιστορική έδρα της Fiat και τόπο κατασκευής του νέου ηλεκτρικού Fiat 500, έρχεται να ενισχύσει περεταίρω τη σύνδεση του θρυλικού μοντέλου με αυτό το καινοτόμο πρόγραμμα. Το νέο 500, σχεδιάστηκε εξ αρχής ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το οποίο θα προσεγγίζει με έναν ολιστικό τρόπο την έννοια της φιλικότητας προς το περιβάλλον. Από το σχεδιασμό, μέχρι την κατασκευή και τη χρήση του εφαρμόζει μια σειρά έξυπνων ιδεών για να πετύχει αυτό τον στόχο. Σε αυτό το πλαίσιο, στο εργοστάσιο του Mirafiori δημιουργείται το μεγαλύτερο δίκτυο V2G (Vehicle-to-Grid) στον κόσμο που σε συνδυασμό με το φωτοβολταϊκό πάρκο που υπάρχει στο χώρο θα προσφέρουν «πράσινη» φόρτιση και κυρίως σταθερότητα στο δίκτυο ηλεκτροδότησης. Το νέο 500 έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορεί να συνδέεται με δίκτυα V2G, ενώ ο ενσωματωμένος ταχυφορτιστής των 85kW που διαθέτει (στο βασικό εξοπλισμό) δίνει τη δυνατότητα εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης (περίπου 35 λεπτά για πλήρη φόρτιση και 5 λεπτά για την ανάκτηση αυτονομίας 50χλμ.).