Λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες τόλμησαν να σχεδιάσουν ένα αυτοκίνητο με κινητήρα Formula 1 και δυνατότητα κίνησης στο δρόμο. Θυμηθείτε πως πριν τη Mercedes-AMG One, που είναι ό,τι πιο κοντινό σε αυτοκίνητο της F1 για το δρόμο ποτέ, η Ferrari πωλούσε την F50. Το μοντέλο της Scuderia παρουσιάστηκε το 1995, δύο χρόνια νωρίτερα από την 50η επέτειο της αυτοκινητοβιομηχανίας, η F50 έχει έναν ατμοσφαιρικό V12 που προέρχεται από τον κινητήρα 036 της Ferrari 641.
Τώρα η Mercedes τολμά κάτι αντίστοιχο με την AMG One, η οποία είναι ακόμα πιο σπάνια, αφού θα παραχθούν μόνο 275 αυτοκίνητα. Ένα από αυτά παρέλαβε και ο οδηγός της F1 (για την Alfa Romeo Sauber) Valtteri Bottas.
Ο Φινλανδός, που είχε προηγουμένως συμβόλαιο με τη Merc, μοιράστηκε τη στιγμή της παραλαβής του αυτοκινήτου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με μια απλή λεζάντα: «Αξίζει να περιμένετε». Η πρόταση αυτή αναφέρεται στον χρόνο που χρειάστηκε η εταιρεία με έδρα τη Στουτγάρδη από τη μελέτη σχεδιασμού μέχρι την παραγωγή, του Hypercar το οποίο κράτησε πέντε χρόνια. Αποκαλύφθηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2017, ως Project ONE και η παραγωγή του ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2022.
Τι κάνει το One να μοιάζει τόσο με ένα μονοθέσιο της Formula 1; Για αρχή, ο V6 κινητήρας των 1,6 λίτρων, που επέτρεψε την κυριαρχία της Mercedes από το 2014 - 2021 στην εποχή των υβριδικών turbo.
Το Mercedes-AMG One είναι ένα plug-in υβριδικό (αντί για ένα αυτοφορτιζόμενο υβριδικό). Διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες (εμπρός) έναν MGU-H και έναν MGU-K εκτός από τον V6 1,6 λίτρων. Η μπαταρία 8,4 kWh προσφέρει μια ελάχιστη αυτονομία μόλις 18,1 χιλιομέτρων.
Η συνδυασμένη δύναμή του είναι 1.063 Ps, ενώ η μέγιστη ροπή δεν αναφέρεται καν λόγω της πολυπλοκότητας του συστήματος μετάδοσης κίνησης. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 352 km/h, ενώ χρειάζεται 2,9 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 100 km/h.
Μοναδική μας παρατήρηση το… κλειδί που μοιάζει με αυτό της A-Class με… κακό αυτοκόλλητο.