Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Peugeot |
Μοντέλο | 2008 |
Segment | B-SUV |
Power Train | Electric |
Κάνεις την… δοκιμή του χώρου στάθμευσης; Κοιτάζεις τα αυτοκίνητα και τα συγκρίνεις μεταξύ τους; Κάποιες φορές ενώ περιμένεις την κυρία να τελειώσει τα ψώνια ή να πάρεις τα παιδιά από το σχολείο ή κάποια δραστηριότητα, πιάνεις τον εαυτό σου να το κάνεις αυτό. Να κοιτάς δηλαδή, τα άλλα αυτοκίνητα, να τα συγκρίνεις μεταξύ τους -εμφανισιακά- ή με το δικό σου. Παραδέξου το αν μέσα σε όλα δεις και ένα Peugeot 2008 θα το ξεχωρίσεις. Η έκπληξη γίνεται μεγαλύτερη μόλις πλησιάσεις και ανακαλύψεις (μόνο από την έλλειψη εξάτμισης) πως το 2008 που παρατηρούσες επίμονα είναι ηλεκτρικό. Η Peugeot δεν ξεχωρίζει (στην εμφάνιση) τα ηλεκτρικά, από τα συμβατικά της μοντέλα. Έτσι το ηλεκτρικό της B-SUV περνά απαρατήρητο για την λειτουργία του αλλά όχι για τo στυλ του, που διατηρείται ακόμα (μετά από 4 χρόνια κυκλοφορίας) εντυπωσιακό.
Πως ξεχωρίζει έξω και μέσα;
Στην πρώτη εικόνα θα σε κερδίσει η ισορροπία του συνόλου, οι δυναμικές γραμμές του αμαξώματος και ίσως ξεχωρίσεις την μεγάλη απόσταση -170mm- από το έδαφος. Τα στοιχεία αυτά διαμορφώνουν την έντονη προσωπικότητα του. Σίγουρα το πιο δυνατό σημείο του είναι το μπροστινό μέρος, όπου ξεχωρίζουν το οριζόντιο καπό και η φωτεινή υπογραφή με τα «δόντια λιονταριού», αλλά και η μάσκα με λεπτομέρειες στο χρώμα του αμαξώματος. Η οροφή «Black Diamond» (με το μαύρο χρώμα πιο απλά) φέρνει μία σπόρτιβ εμφάνιση, την οποία ολοκληρώνουν οι τροχοί 18in που εξοπλίζουν την πλούσια έκδοση GT.
Πέρασε στο εσωτερικό και θα συμφωνήσεις, πως το στυλ και η ποιότητα κυριαρχούν. Υπάρχουν πολλά υλικά υψηλής ποιότητας που χρησιμοποιούνται παντού και μόνο στα χαμηλότερα σημεία θα εντοπίσεις σκληρότερα και χαμηλότερης ποιότητας πλαστικά. Τα καθίσματα στην έκδοση GT είναι αναπαυτικά και στηρίζουν καλά το σώμα. Μάλιστα, η επιπλέον στήριξη σε μηρούς και μέση δεν κουράζουν στις μακρινές διαδρομές.
Φυσικά και ξεχωρίζει το i-Cockpit, με τρισδιάστατη απεικόνιση των οργάνων λειτουργιών, όμως για να το θαυμάζεις ενώ οδηγείς πρέπει να έχεις αρκετά χαμηλά το τιμόνι και να χάσεις την (δική σου) καλή θέση οδήγησης. Συνδυασμό και των δύο είναι πολύ δύσκολο να έχεις. Αν επιλέξεις τη θέαση του i-Cockpit βλέπεις όλες τις πληροφορίες, που αφορούν την κίνηση όπως: Κατανάλωση ενέργειας, ροή, επιλογή προγράμματος οδήγησης, αυτονομία και πολλά άλλα. Αυτά τα βλέπεις και στην οθόνη 10 ιντσών του infotainment, από το οποίο χειρίζεσαι και το ηχοσύστημα ή τον κλιματισμό. Ευτυχώς στην Peugeot για τις δύο αυτές λειτουργίες «άφησαν» και φυσικούς διακόπτες (περιστροφικό και σε στυλ «πλήκτρων πιάνου») κάτω από την οθόνη και έτσι υπάρχει μία ισορροπία ανάμεσα στο στυλ και την εργονομία. Για την τελευταία φροντίζουν οι αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα, οι μεγάλες θήκες στις πόρτες, οι θήκες στις πλάτες των καθισμάτων και οι δύο θύρες USB. Για οδηγό και συνοδηγό το e-2008 είναι κάτι παραπάνω από άνετο, ενώ για τους πίσω επιβάτες η κατάσταση αλλάζει. Οι πόρτες -όπως στα περισσότερα μοντέλα της Peugeot- δεν έχουν μεγάλο άνοιγμα και δεν βοηθούν την είσοδο/έξοδο. Μόλις περάσεις στο εσωτερικό ανακαλύπτεις πως η φιλοσοφία της «κοινής αρχιτεκτονικής» συμβατικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει κάποια ελαττώματα.
Η τοποθέτηση των μπαταριών στο δάπεδο (στο κέντρο και πίσω του πατώματος) δημιουργεί μία… καμπούρα κάτω από το πίσω κάθισμα. Οι πίσω επιβάτες κάθονται ψηλά και βλέπουν αμφιθεατρικά, αλλά όσοι έχουν μεγάλο ύψος θα έχουν περιορισμένο χώρο για το κεφάλι τους. Ο τρίτος επιβάτης, θα δυσκολευτεί με τον χώρο για τα πόδια του, αφού έχει το κεντρικό τούνελ εμπρός του. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 405lt, ο οποίος είναι μικρότερος από των KIA e-Niro (475lt) και Hyundai Kona Electric Standard Range (στα 466lt). Το σχήμα του είναι τετράγωνο, χωρίς ψηλό κατώφλι, που σημαίνει πως μπορείς να φορτώσεις ή να ξεφορτώσεις, πολλά πράγματα ή βαριά αντικείμενα. Επιπλέον έχει διπλό πάτωμα για την αποθήκευση των καλωδίων της φόρτισης. Αυτό που λείπει στην ηλεκτρική έκδοση είναι η ρεζέρβα και έτσι το e-2008 έχει μόνο kit επισκευής ελαστικών.
Κινητήρας-επιδόσεις-αυτονομία
Υπάρχει μόνο μία επιλογή κινητήρα για το Peugeot e-2008, αυτή των 136Ps με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, παίρνοντας ισχύ από μια μπαταρία χωρητικότητας 50kWh. Η επιτάχυνση είναι πολύ καλή για την κίνηση στην πόλη και, αρκετά καλή στον αυτοκινητόδρομο και διαφοροποιείται από την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης.
Το πρόγραμμα ECO μεγιστοποιεί την οικονομία, περιορίζει σημαντικά όμως την απόκριση και την ισχύ (μόλις 80Ps..), αλλά και τη λειτουργία του κλιματισμού. Καλό είναι να το χρησιμοποιείς μόνο στο...μποτιλιάρισμα. Με την βοήθεια της επιλογής B στο κιβώτιο, οδηγείς με ένα πεντάλ και κάνεις σοβαρή οικονομία στην μπαταρία. Το δεύτερο mode οδήγησης είναι το Normal (η απόδοση περιορίζεται στα 110Ps). Το πρόγραμμα αυτό κρατά μία ισορροπία ανάμεσα στη δύναμη και την οικονομία. Τέλος το Sport mode… ελευθερώνει 136Ps και δίνει την αίσθηση ενός μικρού GTI όσο αφορά την δύναμη. Με αυτό τα 0-100km/h έρχονται σε 8,5sec. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150km/h που είναι κοντά στις ταχύτητες ταξιδιού. Βέβαια σε τέτοιες ταχύτητες η κατανάλωση αυξάνεται σημαντικά και η αυτονομία μειώνεται με γοργούς ρυθμούς και το άγχος σου μεγαλώνει.
Αφού μιλήσαμε για αυτονομία να πούμε πως η Peugeot μιλά για 310km (κατά WLTP), αλλά όσο και αν προσπαθήσαμε δεν ξεπεράσαμε τα 260km. Μην ξεχνάς πως το e-2008 ήταν από τα πρώτα ηλεκτρικά crossover με τέτοια αυτονομία και αρχικά ήταν απόλυτα αξιοπρεπές. Τώρα ο ανταγωνισμός έχει καλύτερες τιμές να επιδείξει (για παράδειγμα το Kona Electric 64kWh ξεπερνάει εύκολα τα 420km..) και η Peugeot κάτι πρέπει να κάνει (μία αναβάθμιση λογισμικού την προηγούμενη χρονιά αύξησε ελάχιστα την αυτονομία του e2008 καθώς και e208) αν θέλει να παραμείνει ανταγωνιστική. Βέβαια αυτό σημαίνει πως αν χρησιμοποιείς το ηλεκτρικό 2008 για δουλειά και κίνηση περισσότερο μέσα στην πόλη και λιγότερο έξω από αυτήν, θα χρειαστεί να το φορτίσεις μία φορά την εβδομάδα.
Μην ξεχνάς πως η κατανάλωση στα ηλεκτρικά εξαρτάται από τον τρόπο και την διαδρομή που οδηγείς. Με τη σκέψη στην οικονομία μπορείς μείνεις λίγο πάνω από τα 16kWh/100 km (όταν η Peugeot ανακοινώνει 15,9kWh/100km). Σε νορμάλ συνθήκες, χωρίς να σκέφτεσαι την κατανάλωση, η τιμή θα κυμαίνεται στις 18-18,5kWh. Σε ανοιχτό δρόμο με ταχύτητα ταξιδιού το e-2008 καταναλώνει πάνω από 23-24kWh/100km. Στις 7 μέρες που το είχαμε στα χέρια μας η ένδειξη του trip computer (με κίνηση εντός και εκτός πόλης) ήταν 19,2kWh/100km.
Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται από τη διαθέσιμη ισχύ του δικτύου που είναι:
- 15 ώρες και 30 λεπτά για πλήρη φόρτιση μέσω απλής οικιακής παροχής
- 7 ώρες και 20 λεπτά για πλήρη φόρτιση μέσω WallBox (ισχύος 7.4kW)
- 30 λεπτά για φόρτιση στο 80% της μπαταρίας μέσω σημείων φόρτισης ισχύος 100kW
Η μπαταρία των 50 kWh καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000km για το 70% της ικανότητας φόρτισής της.
Κινήσου αθόρυβα… γρήγορα και χωρίς ρύπους
Οδηγώντας στην πόλη, θα βρεις το Peugeot e-2008 σχεδόν ιδανικό. Το μόνο που ξενίζει λίγο είναι το ψηλό μαρσπιέ (κοινό «κουσούρι» της ψηλωμένης CMP πλατφόρμας που χρησιμοποιούν και τα DS 3 Crossback, Opel Mokka κ.λπ.) που σε αναγκάζει να σηκώσεις αρκετά τα πόδια σου κατά την είσοδο στις μπροστά θέσεις. Αντίστοιχη συνήθεια θέλει και η ορατότητα πίσω και δεξιά, λόγω κλίσης της οροφής, αλλά τα ηλεκτρονικά και η κάμερα οπισθοπορείας θα σε βοηθήσουν να κινηθείς και να παρκάρεις ακόμη και στο κέντρο ή την αγορά του Χαλανδρίου και την Κηφισιάς.
Το ελαφρύ τιμόνι διευκολύνει τους ελιγμούς σε στενούς δρόμους και το παρκάρισμα. Στο Sport γίνεται ελάχιστα πιο βαρύ, εδώ όμως η ειδοποιός διαφορά, όπως είπαμε, είναι στην απόκριση του κινητήρα που αποδίδει 136Ps και «ακαριαία» 26,4kgm ροπής. Στον αυτοκινητόδρομο, το e-2008 είναι ένα αξιοπρεπές χαλαρωτικό αυτοκίνητο. Ο θόρυβος κύλισης είναι σχετικά χαμηλός παρά τις 18άρες ζάντες με τα ελαστικά 215/55 και το μόνο που θα παρατηρήσεις μία «νότα» θορύβου από τον αέρα. Η άνεση και το κράτημα βρίσκονται σε καλό επίπεδο, η απόσβεση της ανάρτησης είναι παραπάνω από ικανοποιητική και η πρόσφυση δύσκολα εξαντλείται. Φυσικά όταν αποφασίσεις να πιέσεις παραπάνω σε δρόμο με στροφές δεν θα πρέπει να περιμένεις την αίσθηση των… Peugeot 106 Rallye. Η δύναμη υπάρχει, αλλά το πλαίσιο, το τιμόνι και το setup της ανάρτησης είναι «setαρισμένα» για B-SUV και όχι για Hot-hatch. Αν θέλεις ηλεκτρικό με παιχνιδιάρικη αίσθηση καλύτερα να δεις το e208 ή το Honda e.
Συμπέρασμα
Αν θέλεις το επόμενο οικογενειακό σου αυτοκίνητο να είναι ένα ηλεκτρικό SUV, αξίζει να δεις το e-2008. Είναι πιο κομψό και πολυτελές, αλλά εξίσου, πρακτικό και λειτουργικό με τα μοντέλα του ανταγωνισμού. Βλέποντας τα ηλεκτρικά compact SUV της κατηγορίας, το Peugeot e-2008 ξεκινάει από τα €41.200 και έρχεται αντιμέτωπο με το KIA e-Niro 204Ps 64,8kWh (από €45.990 με 460km αυτονομίας) που έχει μεγαλύτερη μπαταρία και ιπποδύναμη, αλλά και το πολυαναμενόμενο Jeep Avenger (156Ps με αυτονομία 404km) που θα ξεκινάει από τα €36.500.
Τιμή βασικής έκδοσης e-2008 136Ps Active Plus: €41.200
Τιμή έκδοσης δοκιμής e-2008136Ps GT: €45.600
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Εμφάνιση | Τιμή |
Λειτουργία ηλεκτρικού συνόλου | Περιορισμένος χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών |
Ποιότητα εσωτερικού | Μικρή αυτονομία σε σύγκριση με νεότερα ηλεκτρικά |
Ρύθμιση ανάρτησης |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Ηλεκτροκινητήρας AC, συγχρονικού τύπου και μόνιμου μαγνήτη | |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ | ||
Τύπος | Συστοιχία ιόντων λιθίου | |
Χωρητικότητα | 50kWh | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο μίας σχέσης | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx18in | |
Ελαστικά | 215/55 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.300 | |
Πλάτος (mm) | 1.987 | |
Ύψος (mm) | 1.550 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.605 | |
Βάρος (kg) | 1.623 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 405-1567 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 136 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 26,4 | |
0-100km/h (sec) | 9 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 150 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 0 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (kWh/100km) | 15,9 (WLTP) | |
Δοκιμής (kWh /100km) | 19,2 | |
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ | ||
Ονομαστική (km) | 310 | |
Δοκιμής (km) | 260 |