Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Opel |
Μοντέλο | Astra |
Segment | C-Segment |
Η πέμπτη γενιά του Opel Astra παρουσιάστηκε το 2015 και τέσσερα χρόνια αργότερα δέχθηκε μία γενναία αναβάθμιση περισσότερο σε τεχνολογικό επίπεδο και λιγότερο σε πιο φρέσκια εμφάνιση. Εδώ, δοκιμάζουμε την έκδοση Sports Tourer, που εξοπλίζεται με έναν τρικύλινδρο turbo κινητήρα άμεσου ψεκασμού που έχει εξελιχθεί εξ' ολοκλήρου από την Opel (δεν αποτελεί προϊόν της συνένωσης με το PSA Group..), αποδίδει 145Ps και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT. Εξωτερικά οι διαφορές είναι λίγες και εντοπίζονται στο αλουμινένιο φιλέτο που εισχωρεί στα ανασχεδιασμένα φώτα LED, τις ενεργές γρίλιες στη μάσκα που κλείνουν όταν δεν υπάρχει ανάγκη για επιπλέον ψύξη, αλλά συμβάλουν και στην καλύτερη αεροδυναμική, η οποία έχει βελτιωθεί χάρη και στα επίπεδα τμήματα που τοποθετήθηκαν στο κάτω μέρος του αμαξώματος. Το αποτέλεσμα είναι ο εντυπωσιακός συντελεστής αεροδυναμικής να είναι στο Cd 0,255.
Το κλασικό οικογενειακό
Το Sports Tourer είναι το κλασικό station wagon αμάξωμα που αγάπησαν οι οικογενειάρχες που ψάχνουν να εκμεταλλευτούν μέχρι και το τελευταίο κυβικό εκατοστό του χώρου που τους παρέχει ένα αυτοκίνητο. Με μήκος που φτάνει τα 4.702mm, πλάτος στα 1.809mm αλλά και ένα πολλά υποσχόμενο μεταξόνιο των 2.662mm, οι διαστάσεις υπόσχονται επάρκεια χώρων περισσότερο για τους επιβάτες και λιγότερο για τις αποσκευές, με τα 540lt που διαθέτει να βρίσκονται χαμηλά σε σχέση με τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας. Με την αναδίπλωση των καθισμάτων η τιμή αυτή φτάνει τα 1.630lt, με την πίσω σειρά των καθισμάτων να διπλώνεται σε τρία τμήματα, ενώ η θύρα του χώρου αποσκευών ανοίγει ηλεκτρικά και με δυνατότητα επιλογής του πόσο πολύ θα ανοίξει.
Το εσωτερικό απαρτίζεται από μαλακά στην υφή υλικά, καλής ποιότητας με κάποιες μικρές εκπτώσεις στο κάτω μέρος του ταμπλό. Οι χώροι τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα μικροαντικείμενα τους είναι άνω του μέσου όρου της κατηγορίας, με τους πίσω επιβαίνοντες να έχουν αρκετό χώρο τόσο για τα γόνατά τους όσο και για τα κεφάλια τους, παρά το ελαφρά κεκλιμένο σχήμα της οροφής. Τα διάφορα χειριστήρια είναι σε εργονομικές θέσεις, με ευχάριστη την ύπαρξη φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό και το ηχοσύστημα. Το design είναι κάπως συντηρητικό, αλλά έχει καλαίσθητες γραμμές και αποτελεί ένα αρμονικό σύνολο, με την κεντρική οθόνη αφής των 8in να είναι ενσωματωμένη στο κέντρο του ταμπλό και όχι αιωρούμενη πάνω από αυτό. Τα μπροστινά καθίσματα είναι εξαιρετικά άνετα και συγκρατούν σωστά το σώμα, ενώ παράλληλα έχουν λειτουργία μασάζ, είναι θερμαινόμενα αλλά και αεριζόμενα. Γενικά το επίπεδο του εξοπλισμού της έκδοσης Elegance είναι πολύ καλό, προσφέροντας διζωνικό κλιματισμό, νέο πίνακα οργάνων που συνδυάζει αναλογικά όργανα και ψηφιακή οθόνη στο κέντρο του, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, αισθητήρα βροχής, κάμερα οπισθοπορείας, αλλά και ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (Opel Eye), που περιλαμβάνει σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, αναγνώριση πεζών και σημάτων κυκλοφορίας, διατήρηση λωρίδας, καθώς και αυτόματο φρενάρισμα.
Κρυφό χαρτί
Ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.4lt και είναι εξελιγμένος αποκλειστικά από την Opel και δεν έχει καμία σχέση με τους τρικύλινδρους PureTech της συνεργασίας της Γερμανικής εταιρείας με το PSA Group. Ο ακριβής κυβισμός του είναι στα 1.341cc, χρησιμοποιεί μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, άμεσο ψεκασμό καυσίμου και υπετροφοδότη καυσαερίων χαμηλής αδράνειας, αποδίδοντας 145Ps από τις 5.000rpm μέχρι τις 6.000rpm και 24kgm ροπής μεταξύ 1.500rpm και 3.500rpm. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, το οποίο όμως είναι προγραμματισμένο να εξομοιώνει επτά εικονικές αλλαγές στην χειροκίνητη λειτουργία του. Λόγω της υψηλής ροπής που αποδίδεται μεταξύ 1.500rpm και 3.500rpm, η λειτουργία του κιβωτίου CVT δεν είναι ενοχλητική. Απουσιάζει δηλαδή το φαινόμενο, του κινητήρα που λειτουργεί με υψηλές στροφές, παράγοντας έναν έντονο θόρυβο. Στην χειροκίνητη λειτουργία, οι αλλαγές θυμίζουν αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής και γίνονται ομαλά, χωρίς να χρειάζεται ο κινητήρας να περιστρέφεται με υψηλό ρυθμό περιστροφής. Βέβαια στο «κυνήγι» των ρύπων και της κατανάλωσης η ECU του κιβωτίου κρατάει πολύ χαμηλά τις rpm λειτουργίας αναλογικά με την ταχύτητα κίνησης. Η Opel ανακοινώνει 4,5lt/100km ως μέση κατανάλωση, ενώ στη διάρκεια της δοκιμής η τιμή που είδαμε ήταν στα 7,2lt/100km, χωρίς ωστόσο να επιδιώξουμε την οικονομική οδήγηση.
Γράφοντας χιλιόμετρα
Η θέση οδήγησης είναι άνετη και παρέχει καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, εκτός προς τα πίσω, αλλά για αυτό υπάρχει και η κάμερα οπισθοπορείας. Το τιμόνι έχει καλή απόκριση αν και υστερεί σε πληροφόρηση, αλλά αυτό είναι κάτι που δεν θα προβληματίσει ιδιαίτερα τον ενδιαφερόμενο -οικογενειάρχη- αγοραστή. Η οδηγική συμπεριφορά του Astra Sports Tourer είναι αρκετά καλή, με το πλαίσιο να ανταποκρίνεται θετικά στις εντολές του οδηγού, με την υποστροφή να καραδοκεί στο όριο και να εκδηλώνεται πάντα με ομαλό και ελεγχόμενο τρόπο.
Ο κινητήρας έχει άφθονη δύναμη, ωστόσο η αρέσκεια του συστήματος διαχείρησης να τον κρατάει σε χαμηλές στροφές, τον βγάζει πολλές φορές εκτός αποδοτικού φάσματος, με αποτέλεσμα να πιέζεις συχνά βαθιά το γκάζι για να επιταχύνεις, με αποτέλεσμα να αισθάνεσαι κραδασμούς από την μετάδοση. Με γενναία πίεση του γκαζιού, το Astra Sports Tourer επιταχύνει με άνεση τα 1.320kg του αμαξώματος, απαιτώντας 10,1sec για να φτάσει τα τα πρώτα 100km/h από στάση, ενώ η τελική ταχύτητα είναι στα 210km/h. Η ηχομόνωση είναι αρκετά καλή και φιλτράρει με επιτυχία τους περισσότερους θορύβους που προέρχονται από το αυτοκίνητο και το περιβάλλον. Η ανάρτηση έχει αρκετά καλή ρύθμιση, περιορίζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος και παρέχοντας αξιοπρεπές φιλιτράρισμα των κακοτεχνιών του δρόμου. Η απόσβεση είναι καλύτερη στα πολλά χιλιόμετρα, παρά μέσα στην πόλη, όπου το Astra Sports Tourer ταλαιπωρείται κάπως στις απότομες ανωμαλίες, κάτι που προσάπτεται μερικώς και στα σχετικά χαμηλοπρόφιλα ελαστικά 225/45.
Λίγο πριν την αγορά
Η βασική έκδοση του Opel Astra Sports Tourer που εξοπλίζεται με τον 1.2lt κινητήρα που αποδίδει 145Ps και συνδυάζεται με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, κοστίζει €20.800, ενώ η έκδοση δοκιμής με τον 1.4lt και το CVT κιβώτιο κοστίζει €23.300. Επιπλέον το Sports Tourer είναι διαθέσιμο και με κινητήρα diesel των 1.5lt που αποδίδει 105Ps και 122Ps, με τιμή για την βασική έκδοση στα €25.350.
Τιμή βασικής έκδοσης 1.2 145Ps ΜΤ6: €20.800
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.4 145Ps CVT Elegance: €23.300
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση κινητήρα | Μικρές θήκες στο εσωτερικό |
Λειτουργία κιβωτίου | Ορατότητα προς τα πίσω |
Ποιότητα κατασκευής | |
Ποιότητα κύλισης | |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.341cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 79mm x 91,2mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,1 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.702 | |
Ύψος (mm) | 1.510 | |
Πλάτος (mm) | 1.809 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.662 | |
Βάρος (kg) | 1.320 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 540/1.630 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 276mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 264mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7J x 17in | |
Ελαστικά | 225/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 145/5.000-6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 24/1.500-3.500 | |
0-100km/h (sec) | 10,1 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 210 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 130 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,5 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,2 |