Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volvo |
Μοντέλο | XC90 |
Segment | E-SUV |
Power Train | Plug-in Hybrid |
Στη δεύτερη γενιά του, το XC90, είναι το αυτοκίνητο που σηματοδότησε την αναγέννηση της Σουηδικής εταιρείας, αρχής γεννωμένης από το 2015 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, βάζοντας ταυτόχρονα τη Volvo στο «lobby» των premium κατασκευαστών.
Αρχικά εντυπωσιάζεσαι με το μέγεθος του, αφού το μήκος του φτάνει τα 5 μέτρα (4.950mm), το πλάτος ξεπερνάει τα 2 μέτρα (2.008mm) και το μεταξόνιο αγγίζει τα 3 μέτρα (2.984mm). Το design είναι εξαιρετικά εκλεπτυσμένο, αντλώντας επιρροές από την πλούσια σκανδιναβική ιστορία. Κυρίαρχο στοιχείο της σχεδιαστικής ταυτότητας (που υιοθέτησαν όλα τα μοντέλα της Volvo έπειτα από το XC90) αποτελούν τα μπροστινά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, σε σχήμα «πλάγιου T», παραπέμποντας στο «σφυρί του Thor», το Mjοlnir. Είναι πραγματικά δύσκολο για ένα τόσο ογκώδες όχημα να διατηρεί μία σχεδιαστική αρμονία, όμως οι Σουηδοί σχεδιαστές το έχουν καταφέρει.
Miraculous Design
Η αίσθηση της πολυτέλειας αυξάνεται μόλις καθίσεις στο εξαιρετικά άνετο εσωτερικό που μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 7 επιβάτες. Το εσωτερικό του XC90 διακατέχεται από μινιμαλισμό σε σχεδίαση και πλουραλισμό σε ποιότητα και συστήματα άνεσης. Ο διάκοσμος είναι κορυφαίος, ενώ η τρομακτική προσοχή στην λεπτομέρεια εντοπίζεται στον χειροποίητο επιλογέα ταχυτήτων από κρύσταλλο του Σουηδικού οίκου Orrefors. Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός με διάμετρο 12,3in, διαθέτει αυτόματο 4-ζωνικό κλιματισμό, ψυχόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού, αλλά και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή υποστήριξη 4 κατευθύνσεων στα μπροστινά καθίσματα.
Το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό είναι αφιερωμένο στην κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής 9in, με το προηγμένο και εύχρηστο σύστημα infotainment Sensus Connect να έχει μειώσει σημαντικά τους διακόπτες στο εσωτερικό. Επιπρόσθετα, το ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins με τον δωδεκάναλο ενισχυτή 1.400Watt και τα 19 συνολικά ηχεία, έχει κατασκευαστεί για να αποδίδει όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικό και «πλούσιο» ήχο. Πρόκειται αναμφίβολα για ένα από τα καλύτερα ηχοσυστήματα που έχουν χρησιμοποιηθεί σε αυτοκίνητο ανεξαρτήτου κατηγορίας.
Το XC90 διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό εξαιρετικά προηγμένα συστήματα ασφαλείας ακολουθώντας το όραμα της εταιρείας ότι κανείς δεν πρέπει να χάνει τη ζωή του ή να τραυματίζεται σοβαρά μέσα σε ένα νέο αυτοκίνητο της Volvo. Το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης χρησιμοποιεί ηχητικές και οπτικές ειδοποιήσεις και μπορεί να επενεργήσει στα φρένα όταν χρειάζεται για να αποφευχθεί η σύγκρουση με άλλα οχήματα, πεζούς και ποδηλάτες. Το Oncoming Lane Mitigation φροντίζει την αποφυγή συγκρούσεων με αντίθετα ερχόμενα οχήματα ενεργώντας στο τιμόνι για να επαναφέρει το αυτοκίνητο στο σωστό ρεύμα κυκλοφορίας, ενώ το Run-off Road Mitigation χρησιμοποιεί το τιμόνι και τα φρένα για να μην εκτραπεί το αυτοκίνητο εκτός δρόμου ακούσια.
Απόδοση και δύναμη
Η γκάμα διαθέσιμων κινητήρων περιλαμβάνει τον 2.0lt B5 Diesel με απόδοση 235Ps και 48,9kgm ροπής και τον διλιτρο βενζινοκινητήρα Β6 απόδοσης 300Ps με 42,8kgm, τα οποία αμφότερα διαθέτουν σύστημα Mild Hybrid 48V για άνετες μετακινήσεις με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Όλες οι εκδόσεις του XC90 διαθέτουν αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Geartronic και σύστημα τετρακίνησης. Η κορυφαία έκδοση Recharge T8 κινείται από το εξαιρετικά αποδοτικό και ισχυρό plug-in υβριδικό σύνολο που συνδυάζει τον δίλιτρο Twin-Engine κινητήρα (με διπλό σύστημα τροφοδοσίας) με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 87Ps και με την συνδυαστική ισχύ να φτάνει τα 390Ps και τα 65,2kgm. Με το XC90 Recharge, οι μετακινήσεις γίνονται με περισσότερη δύναμη και μικρότερη επίπτωση στο περιβάλλον αφού οι εκπομπές ρύπων είναι μόλις 47gr/km CO2.
Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα (ERAD-Electric Rear Axle Drive) μεταδίδοντας την κίνηση στους πίσω τροχούς κατά τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης και της υβριδικής λειτουργίας. Η μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης 270-400 V, με απόδοση ισχύος 65kW, είναι ένα ακόμα παράδειγμα των επιτευγμάτων που ενσωματώνει η Volvo στο XC90 Recharge. Η τοποθέτηση της μπαταρίας κατά μήκος του αυτοκινήτου, στο πάτωμα δεν μειώνει καθόλου τον διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες. Επιπλέον, η τοποθέτηση της μπαταρίας εξασφαλίζει πιο χαμηλό κέντρο βάρους, δίνοντας την δυνατότητα στους μηχανικούς να παρέχουν καλύτερα και πιο άμεσα χαρακτηριστικά οδήγησης. Η αυτονομία του XC90 Recharge, μόνο με ηλεκτροκίνηση, είναι 40 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP, με την κατανάλωση να ανακοινώνεται στα 2,6lt/100km. Στην πραγματικότητα μπορείτε να διανύσετε περίπου 30km, χωρίς να κάψετε ούτε σταγόνα βενζίνης.
Power on demand
Το XC90 Recharge διαθέτει πέντε προγράμματα οδήγησης, τα οποία ο οδηγός μπορεί να επιλέξει είτε από τον πανέμορφο διακόπτη που έχει σχηματιστεί με την μέθοδο αδαμαντοκοπής είτε από την οθόνη αφής: 1) Pure: Αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία με αυτονομία μέχρι 40km. 2) Hybrid: Τυπική λειτουργία με συνδυασμό του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτρικού μοτέρ. 3) Power: Συνδυασμένη λειτουργία βενζινοκινητήρα-ηλεκτροκινητήρα με στόχο τις μέγιστες επιδόσεις. 4) Constant AWD: Συνδυασμένη λειτουργία των δύο κινητήρων προσφέροντας συνεχή κίνηση στους τέσσερις τροχούς για βέλτιστη πρόσφυση. 5) Off Road: Δίνεται προτεραιότητα στην πρόσφυση του αυτοκινήτου, όταν ο οδηγός κινείται σε έδαφος με μειωμένη πρόσφυση. Το πρόγραμμα αυξάνει την απόσταση από το έδαφος, το τιμόνι γίνεται πιο ελαφρύ, η τετρακίνηση και το Hill Descend ενεργοποιούνται και μια πυξίδα καθώς και ένδειξη υψομέτρου εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων. Η ενεργοποίησή του γίνεται μόνο σε χαμηλές ταχύτητες. 6) Save: «Κλείδωμα» της φόρτισης του ηλεκτροκινητήρα, προκειμένου η μπαταρία να χρησιμεύσει, όταν ο οδηγός θελήσει να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά.
Το Volvo XC90 Recharge είναι η επιτομή της πολυτέλειας και της τεχνολογίας και αποτελεί ένα από τα καλύτερα μεγάλα SUV που μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα.