Ένα ονειρικό ξεκίνημα για το ID.3 στην Ελλάδα, με πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, του ανεξάρτητου οργανισμού που εξετάζει και βαθμολογεί κάθε νέο μοντέλο, για την ασφάλεια που παρέχει. Το ολοκαίνουργιο ID.3 πέτυχε την υψηλότερη δυνατή βαθμολογία, αποσπώντας με χαρακτηριστική ευκολία τα πέντε αστέρια. Το νέο μοντέλο, που βασίζεται στην MEB, τη νέα αρθρωτή πλατφόρμα της Volkswagen που έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα, σημείωσε πολύ καλές βαθμολογίες σε όλες τις επιμέρους δοκιμασίες – για την προστασία ενηλίκων επιβατών, παιδιών και ευάλωτων χρηστών του δρόμου, καθώς και για τα συστήματα υποβοήθησης που προσφέρει στον οδηγό.
«Αυτή είναι μια μεγάλη επιτυχία για ολόκληρη την ομάδα ID.», δήλωσε ο Δρ. Frank Welsch, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen και υπεύθυνος για την Προϊοντική Εξέλιξη. «Για εμάς, το υψηλό επίπεδο ασφάλειας στα οχήματά μας είναι πάντα πολύ σημαντικό και ως εκ τούτου αποτέλεσε βασικό στοιχείο της MEB, ευθύς εξαρχής. Το ID.3 το αποδεικνύει εντυπωσιακά, με τα 5 αστέρια του».
Η αξιολόγηση της προστασίας των ενηλίκων βασίζεται σε δοκιμασίες όπως η μετωπική και η οπίσθια σύγκρουση καθώς και η πλευρική πρόσκρουση. Με βάση αυτές τις δοκιμές και μια αξιολόγηση των μέτρων που έχουν ληφθεί για την έγκαιρη και ασφαλή διάσωση και απομάκρυνση, το ID.3 πέτυχε ένα επίπεδο προστασίας 87% για τον οδηγό και τους επιβάτες του. Για τα παιδιά, επιτεύχθηκε ένα επίπεδο προστασίας της τάξης του 89%.
Η τελευταία κορυφαία αυτή αξιολόγηση οφείλεται σε τρεις σημαντικούς παράγοντες: εκτός από την προστασία που παρέχεται από τα συστήματα συγκράτησης παιδιών σε περίπτωση μετωπικής ή πλευρικής πρόσκρουσης, εξετάστηκαν και οι επιλογές που διαθέτει το αυτοκίνητο για την τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων διαφόρων μεγεθών και κατηγοριών καθώς και ο εξοπλισμός που υπάρχει για την ασφαλή μεταφορά παιδιών.
Εκτός από την προστασία των επιβατών στα καινούργια αυτοκίνητα, ο Euro NCAP εξετάζει και το πόσο καλά προστατεύουν τα αυτόματα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB) τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, πεζούς και ποδηλάτες, σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης. Οι δοκιμαστές δίνουν επίσης μεγάλη σημασία και στα επιπλέον στάνταρ συστήματα υποβοήθησης. Ένα από τα ιδιαίτερα θετικά χαρακτηριστικά του ID.3 είναι ότι όλες οι εκδόσεις του διαθέτουν στάνταρ τόσο το “Lane Assist”, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας όσο και το “Front Assist”, την υποβοήθηση πέδησης έκτακτης ανάγκης.
Αξίζει να τονιστεί ότι το ID.3 είναι το πρώτο μοντέλο της Volkswagen που διαθέτει και κεντρικό αερόσακο για τα εμπρός καθίσματα, που αποτρέπει την πιθανότητα επαφής των κεφαλιών οδηγού και συνοδηγού, για παράδειγμα στην περίπτωση μιας πλευρικής πρόσκρουσης.
Το ID.3 εξοπλίζεται προαιρετικά και με κάποια επιπλέον συστήματα υποβοήθησης κορυφαίας τεχνολογίας, όπως το Adaptive Cruise Control (ACC) με προγνωστική ανίχνευση ταχύτητας. Το Travel Assist επιτρέπει την υποβοηθούμενη οδήγηση, που προσδίδει στο μοντέλο χαρακτηριστικά ημιαυτόνομης οδήγησης, έως και τα 160 χλμ./ώρα. Τα Traffic Jam Assist (υποβοήθηση κυκλοφοριακής συμφόρησης), ένας αισθητήρας Blind Spot με Rear Traffic Alert, Emergency Assist και Park Assist, συμβάλλουν επίσης στην ασφαλή και άνετη οδήγηση.
Με την βαθμολογία των πέντε αστεριών, το ID.3 συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της Volkswagen στον Euro NCAP – σχετικά πρόσφατα, το νέο Golf και το T-Cross πέτυχαν επίσης τις υψηλότερες δυνατές βαθμολογίες.