Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Volkswagen |
Μοντέλο | Beetle |
Στις Ηνωμένες Πολιτείες αρχικά μίσησαν το μικρό VW και μετά το λάτρεψαν. Πρωταγωνίστησε σε ταινίες, το οδήγησαν/απόκτησαν ηθοποιοί, rock stars, οδηγοί αγώνων, ακόμη και… serial killers.
Λίγο μετά την μέση του Ιανουαρίου το 1949 (στις 17 ή στις 18) το Holland America Westerdam έφτασε στο λιμάνι της Νέας Υόρκης από το Ρότερνταμ της Ολλανδίας, μεταφέροντας ένα αυτοκίνητο θρύλο το Volkswagen Type 1, αργότερα γνωστό ως Beetle .
Το αρχικό Beetle, που δημιουργήθηκε ως «The People's Car» λόγω του πρακτικού μικρού μεγέθους και της τιμής του, δημιουργήθηκε από τον Ferdinand Porsche και πυροδότησε μια σειρά μιμητών (από τις άλλες εταιρίες) με την πάροδο του χρόνου. Ήταν ο Αδόλφος Χίτλερ, στην έκθεση αυτοκινήτου του Βερολίνου το 1938, που παρουσίασε ένα πρωτότυπο για ένα μικρό, παράξενου σχήματος, φθηνό οικογενειακό αυτοκίνητο που έγινε το Type 1 και μετά το Beetle.
Ο Ben Pon, πρώην οδηγός αγώνων αυτοκινήτων από την Ολλανδία, ήταν ο πρώτος άνθρωπος που έβγαλε τη Volkswagen από τη Γερμανία και ήταν αποφασισμένος να πουλήσει το Type 1 Beetle στην Αμερική. Αλλά το αντι-γερμανικό αίσθημα -- τέσσερα χρόνια μετά το τέλος του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου -- εξακολουθούσε να κυριαρχεί. Σε συνέντευξη Τύπου στο Westerdam για την παρουσίαση του Type 1, ο Pon αναφέρθηκε στο μοντέλο της VW ως το «Victory Wagon» κάτι που οι δημοσιογράφοι (σύμφωνα με το βιβλίο «Small Wonder: The Amazing Story of the Volkswagen», μετέφρασαν ως το: «Αυτοκίνητο του Χίτλερ». Ο Pon συναντήθηκε με αντιπροσώπους σε ολόκληρη σχεδόν την Ανατολική Ακτή και όλοι απέρριψαν. Κατέληξε να αφήσει το μοντέλο της Volkswagen (που είχε πάρει μαζί και τα ανταλλακτικά του) ως δώρο για να πληρώσει το δωμάτιό του στο ξενοδοχείο Roosevelt και επέστρεψε στα κεντρικά γραφεία της VW στη Γερμανία.
Ένα χρόνο μετά ήταν ο εισαγωγέας Max Hoffman στη Νέα Υόρκη, έκανε μία δεύτερη προσπάθεια και υπέγραψε ως αποκλειστικός διανομέας και αντιπρόσωπος της VW για τις ΗΠΑ (στην ανατολική ακτή). Ο Hoffman ήταν επίσης διανομέας άλλων ευρωπαϊκών κατασκευαστών, όπως η Jaguar, η BMW και η Porsche. Έβαλε το Beetle στην έκθεση του στην Park Avenue και με έξυπνο τρόπο κατάφερε να πουλήσει 157 Beetles.
Αρχικά ο Hoffman έπεισε τους εμπόρους, ότι θα μπορούσαν να πάρουν στα χέρια τους μοντέλα από πιο δημοφιλείς μάρκες εάν συμφωνούσαν να πάρουν και μερικά από τα VW. Αργότερα οι έμποροι ανακάλυψαν ότι τα φτηνά Volkswagen πωλούσαν καλύτερα από τα άλλα Ευρωπαϊκά εισαγωγής, οι πωλήσεις μεγάλωσαν και η Beetlemania ξεκίνησε. Πωλήθηκε στις ΗΠΑ από το 1950 έως το 1979 και αναβίωσε το 1998, με τις αμερικανικές πωλήσεις του σύγχρονου Beetle να κορυφώνονται στις 83.434 το 1999.
Ο αγαπητός και ο μισητός… σκαραβαίος
Το 1968 το «Type 1» ονομάστηκε επίσημα «Beetle» (από την αντίστοιχη Γερμανική λέξη «der Kafer», την οποία χρησιμοποιούσαν στα διαφημιστικά κείμενα.Την ίδια χρονιά η Disney κυκλοφόρησε την πρώτη από τις έξι ταινίες με το μοντέλο της VW στον πρώτο ρόλο, Πρόκειται για τον Herbie ένα VW Beetle του 1963 με το νούμερο 53 και… ανθρώπινη συμπεριφορά. Αυτός ο σκαραβαίος αγαπήθηκε αλλά ένας άλλος μισήθηκε θανάσιμα, λόγω του ιδιοκτήτη του
Ο σκαραβαίος του Ted Bundy
Ο κατά συρροή δολοφόνος Ted Bundy διέπραξε πολλούς από τους φόνους του σε ένα μπεζ VW Beetle του 1975. Γοητευτικός, όμορφος και έξυπνος, παρέσυρε πολλές γυναίκες και χάρη στο VW περνούσε, απαρατήρητος. Όταν τελικά συνελήφθη η αστυνομία, έψαξε το αυτοκίνητο και βρήκε έναν λοστό, ένα κουτί με μεγάλες πράσινες πλαστικές σακούλες σκουπιδιών, μια παγολεκάνη, έναν φακό, γάντια, σκισμένα φορέματα και εσώρουχα γυναικών, μια πλεκτή μάσκα σκι και ένα ζευγάρι χειροπέδες.