Το αμιγώς ηλεκτρικό Mazda MX-30 κατακτά την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων στις πρόσφατες δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, επιτυγχάνοντας 91% και 87% στις αντίστοιχες κατηγορίες προστασίας ενηλίκων και παιδιών επιβατών. Το 91% είναι η καλύτερη επίδοση στον τομέα της προστασίας των ενηλίκων, που έχει καταγραφεί από όλα τα οχήματα που δοκιμάστηκαν βάσει των πρόσφατων προτύπων 2020 Euro NCAP.
Το Mazda MX-30 πέτυχε τη μέγιστη βαθμολογία στις δοκιμές πλευρικής σύγκρουσης, καθώς και στην προστασία των παιδιών ηλικίας 6 έως 10 ετών, τόσο από πλευρικές όσο και από μετωπικές συγκρούσεις.
Το MX-30 είναι το πρώτο Mazda που κατακτά συνολικά την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων βάσει των νέων και πιο αυστηρών, κριτηρίων του 2020 Euro NCAP. Τα κριτήρια του 2020 εισάγουν νέου τύπου δοκιμές για την αντιμετώπιση ορισμένων μακροχρόνιων αναγκών, στην προστασία των επιβατών, αναβαθμισμένη προστασία μετά από ατύχημα, και αποσκοπούν στην προώθηση των πιο πρόσφατων προηγμένων τεχνολογιών υποβοήθησης οδήγησης.
Το αμιγώς ηλεκτροκίνητο μικρό οικογενειακό SUV έρχεται να συμπληρώσει το CX-5 (2017), το Mazda6 (2018), το Mazda3 και το CX-30 (και τα δύο το 2019), στις κατακτήσεις των 5 αστέρων του Euro NCAP.
Το Mazda MX-30 πέτυχε εντυπωσιακά αποτελέσματα και στις τέσσερεις κατηγορίες δοκιμών του Euro NCAP:
- Ενήλικες επιβάτες - 91%,
- Παιδιά επιβάτες - 87%,
- Ευάλωτοι χρήστες του δρόμου (προστασία πεζών) - 68% και
- Συστήματα υποβοήθησης ασφαλείας - 73%.
Η βαθμολογία αυτή είναι αποτέλεσμα τριών θεμελιωδών παραγόντων : υιοθέτηση της πιο πρόσφατης τεχνολογίας Skyactiv-Vehicle Architecture, η οποία περιλαμβάνει το υψηλής ακαμψίας, υψηλής απορροφητικότητας των δυνάμεων μίας σύγκρουσης, και ελαφρύ ταυτόχρονα αμάξωμα, μία πλήρη γκάμα εξελιγμένων τεχνολογιών ασφαλείας i-Activsense που βοηθούν τον οδηγό να εντοπίσει ενδεχόμενους κινδύνους και περιορίζουν τις πιθανότητες ζημιάς ή τραυματισμού, και τις κορυφαίες προδιαγραφές σε ότι αφορά τις επιδόσεις προστασίας των πεζών.
Ένα ακόμα ξεχωριστό χαρακτηριστικό στο σχεδιασμό του αμιγώς ηλεκτρικού μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου, είναι και οι ‘αντικρυστές’ (Freestyle) πόρτες του, χαρακτηριστικό που κληρονόμησε από το Mazda RX-8 του 2003. Αυτό, όμως, δεν επηρεάζει στο ελάχιστο την ασφάλεια που προσφέρει στους επιβάτες του.
Στην πραγματικότητα, η «ανάλυση της παραμόρφωσης από την δοκιμή πλαγιομετωπικής σύγκρουσης (offset), έδειξε ότι «η δομή MX-301 δεν ενέχει κανένα κίνδυνο για τους επιβάτες κατά την πλαγιομετωπική σύγκρουση», όπως ανέφεραν οι δοκιμαστές. 'Τόσο στη δοκιμή πλάγιας σύγκρουσης με εμπόδιο – που αναπαριστά σύγκρουση με άλλο όχημα, όσο και στην πιο σοβαρή πλευρική σύγκρουση σε κολώνα, η προστασία όλων των ζωτικών σημείων του σώματος ήταν πολύ καλή και το αυτοκίνητο πέτυχε την ανώτατη βαθμολογία και στους δύο τύπους δοκιμών'.
Πιστή στις δεσμεύσεις της για μια μελλοντική κοινωνία χωρίς αυτοκινητιστικά ατυχήματα, η Mazda εργάζεται συνεχώς για να προάγει τις επιδόσεις ασφάλειας, σύμφωνα με τη φιλοσοφία Mazda Proactive Safety.
Η κορυφαία δυναμική συμπεριφορά που επιτυγχάνεται ως αποτέλεσμα της τεχνολογίας Skyactiv της Mazda, συνέβαλε επίσης στην κατάκτηση των 5 αστέρων από το νέο Mazda MX-30, προσφέροντας μια πολύ διαισθητική, ευχάριστη, εμπειρία ηλεκτρικής οδήγησης. Καθιστώντας το αυτοκίνητο ευκολότερο και ασφαλέστερο στην οδήγηση, οι τεχνολογίες αυτές ελαχιστοποιούν τις πιθανότητες ατυχήματος, χωρίς όμως να διακυβεύεται ο παραδοσιακός χαρακτήρας της Mazda σε ότι αφορά τη διασκέδαση από την οδήγηση κάθε αυτοκινήτου της.