Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Opel |
Μοντέλο | Corsa |
Segment | B-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Το Opel Corsa E εξοπλίζει τη γκάμα του με την έκδοση GSi, καθιστώντας το ως ένα από τα οικονομικότερα entry level hot-hatches που κυκλοφορούν. Χρησιμοποιεί μία αναβαθμισμένη έκδοση της πλατφόρμας SCCS (Small Common Components and Systems platform) του Corsa D, η οποία έχει ενισχύσεις στα σημεία, με καινούργιο υποπλαίσιο εμπρός, νέες αρθρώσεις ανάρτησης, χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 5mm και νέα γεωμετρία, αλλά πλέον δείχνει τα χρόνια της. Είναι πρακτικά το ίδιο αυτοκίνητο εδώ και 14 χρόνια, πιθανόν, δηλαδή, η παλιότερη καρότσα που μπορείς να αγοράσεις σήμερα ως καινούριο και φαίνεται. Αρκεί άραγε ένας δυνατός κινητήρας με 150Ps και οι διάφορες σπορ πινελιές που συναντάμε τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό του για να κινήσει την προσοχή μας;
Σπορ εμφάνιση
Εξωτερικά ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του Corsa χάρη στο ιδιαίτερο χρώμα, Mandarin Orange, καθώς και από τις όμορφες 17άρες ζάντες, τους βαμμένους καθρέπτες σε look ανθρακονήματος και το μαύρο ματ λογότυπο. Στο εσωτερικό συναντάμε ένα flat bottom δερμάτινο τιμόνι, αλουμινένια πεντάλ και διάφορα διακοσμητικά σε απόχρωση Piano Black. Επίσης, είναι εξοπλισμένο με φώτα ημέρας LED και με διάφορα αεροδυναμικά βοηθήματα, όπως η αεροτομή στο πίσω μέρος, αλλά και μία ψεύτικη εισαγωγή αέρα στο καπό. Η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό είναι καλή, με μαλακά -στην υφή- πλαστικά μέρη και με αρκετά όμορφο διάκοσμο. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος, με πολλές ανέσεις, όπως οθόνη αφής με το σύστημα Infotainment Navi 4.0 IntelliLink, κλιματισμό, αισθητήρα βροχής, σύστημα αυτόματου φωτισμού και cruise control. Τα σπορ μπροστινά καθίσματα δεν είναι τα φοβερά bucket Recaro που έχουμε συνηθίσει από τις εκδόσεις OPC, αλλά ακόμα και αυτά έχουν καλή πλευρική στήριξη και συγκρατούν ικανοποιητικά το σώμα στις στροφές. Οι θήκες που υπάρχουν μέσα στο αυτοκίνητο είναι μάλλον μικρές και όχι και τόσο πολύ πρακτικές, για παράδειγμα ένα κινητό των 6in δεν θα χωρέσει άνετα κάπου. Και ποιος, σας ερωτώ, δεν έχει το 2019 κινητό 6in;;;
Σπορ χαρακτήρας;
Για να διαφοροποιηθεί από τα υπόλοιπα Corsa, το GSi χρησιμοποιεί αμορτισέρ επιλεκτικής απόσβεσης Koni FSD (Frequency Selective Damping), έχει μεγαλύτερα φρένα δανεισμένα από το OPC, με διάμετρο εμπρός δίσκων 308mm και πίσω 264mm, νέα ρύθμιση στο σύστημα διεύθυνσης και φυσικά τα 150Ps και τα 22,4kgm ροπής του 1.4lt turbo κινητήρα. Ο κινητήρας έχει νέας σχεδίασης τοιχώματα στο μπλοκ του, που αποτελείται από χυτοσίδηρο και χρησιμοποιεί κούφιους εκκεντροφόρους με συνεχή μεταβλητό χρονισμό. Για εξοικονόμηση βάρους, η πολλαπλή εισαγωγής είναι πλαστική, ενώ η πολλαπλή εξαγωγής είναι ένα ενιαίο κομμάτι, μαζί με το μαντέμι του turbo. Χρησιμοποιεί ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, το οποίο έχει αυτή την κλασσική μέτρια αίσθηση των περισσότερων παλιών Opel, το οποίο, εκτός από μεγάλες διαδρομές, δεν θέλει να πάρει και τις ταχύτητες υπό φορτίο. Χαρακτηριστικά, για να καταφέρω να μετρήσω τις επιδόσεις από στάση το επιχείρησα 3 φορές, γιατί τις δύο πρώτες δεν πήρε τη δευτέρα, κάτι συνηθισμένο στα Opel της εποχής του, γιατί έχουν υπερβολικά μαλακές βάσεις μηχανής, με αποτέλεσμα να κόβει βόλτες ο κινητήρας κάτω από το καπό και να τραβάει τις ντίζες του λεβιέ στο τέρμα γκάζι. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα πολλές φορές να μην κουμπώνουν οι ταχύτητες κι αν αυτό είναι μικρό θέμα σε ένα Insignia diesel, σε ένα αυτοκίνητο, που το πουλάς για Gti, είναι τουλάχιστον απαράδεκτο. Τουλάχιστον το ESP δεν είναι τόσο παρεμβατικό, αφήνοντας τον οδηγό να παίξει λιγάκι με την ουρά στις στροφές.
Λίγο νεύρο ακόμα…
Οδηγώντας το Opel Corsa GSi περιμένεις να νιώσεις ένα ξέσπασμα δύναμης, το οποίο όμως δεν έρχεται ποτέ. Ναι μεν είναι γρήγορο, αλλά όχι τόσο ώστε να πεις με σιγουριά ότι έχεις στα χέρια σου ένα hot-hatch. Ο κινητήρας λειτουργεί γραμμικά, έχει ελάχιστο turbo-lag, όμως μετά τις 5.000rpm νιώθεις ότι μένει από δύναμη, ότι δεν έχει να σου δώσει κάτι παραπάνω. Το τιμόνι, αν και είναι ακριβές και άμεσο στις κινήσεις του, έχει μέτρια πληροφόρηση. Είναι γρήγορο για την τιμή αγοράς του, αλλά του λείπει αυτή η σπιρτάδα και η εκρηκτικότητα που θα περίμενε κάποιος όταν το οδηγεί. Η συμπεριφορά του στις στροφές πάντως είναι αρκετά καλή, αφού είναι στιβαρό και η σφιχτή ανάρτηση περιορίζει τις κλίσεις, ενώ το τιμόνι σε βοηθά στο να κατευθύνεις εκεί που θέλεις τη μούρη. Το τίμημα της σφιχτής ανάρτησης έχει αντίκτυπο στην άνεση, αλλά ο έλεγχος του αυτοκινήτου, γενικά, είναι αρκετά καλός. Στον ανοιχτό δρόμο μπορεί να ταξιδέψει αρκετά σταθερά και γρήγορα, ενώ στα κλειστά κομμάτια, με συνεχείς στροφές, η ουρά, αν το επιδιώξεις, θα γυρίσει, αφού, όπως είπα και πιο πάνω, το ESP, που δεν απενεργοποιείται πλήρως, δεν είναι τόσο παρεμβατικό. Μέσα στην πόλη, η σκληρή ανάρτηση ενοχλεί λίγο στις απότομες ανωμαλίες ή λακκούβες, θυμίζοντας σε μεγάλο βαθμό την κύλιση της έκδοσης OPC. Αν αποφασίσεις να το οδηγήσεις στη λειτουργία ECO, η μέση κατανάλωση πέφτει άνετα κάτω από τα 8lt/100km, ο κινητήρας όμως πραγματικά κοιμάται και νιώθεις ότι όλα γίνονται σε δεύτερο χρόνο. Σε νορμάλ οδήγηση και με το ECO απενεργοποιημένο, η μέση κατανάλωση παίζει γύρω στα 8,2-8,3lt/100km, αλλά αν αποφασίσεις να το οδηγήσεις γρήγορα, θα σκαρφαλώσει άμεσα στα 9,5lt/100km. Το GSi πάντως είναι αρκετά πιο γρήγορο στην πράξη απ’ ό,τι δηλώνει η Opel, αφού στις μετρήσεις που κάναμε, για τα πρώτα 100km/h χρειαστήκαμε 8,08sec, όταν η εταιρεία ανακοινώνει ένα 8,9sec. Σε σχέση πάντως με το Swift Sport, που είναι και άμεσος ανταγωνιστής του, μένει πίσω στις επιδόσεις από στάση λόγω των 300kg διαφοράς σε βάρος, όπως και στις ρεπρίζ με 3η σχέση. Ο μικρός Ιάπωνας χρειάζεται 2,9sec για να επιταχύνει από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h, ενώ το GSi θέλει 3,51sec. Αντίστοιχα πιο αργό είναι και από τα 80km/h στα 110km/h, με 3,76sec, την ώρα που το Swift θέλει μόνο 3,06sec. Το θετικό πάντως είναι ότι το Corsa κοστίζει €2.000 λιγότερα από το Swift Sport.
Και τελικά;
Το Corsa GSi πάντως έχει ένα δυνατό όπλο και αυτό είναι η τιμή αγοράς του. Η βασική έκδοση ξεκινάει από τα €17.650, καθιστώντας το την πρώτη επιλογή -βάσει τιμής- στην κατηγορία του. Από την άλλη όμως η καρότσα του πλέον δείχνει τα χρόνια της και ενώ έχει αρκετά σπορ στοιχεία, τουλάχιστον στην εμφάνιση, καλή συμπεριφορά στις στροφές, του λείπει αυτό το κάτι παραπάνω που θα περίμενε κανείς οδηγώντας ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο της κατηγορίας. Ευτυχώς για τους φίλους της εταιρείας ξέφυγε από τα χέρια της GM και έχει προσαρτηθεί στην PSA, οπότε δεν θα μείνει με το ίδιο πλαίσιο άλλα 15 χρόνια. Σύντομα θα είναι ένα ακόμα «αδερφάκι» του Peugeot 208 και αυτό μόνο καλό μπορεί να του κάνει.
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €17.650
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: €18.762
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Σπορ εμφάνιση | Αίσθηση τιμονιού και επιλογέα ταχυτήτων |
Χαμηλή τιμή αγοράς | Αυξημένη κατανάλωση υπό πίεση |
Πλούσιος εξοπλισμός | Απόσβεση ανάρτησης |
Ποιότητα εσωτερικού | Όχι τόσο σπορ χαρακτήρας |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Κυβισμός | 1.364cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 72,5mm x 82,6mm | |
Τύπος | Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Σχέση Συμπίεσης | 9,5 | |
Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερσυμπιεστής καυσαερίων | |
Βάρος (kg) | 1.200 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Εμπρός | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο έξι σχέσεων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx17in | |
Ελαστικά | 215/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 150/ 5.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 22,4/ 3.000-4.500 | |
0-100km/h (sec) | 8,9sec | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 207 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
CO2 (gr/km) | 143 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 6,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,2 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
0-60 | 4,49 | |
0-80 | 5,82 | |
0-100 | 8,08 | |
0-120 | 10,56 | |
0-140 | 14,51 | |
0-160 | 19,09 | |
0-180 | 26,99 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ||
Μ | SEC | ΚΜ/Η |
18 | 2,89 | 46,03 |
60 | 5,48 | 75,65 |
100 | 7,18 | 92,63 |
200 | 10,54 | 119,91 |
400 | 15,91 | 147,09 |
ΡΕΠΡΙΖ 3η | ||
ΚΜ/Η | SEC | |
50-80 | 3,51 | |
80-110 | 3,76 |