Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Hyundai |
Μοντέλο | Kona |
Segment | B-SUV |
Power Train | Hybrid |
Η κατηγορία των B-SUV έχει φουντώσει για τα καλά, καθώς απαρτίζεται πλέον από πολλά και ενδιαφέροντα μοντέλα και για να γίνει κανείς ανταγωνιστικός, θα πρέπει να προσφέρει πολλά και σε καλή τιμή. Η Hyundai που έχει μια παράδοση όσων αφορά τα value for money μοντέλα, δεν θα μπορούσε να μείνει πίσω από τις εξελίξεις και τον ανταγωνισμό, και για αυτόν ακριβώς τον λόγο έκανε μια σημαντική ανανέωση στο δημοφιλές της μοντέλο το Kona.
Ανανέωση ουσίας
Το Hyundai Kona είναι ένα αρκετά πετυχημένο μοντέλο της κορεάτικης εταιρείας που έχει ξεπεράσει στην Ευρώπη τις 230.000 πωλήσεις. Βρίσκεται κοντά μας από το 2018 και φέτος δέχθηκε μια ανανέωση που εκτός από τις αναμενόμενες αισθητικές επεμβάσεις, του έδωσαν και περισσότερο “environmental friendly” χαρακτήρα. To πιο οικολογικό προφίλ ήρθε λοιπόν με την προσθήκη ήπιων υβριδικών συστημάτων κίνησης, αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης και υβριδικού συνόλου. Το Kona διατίθεται πλέον με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου με αποδόσεις από 120Ps έως και 198Ps, προσφέροντας πολλές επιλογές στον υποψήφιο αγοραστή. Από όλες τις εκδόσεις εμείς οδηγούμε και αξιολογούμε αυτή με τον 1.0Τ-GDi κινητήρα που αποδίδει 120Ps και συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, αλλά και με το νέο μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων με ηλεκτρονική ενεργοποίηση συμπλέκτη, το Intelligent Manual Transmission (iMT).
Αισθητικές αναβαθμίσεις
Οι διαφορές εντοπίζονται στα νέα LED φώτα εμπρός, στην διαφορετική μάσκα και στους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, με τον μπροστά να έχει μεγαλύτερους αεραγωγούς, καθώς και στις νέες ζάντες των 18in (βασικός εξοπλισμός στην πλούσια έκδοση Distinctive). Το μήκος λόγω των προφυλακτήρων έχει αυξηθεί κατά 40mm, όπως και το ύψος του αμαξώματος κατά 15mm, με τις υπόλοιπες διαστάσεις να παραμένουν ίδιες. Στο εσωτερικό τώρα, το βλέμμα τραβάει ο νέος και πολύ πιο μοντέρνος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25in, καθώς και η νέα οθόνη αφής 8in του συστήματος Infotainment. Τα υλικά κατασκευής του εσωτερικού αν και παραμένουν σκληρά στην υφή, έχουν αναβαθμισμένη ποιότητα, εξαιρετική συναρμογή, με το εσωτερικό να διατηρεί τον πρακτικό και ευρύχωρο χαρακτήρα του. Μάλιστα, ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει ελάχιστα, από τα 361lt που είχε στο προηγούμενο μοντέλο, στα 374lt.
Μηχανολογικές αναβαθμίσεις
Το Kona εξοπλίζεται τώρα με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, που αποτελείται από μια μικρή μπαταρία των 0,44kWh και μια μίζα-γεννήτρια Mild Hybrid Starter Generator ή αλλιώς MHSG, η οποία βοηθάει τον θερμικό κινητήρα στην πιο ομαλή εκκίνηση, αλλά και στην άμεση επανεκκίνηση μετά από στάση. Ο κινητήρας που κινεί το αυτοκίνητο της δοκιμής είναι ο τρικύλινδρος 1.0Τ-GDi της σειράς Smartstream, που αποδίδει 120Ps στις 6.000rpm και 17,5kgm ροπής, μεταξύ 1.700rpm και 4.000rpm. Διακρίνεται για την ελαστικότητά του και την σχεδόν αθόρυβη λειτουργία του, αλλά και για την χαμηλή του κατανάλωση. Ο κινητήρας κάνει χρήση συνεχή μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (CVVD) και ελέγχει τη διάρκεια του ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Αυτό μεταφράζεται σε 4% βελτίωση στην απόδοση, σε 5% βελτίωση στην κατανάλωση και σε μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 12%. Η κατανάλωση που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής ήταν όντως αρκετά χαμηλή, αφού σε νορμάλ συνθήκες έφτασε στα 6,6lt/100km, χωρίς να επιδιώξουμε να οδηγούμε συντηρητικά, ενώ σε συνθήκες πίεσης με το profile οδήγησης στο Sport, στο οποίο αυξάνεται η απόκριση του γκαζιού και η αίσθηση του τιμονιού, η μέση τιμή έφτασε με το ζόρι τα 8lt/100km. Τα άλλα δύο προφίλ οδήγησης είναι το Normal και το ECO, με το τελευταίο μάλιστα να έχει ο κινητήρας καλή απόκριση και να μην σου δίνει την εντύπωση πως «κοιμάται». Στην χαμηλή κατανάλωση συντελεί και το νέο χειροκίνητο κιβώτιο iMT των έξι σχέσεων, το οποίο χρησιμοποιεί συμπλέκτη by-wire. Το κιβώτιο χρησιμοποιεί μίας μονάδα ελέγχου που δίνει -ηλεκτρονική- εντολή στο συμπλέκτη να ενεργοποιήσει ένα υδραυλικό κύκλωμα, προχωρώντας σε αποσύμπλεξη και εκ νέου σύμπλεξη της επόμενης σχέσης, αναλόγως με την κίνηση του επιλογέα από τον οδηγό. Το κιβώτιο iMT δίνει την δυνατότητα για λειτουργία Sailing, κατά την οποία αποσυνδέεται το κιβώτιο από τον κινητήρα σε συνθήκες χαμηλού φορτίου (π.χ. στην Εθνική οδό με χαμηλές ταχύτητες 90-110km/h), με αποτέλεσμα ο κινητήρας να σβήνει και να εκκινεί ξανά μόλις πατήσουμε το πετάλι του γκαζιού. Η δε επανεκκίνηση του κινητήρα γίνεται τόσο ομαλά, που για να την καταλάβει κανείς, θα πρέπει να κοιτάζει το στροφόμετρο.
Στην πράξη
Το Hyundai Kona έχει εντυπωσιακά καλή οδηγική συμπεριφορά για SUV. Το πλαίσιο είναι στιβαρό και άκαμπτο και όσο το πιέζεις και εξαντλείς κάθε ένα από τα 120Ps του κινητήρα, αντιλαμβάνεσαι πως δεν θα σε προδώσει. Μπορεί να υστερεί σε αίσθηση το τιμόνι του, όμως είναι αρκετά άμεσο για να κατευθύνει το Kona εκεί που θέλεις. Ο τρικύλινδρος κινητήρας έχει δύναμη από χαμηλά και συνεργάζεται πολύ καλά με το κιβώτιο, αν και το πετάλι του συμπλέκτη είναι αρκετά ελαφρύ και θέλει λίγο συνήθεια για να βρεις το σημείο εμπλοκής του. Από εκεί και πέρα όμως, μόνο καλά λόγια μπορούμε να πούμε για το Kona. Έχει πολύ καλά σε απόδοση φρένα, που δεν κουράζονται εύκολα, μια άψογα ρυθμισμένη ανάρτηση, η οποία μάλιστα έχει νέες ρυθμίσεις στα αμορτισέρ, διαφορετικά ελατήρια και αντιστρεπτικές σε σχέση με το παλιότερο μοντέλο. Το Kona είναι κυριολεκτικά ένα αυτοκίνητο για όλες τις χρήσεις. Οι συμμαζεμένες του διαστάσεις το κάνουν ένα χρήσιμο εργαλείο για την μετακίνηση μέσα στην πόλη, ενώ παράλληλα μπορεί να ταξιδέψει με χαρακτηριστική άνεση και εκτός αυτής και για μεγάλες αποστάσεις.
Δυνατός εξοπλισμός
Όπως όλα τα μοντέλα της Hyundai, έτσι και το Kona, έρχεται με ένα ιδιαίτερα πλούσιο πακέτο εξοπλισμού. Από την βασική (Exclusive) έκδοση μάλιστα, υπάρχει το πακέτο ασφαλείας Hyundai SMARTSENSE, που περιλαμβάνει σύστημα προειδοποίησης αναχώρησης προπορευόμενου οχήματος LVDA, το Safe Exit Warning που ειδοποιεί μέσω ηχητικού και οπτικού σήματος την ανίχνευση οχημάτων κοντά στις πόρτες όταν θέλετε να βγείτε από το αυτοκίνητο, το Rear Cross Traffic Collision Assist, το Lane Following Assist, το Speed Limit Warning και πολλά ακόμα. Στον τομέα της άνεσης, προσφέρει διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή στήριξη για το κάθισμα του οδηγού, cruise control, προφίλ οδήγησης, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, φώτα LED εμπρός και πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, εσωτερικό κρυφό φωτισμό ambient light και αρκετά πράγματα ακόμα που δικαιολογούν πλήρως την τιμή του.
Πόσο τίμιο…
Κοιτάζοντας κανείς στον διαμορφωτή της Hyundai το πακέτο εξοπλισμού της έκδοσης Distinctive που είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή, σίγουρα θα καταλάβει πόσο ολοκληρωμένη πρόταση είναι, αφού μπορεί να το αποκτήσει με €21.290. Η δε βασική έκδοση Exclusive με το ίδιο κινητήριο σύνολο κοστίζει €18.790 και η βασική 1.0T-GDi 120Ps με το απλό μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων και χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V, ξεκινάει από τα €17.890.
Τιμή βασικής έκδοσης Kona 1.0Τ 120Ps 6MT Exclusive: €17.890 (έκπτωση €500)
Τιμή έκδοσης δοκιμής Kona 1.0Τ iMT 48V 120Ps Distinctive: €21.290 (έκπτωση €500)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση κινητήρα | Αίσθηση συμπλέκτη |
Χαμηλή κατανάλωση | Αίσθηση τιμονιού |
Ποιότητα κατασκευής | |
Εξοπλισμός | |
Οδηγική συμπεριφορά | |
Ποιότητα κύλισης |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 998cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71mm x 84mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο έξι σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.205 | |
Ύψος (mm) | 1.580 | |
Πλάτος (mm) | 1.800 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.600 | |
Βάρος (kg) | 1.223 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 374/1.156 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5J x 18in | |
Ελαστικά | 235/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 120 /6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 17,5 /1.500-4.000 | |
0-100km/h (sec) | 11,9 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 180 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 132 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,8 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,6 |