MINI Cooper S 5d 178Ps

Ταυτότητα Αυτοκινήτου
Μάρκα MINI
Μοντέλο Cooper
Segment B-Segment
Power Train Βενζίνη
MINI Cooper S 5d 178Ps

Στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, υπάρχουν λίγες μάρκες και σχέδια που είναι τόσο αναγνωρίσιμα και αγαπητά όσο το MINI. Ακόμα και οι Άγγλοι βέβαια γνωρίζουν ότι έχει Γερμανικά γονίδια, αφού η επιτυχία της μάρκας οφείλεται στην BMW. Ο Γερμανός κατασκευαστής ήταν ο… εγκέφαλος της αναγέννησής της στις αρχές του αιώνα, κάνοντάς το MINI ένα από τα αυτοκίνητα με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη, αλλά και ένα αναγνωρίσιμο μοντέλο για την οδική συμπεριφορά του. Αυτό το facelifted μοντέλο τρίτης γενιάς έχει το στυλ και αρκετά χαρακτηριστικά που θυμίζουν το πρωτότυπο, αλλά παραμένει πολύ μεγαλύτερο από τον πρόγονό του. Στην πραγματικότητα, είναι αρκετά μεγάλο για να ανταγωνιστεί τα: Audi A1 Sportback , Seat Ibiza και VW Polo και διατίθεται σε πολλά επίπεδα εξοπλισμού με συνδυασμούς αυτών για να σου δώσει πολλά περιθώρια εξατομίκευσης.

Ο βασικός κινητήρας της έκδοσης Cooper (1.500cc 136Ps) ανοίγει την γκάμα, ενώ όσοι επιθυμούν περισσότερη δύναμη προτιμούν το Cooper S, αν θέλεις κάτι σε SUV/Crossover υπάρχει το Countryman, ενώ για περισσότερο lifestyle καταστάσεις η ανοιχτή έκδοση είναι αυτή που επιλέγεις. Στην κορυφή υπάρχει το John Cooper Works, που καυχιέται ότι δίνει την απόλυτη εμπειρία οδήγησης. Τέλος, αν θέλεις να ακολουθήσεις την επανάσταση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, υπάρχει το Mini Electric. Εδώ όμως έχουμε το πεντάθυρο MINI Cooper S, με τον κινητήρα 2.000cc με 178Ps, που προσπαθεί να συνδυάσει την πρακτικότητα του πεντάθυρου αμαξώματος με τον σπορ χαρακτήρα του τρίθυρου και τις επιδόσεις της έκδοσης Cooper S.

MINI Cooper S 5d 178Ps

Είναι sport, αλλά το δείχνει;

Εξωτερικά, οι δύο επιπλέον πόρτες μαρτυρούν -φυσικά- την διαφορά. Για περισσότερα χαρακτηριστικά συμβουλευόμαστε τις προδιαγραφές και βλέπουμε ότι αφορούν το μήκος του αμαξώματος (στα 4.036mm) και του μεταξονίου (+72mm από το τρίθυρο). Την εικόνα συμπληρώνουν οι διακοσμητικές λωρίδες και το πακέτο Piano Black (επιπλέον €313) με τις μαύρες λεπτομέρειες σε οροφή, μάσκα, καθρέφτες, περιγράμματα στα φώτα, ζάντες, τελικά εξατμίσεων και σήματα. Αυτό που παρατηρήσαμε είναι πως οι ζάντες των 17in φαίνονταν μικρές και έδειχναν σαν να άφηναν… άδειους τους μεγάλους θόλους των τροχών. Από την άλλη πλευρά ίσως φταίει ότι έχουμε συνηθίσει τους τροχούς μεγάλης διαμέτρου (18, 19, ή και 20in) οπότε γι’ αυτό μας φάνηκαν μικρές οι ζάντες στο MINI. Φυσικά υπάρχουν και τα χαρακτηριστικά της έκδοσης Cooper S: Ο αεραγωγός στο καπό, οι διπλές εξατμίσεις και οι πλευρικοί αεραγωγοί. Από αυτά μόνο οι εξατμίσεις έχουν «ενεργό» ρόλο. Τα φώτα LED είναι εξαιρετικά σε απόδοση (στη μεγάλη σκάλα φωτίζουν με ασφάλεια επαρχιακό δρόμο), ενώ τα πίσω φώτα σε σχέδιο Union Jack (Αγγλική σημαία) ξεχωρίζουν και είναι -σχεδόν- θέμα συζήτησης.

MINI Cooper S 5d 178Ps

Εσωτερικό: Τυπικό MINI

Ανοίγοντας τις πόρτες για να περάσουμε στο εσωτερικό, θα θέλαμε τις πίσω να έχουν μεγαλύτερο άνοιγμα για να διευκολύνουν την είσοδο-έξοδο των επιβατών. Εμπρός η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη. Το κάθισμα του οδηγού είναι άνετο και διαθέτει πολλές ρυθμίσεις. Ωστόσο, κάποια από τα χειριστήρια του δεν έχουν εύκολη πρόσβαση, ειδικά ο μοχλός που αλλάζει τη γωνία της πλάτης. Σε σύγκριση με τα ταμπλό των άλλων αυτοκινήτων, το ρετρό θέμα του MINI είναι μια ευχάριστη αλλαγή. Τα χειριστήρια στο τιμόνι για τον έλεγχο των πολυμέσων είναι βολικά τοποθετημένα και εύχρηστα, ενώ το panel με τους αεροπορικούς διακόπτες κάτω από τα -φυσικά- χειριστήρια του κλιματισμού συνεχίζουν να εντυπωσιάζουν. Η κεντρική οθόνη αφής 8,8in είναι όμορφη, ευκρινέστατη και γρήγορη στην απόκριση, ενώ μπορείς να την λειτουργήσεις μέσω του περιστροφικού χειριστηρίου κάτω από το χειρόφρενο και αυτή η διττή λειτουργία είναι ο λόγος που πολλοί χαρακτηρίζουν το infotainment της BMW-MINI ως ένα από τα καλύτερα στην αγορά. Το σύστημα πλοήγησης είναι στάνταρ, όπως και η εφαρμογή mirroring smartphone για χρήση Android Auto και Apple CarPlay.

Την premium αίσθηση του εσωτερικού συμπληρώνουν τα ποιοτικά υλικά, με μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, αλλά και την αίσθηση που δίνουν οι διακόπτες, όταν τους χρησιμοποιείς. Λεπτομέρειες, όπως ο φωτισμός περιβάλλοντος ή ακόμη και οι αμέτρητες επιλογές εξατομίκευσης κάνουν το εσωτερικό ένα από τα πιο πολυτελή στην κατηγορία των compact αυτοκινήτων. Βλέπετε οι Γερμανοί έβαλαν τα φτηνά πλαστικά σε σημεία, που είναι «κρυμμένα» (χαμηλά στις πόρτες ή τα χειριστήρια ρύθμισης των καθισμάτων) από την κοινή θέα. Οδηγός και συνοδηγός έχουν πολύ χώρο για τα πόδια και το κεφάλι. Βλέπετε οι κολώνες είναι σχεδόν όρθιες και τα μπροστινά καθίσματα έχουν μεγάλη διαδρομή. Όσο για τους χώρους για μικροαντικείμενα, το MINI δεν διεκδικεί βραβείο και είναι απλά ικανοποιητικοί. Οι τσέπες στις πόρτες είναι στενές και το ντουλαπάκι είναι τετράγωνο, αλλά ρηχό. Ωστόσο, κάτω από τις υποδοχές USB υπάρχει ένας χώρος για να σταθεί το Smartphone σου (χωρίς να γλιστρά εν κινήσει) και δύο ποτηροθήκες σεβαστού μεγέθους μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων.

MINI Cooper S 5d 178Ps

Οι επιβάτες του πίσω καθίσματος (αυστηρά για δύο, καθώς ο τρίτος θα στριμωχτεί υπερβολικά) έχουν ικανοποιητικό χώρο για το κεφάλι και τα πόδια. Θα δυσκολευτούν λίγο στην είσοδο, καθώς θα πρέπει να περάσουν κάτω από τη χαμηλή οροφή και τα μπροστινά καθίσματα που αφήνουν μικρό κενό πρόσβασης. Ο χώρος αποσκευών στο Mini είναι 278lt (ή 941lt με την πλάτη του καθίσματος πεσμένη) τιμή, που δεν είναι τόσο μεγάλη όσο του Ford Fiesta (311lt), του Seat Ibiza (355lt) ή του Skoda Fabia (380lt), θα χωρέσει όμως με άνεση τα ψώνια ενός εβδομαδιαίου super market. Έχει καλό τετράγωνο σχήμα και δεν χρειάζεται να σηκώσεις πολύ ψηλά τα πράγματα για το φορτώσεις. Μειονέκτημα στην φόρτωση το σκαλοπάτι που δημιουργείται όταν τα καθίσματα είναι πεσμένα.

MINI Cooper S 5d 178Ps

Αντίστοιχα fun;

Όλα τα μοντέλα MINI έχουν να υπερηφανεύονται για την οδική τους συμπεριφορά, είτε πρόκειται για τα απλά Cooper, τα ανοιχτά, ακόμη και τα Crossover μοντέλα, οπότε και το πεντάθυρο Cooper S με τον δίλιτρο κινητήρα και τα 178Ps περιμένεις να είναι συναρπαστικό. Οι προδιαγραφές για το 1.355kg αμάξωμα «μιλούν» για 6,7sec για τα 0-100 km/h και τελική ταχύτητα 235km/h. Δεν είναι όμως τόσο οι προδιαγραφές όσο η αίσθηση που σου δίνει. Το δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ, με την πλούσια ροπή 28,5kgm από πολύ χαμηλά (μόλις 1.350rpm), μας θύμισε την «εύκολη» απόδοση της δύναμης των τετρακύλινδρων με πολλά κυβικά. Ο ήχος του είναι διακριτικός (στο Normal mode, λίγο πιο έντονος στο Sport) και μόνο όσοι ήταν έξω άκουγαν τον ήχο της σκάστρας. Πολλοί ήθελαν να ακούγεται πιο εκρηκτικό το μοτέρ και στην καμπίνα, αλλά πιστεύουμε πως οι μηχανικοί στην MINI «κράτησαν» αυτό το προνόμιο για την έκδοση John Cooper Works. Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα. Ευχάριστη λεπτομέρεια, η ώθηση που νιώθεις στις αλλαγές στο sport mode, θα θέλαμε όμως στο συγκεκριμένο mode να μην αλλάζει αυτόματα λίγο πριν τον κόφτη. Είναι όμως διασκεδαστικό στη γρήγορη οδήγηση και σου δίνει την εντύπωση πως συμμετέχεις ενεργά.

MINI Cooper S 5d 178Ps

Το τιμόνι έχει επαρκές «βάρος», χωρίς να κουράζει στην πόλη και στην καθημερινότητα, ανταποκρίνεται άμεσα, με μεστή αίσθηση και γενικά είναι πολύ ευχάριστο και βοηθά στα γρήγορα κομμάτια. Η ουρά είναι πάντα πρόθυμη να ανοίξει ελάχιστα την τροχιά της, κάτι το οποίο ελέγχεται με μικρές κινήσεις σε τιμόνι και γκάζι και έχει ως αποτέλεσμα την θετική διάθεση του οδηγού. Δεν είναι φυσικά τόσο άμεσο ή συμμετοχικό όσο το μικρότερο τρίθυρο αδερφάκι του, παραμένει όμως φιλικό, ασφαλές και διασκεδαστικό σε γρήγορη διαδρομή. Η ρύθμιση των αναρτήσεων «κοιτάζει» προς στην οδηγική συμπεριφορά, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα την άνεση. Στην πόλη δεν θα κουράσει και θα «προσπαθήσει» να φιλτράρει τις γνωστές και πολλές κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Εδώ βοηθούν οι 17άρες ζάντες και τα ελαστικά. Προσαρμογή στην κίνηση -για την ορατότητα- θέλουν οι μπροστινές κολώνες, που μπορεί να την περιορίσουν λίγο στις διασταυρώσεις. Οι πίσω κολώνες είναι πιο λεπτές, επομένως η θέα εκεί δεν είναι πρόβλημα. Στον αυτοκινητόδρομο, ο ήχος κύλισης είναι σε χαμηλά επίπεδα, αλλά είναι ο θόρυβος του ανέμου από το παρμπρίζ και τις εμπρός κολώνες που γίνεται αισθητός σε ταχύτητες άνω των 130km/h.

Αφήσαμε στο τέλος την κατανάλωση καυσίμου. Μην περιμένεις θαύματα, αν θέλεις οικονομία, δεν θα πάρεις το Cooper S, αλλά και πάλι το γρήγορο MINI δεν θα σε «χρεωκοπήσει». Στην πόλη με το πρόγραμμα «Green» (οικολογικό) και θα δεις κατανάλωση γύρω στα 7,3-7,4lt/100km, ενώ με το «Normal» και λίγο παιχνίδι η τιμή ανεβαίνει εύκολα στα 8,4-8,5lt. Με την διάθεση και την επιλογή στο Sport θα δεις πάνω από 9lt/100km στον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

MINI Cooper S 5d 178Ps

Συμπέρασμα

Η πεντάθυρη έκδοση του MINI Cooper S θέλει να είναι η ώριμη επιλογή αυτού που έχει οικογένεια και αντιστέκεται ή απεχθάνεται τα SUV. Είναι ενθουσιώδες, χωρίς να είναι hooligan, αλλά δεν είναι και το πιο πρακτικό ή άνετο hatchback. Προτεραιότητά του παραμένει η οδηγική συμπεριφορά και το στυλ. Έχει χάσει ένα μέρος από τον σκληροπυρηνικό του χαρακτήρα, κερδίζοντας όμως επιπλέον πόντους στην καθημερινή χρήση.

Τιμή βασικής έκδοσης MINI Cooper 5d 1.5lt 136Ps: €24.990

Τιμή έκδοσης δοκιμής MINI Cooper S 5d 2.0lt 178Ps: €30.400

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
Εμφάνιση Μικρό άνοιγμα στις πίσω πόρτες
Ποιότητα κατασκευής Χώρος αποσκευών
Επιδόσεις Χώροι για τους πίσω επιβάτες
Συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου
Οδηγική συμπεριφορά
Δυνατότητες εξατομίκευσης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
ΘέσηΕμπρός, εγκάρσια
Κυβισμός1.998cc
Διάμετρος x Διαδρομή82mm x 94,6mm
Σχέση Συμπίεσης11
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΔιάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΑυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες7Jx17in
Ελαστικά205/45
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm)4.036
Πλάτος (mm)1.727
Ύψος (mm)1.425
Μεταξόνιο (mm)2.567
Βάρος (kg)1.267
Χώρος Αποσκευών (lt)278
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)178/5.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)28,5/1.350-4.200
0-100km/h (sec)6,7
Τελική Ταχύτητα (km/h)235
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)134 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)5,9 (WLTP)
Δοκιμής (lt/100km)8,5