Καθώς οι ηγέτες του κόσμου προετοιμάζονται για την κλιματική σύνοδο των Ηνωμένων Εθνών, COP28, στο Ντουμπάι, καθίσταται πιο σημαντικό από ποτέ για τις επιχειρήσεις να εντείνουν ακόμη περισσότερο τις προσπάθειές τους στο πεδίο της κλιματικής δράσης. Σήμερα, η Volvo Cars ανακοίνωσε ότι ισχυροποιεί το κλιματικό της σχέδιο – που ήδη είναι ένα από τα πλέον φιλόδοξα στην αυτοκινητοβιομηχανία – με σκοπό να ελαττώσει τις εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 75% έως το 2030, σε σύγκριση με το έτος αναφοράς, 2018.
Πρόκειται για μία προσθήκη στη φιλοδοξία της να γίνει μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία έως το 2040 και να μειώσει τις εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο κατά 40% από το 2018 έως το 2025. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, οι συνολικές εκπομπές CO2 ανά αυτοκίνητο ήταν 19% χαμηλότερες σε σχέση με το ορόσημο του 2018.
Η επίτευξη ενός τόσο φιλόδοξου στόχου, για περιορισμό των εκπομπών κατά 75% έως το 2030, απαιτεί την διατήρηση του πλάνου της για πώληση αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030, μηδενίζοντας έτσι τις εκπομπές στην εξάτμιση για το σύνολο της γκάμας της Volvo.
Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, η Volvo ανακοίνωσε πως είναι πλέον μέλος της πρωτοβουλίας First Movers Coalition (FMC) που δημιουργήθηκε από το World Economic Forum, και θέτει την αγοραστική της δύναμη στην υπηρεσία αναδυόμενων καθαρών τεχνολογιών που θα ενισχύσουν τη μετάβαση στο αλουμίνιο σχεδόν μηδενικών εκπομπών.
Επιπλέον, αναλαμβάνει δράση στον κλάδο του χάλυβα, μέσω της συνεργασίας της με τη σουηδική εταιρεία παραγωγής χάλυβα, SSAB. Η Volvo είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που συνέπραξε με τη SSAB, με στόχο να διερευνήσει τη δυνατότητα παραγωγής χάλυβα υψηλής ποιότητας σχεδόν μηδενικών εκπομπών για την αυτοκινητοβιομηχανία. Σήμερα, η Volvo Cars έχει εξασφαλίσει πρόσβαση σε πρωτογενή και ανακυκλωμένα χαλύβδινα ελάσματα σχεδόν μηδενικών εκπομπών από τη SSAB, τα οποία σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει σε ένα από τα προγράμματα αυτοκινήτων της, έως το 2026.
Νωρίτερα μέσα στο έτος, η Volvo Cars αποκάλυψε το αμιγώς ηλεκτρικό EX30, το μικρό SUV που σχεδιάστηκε για να έχει το χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα από κάθε άλλο μοντέλο Volvo ως σήμερα. Το EX30 είναι ένα από τα αρκετά, νέα, αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα Volvo που έχουν ήδη παρουσιαστεί και θα συνεχίσουν να παρουσιάζονται τα επόμενα χρόνια, στην πορεία τής μετεξέλιξης της Volvo σε μια εταιρεία αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030. Ήδη σημειώνει σημαντική πρόοδο – κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητά της να αντιπροσωπεύουν το 16% των συνολικών της πωλήσεων.
Συγχρόνως, απομακρύνεται γρήγορα από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα παράγει το τελευταίο της αυτοκίνητο με κινητήρα diesel στις αρχές του 2024, ενώ έχει σταματήσει τις επενδύσεις σε έρευνα και εξέλιξη (R&D) νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης. Την ίδια στιγμή, η εκπλήρωση του πιο πρόσφατου στόχου της απαιτεί τον περιορισμό των εκπομπών CO2 σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα και τις δραστηριότητές της (συμπεριλαμβανομένων των logistics), με στόχο να μειωθούν κατά 30% οι εκπομπές σε κάθε πτυχή της λειτουργίας της, σε σύγκριση με το έτος αναφοράς, 2018. Το 2022, το 69% όλων των λειτουργιών της Volvo χρησιμοποιούσε κλιματικά ουδέτερη ενέργεια. Και από τότε, έχει καταφέρει να φτάσει στη χρήση 100% κλιματικά ουδέτερης ηλεκτρικής ενέργειας σε όλα τα εργοστάσιά της ανά τον κόσμο.
Η COP28 λαμβάνει χώρα με φόντο την έκθεση Global Climate Stocktake του ΟΗΕ για το κλίμα, που δημοσιεύτηκε τον Σεπτέμβριο. Το νηφάλιο συμπέρασμά της είναι ότι παρά την πρόοδο σε κάποια πεδία, ο κόσμος απέχει ακόμη πολύ από το να περιορίσει την άνοδο της παγκόσμιας θερμοκρασίας στον 1,5 βαθμό σε σχέση με τα προβιομηχανικά επίπεδα.
Η έκθεση περιέχει επίσης συστάσεις για συγκεκριμένους τομείς, συμπεριλαμβανομένου του τομέα μεταφορών. Δηλώνει ότι όσον αφορά τη βιομηχανία αυτοκινήτων, «η κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης και η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων έχει τις καλύτερες προοπτικές για τον μετριασμό των εκπομπών στον κλάδο». Το συγκεκριμένο συμπέρασμα ευθυγραμμίζεται με τις δράσεις της Volvo Cars για τον εξηλεκτρισμό του στόλου της και την κατάργηση των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα.