Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mazda |
Μοντέλο | MX-30 |
Power Train | Electric |
Μετά από χρόνια αναμονής και φήμες, η Mazda αναβιώνει επιτέλους τον περιστροφικό κινητήρα. Το MX-30 R-EV με κινητήρα Wankel ως βοήθεια για μεγαλύτερη αυτονομία θα κάνει το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών στις 13 Ιανουαρίου 2023.
Μην φαντάζεστε επιδόσεις όπως του RX-7 ή του RX-8. Ο περιστροφικός κινητήρας λειτουργεί με σταθερή ταχύτητα και χρησιμεύσει για την επαναφόρτιση της μπαταρίας και τελικά την μεγαλύτερη αυτονομία του αυτοκινήτου.
Το MX-30 χρησιμοποιεί έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 144 ίππων (μπαταρία 35,5 kw/h 200 χλμ αυτονομίας).
Ο κυβισμός του περιστροφικού κινητήρα στο MX-30 R-EV δεν είναι ακόμη διαθέσιμος. Δεν είναι επίσης σαφές εάν η Mazda θα αυξήσει την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα για να αντισταθμίσει το βάρος του επιπλέον μοτέρ.
Η Mazda και ο κινητήρας Wankel έχουν στενή σχέση. Η εταιρεία αρχικά πήρε άδεια για την τεχνολογία του από την NSU και οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας εργάστηκαν για να βελτιώσουν το μοτέρ. Το Cosmo έκανε το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1964 ως την πρεμιέρα του περιστροφικού κινητήρα Mazda. Η πλήρης παραγωγή ξεκίνησε μόλις το 1967. Μοντέλα όπως το RX-3 και το RX-7 έκαναν τον περιστροφικό κινητήρα πιο προσιτό.
Ωστόσο, η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές καυσαερίων ήταν πάντα τα προβλήματα του Wankel. Αυτοί οι παράγοντες ήταν οι λόγοι, που το RX-8, το τελευταίο αυτοκίνητο με ρότορα σταμάτησε το 2012.