Έτσι, με τον πρωτοποριακό και καινοτόμο σχεδιασμό που εφαρμόζει σε όλα τα μοντέλα της εδώ και πολλά χρόνια, η Ford δεν λύνει μόνο τα καθημερινά προβλήματα των πελατών της, αλλά συγχρόνως έρχεται να εκπληρώσει κάθε τους φιλοδοξία.
Ο Έλληνας σχεδιαστής, Γιώργος Σαριδάκης, Director, Interior and Exterior Design, Ford of Europe, συνοψίζει σε λίγα λόγια τη συνολική σχεδιαστική φιλοσοφία του νέου Ford Puma, σχολιάζοντας:
«Η όλη ιδέα κατέληξε στην ανάγκη να δημιουργηθεί ένα πρακτικό όχημα. Αλλά ταυτόχρονα ένα αυτοκίνητο που έπρεπε να ξεχωρίζει με το εμβληματικό προσωπείο του. Αυτό που κάνει το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι διαθέτει δυνατές αναλογίες. Είναι 55 χιλιοστά πιο φαρδύ από ένα Fiesta, για παράδειγμα.»
Δείτε το σχετικό βίντεο.
Η φιλοσοφία Centric Design που υιοθετείται στο ντιζάιν του νέου Ford Puma δεν είναι παρά ένας ευφυής και δημιουργικός τρόπος να λυθούν ζητήματα στον τομέα του σχεδιασμού με γνώμονα τις απαιτήσεις των αγοραστών. Έτσι, για την Ford η πρόκληση με το νέο Puma ήταν να δημιουργήσει το πιο όμορφο αυτοκίνητο που μπορεί να αποκτήσει κανείς – και συγχρόνως ένα πρακτικό και ευρύχωρο crossover εμπνευσμένο από τα μοντέλα της κατηγορίας SUV.
«Η εμφάνιση του Puma ήταν επηρεασμένη από τον ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό. Στο Puma δεν έχουμε μόνο έναν ιδιαίτερα συναισθηματικό εξωτερικό σχεδιασμό, αλλά και πολλές πρακτικές λύσεις στο εσωτερικό», δηλώνει ο Amko Leenarts, Directot, Design, Ford of Europe.
Αυτό που ξεχωρίζει από την πρώτη κιόλας ματιά στο νέο Ford Puma είναι το εμπρός μέρος, στο οποίο δεσπόζουν τα ψηλά τοποθετημένα φωτιστικά σώματα, τα οποία διαθέτουν ένα εκφραστικό και τολμηρό σχήμα που μοιάζει με κανό. Πλησιάζοντας το αυτοκίνητο από το πλάι η εικόνα που εισπράττει κανείς είναι εκείνη ενός γλυπτού πάνω σε τέσσερις τροχούς, κυρίως χάρη στα τονισμένα τόξα των τροχών που βρίσκονται μετατοπισμένοι στα άκρα του αμαξώματος.
Με κομψή, σπορτίφ και γοητευτική σχεδίαση, το νέο Puma έρχεται να αναβαθμίσει την αρχιτεκτονική μοντέλων της κατηγορίας B της Ford υιοθετώντας ένα πλαίσιο με βελτιστοποιημένο μεταξόνιο και μετατρόχια, τα οποία εξασφαλίζουν μοναδικές αναλογίες που δεν περνούν απαρατήρητες. Οι διευρυμένες αναλογίες του Puma αναδεικνύονται ακόμα περισσότερο χάρη στη μοναδική «πλευστή» σχεδίαση των κολόνων Α. Αυτή η σύνδεση της μεσαίας γραμμής με το πάνω τμήμα της καμπίνας τοποθετεί την οπτική μάζα της τελευταίας πιο πίσω δημιουργώντας έτσι μία δυναμική και παράλληλα κομψή σιλουέτα.
Ευρύχωρο εσωτερικό με ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό
Η βασική πηγή έμπνευσης στο σχεδιασμό του εσωτερικού του νέου Ford Puma προήρθε από τον τρόπο που διαμορφώνει κανείς τη διακόσμηση του σπιτιού του προσδοκώντας σε ένα καλύτερο αποτέλεσμα σε επίπεδο αισθητικής και πρακτικότητας. Ιδιαίτερο βάρος και προσοχή δόθηκε σε πολλές ακόμα λεπτομέρειες του εσωτερικού, με την Ford να αναζητά διαρκώς και από την πρώτη στιγμή την ιδανική ισορροπία δεξιοτήτων για τη δημιουργία της τέλειας καμπίνας.
Με τον τρόπο αυτό επετεύχθη η τέλεια ισορροπία, με το νέο Puma να προσφέρει τους περισσότερους χώρους στο μικρότερο δυνατό μέγεθος αμαξώματος. Η Ford, χάρη στον ευφυή και πρωτοποριακό σχεδιασμό της, κατάφερε στο νέο Puma να αξιοποιήσει ιδανικά το χώρο φόρτωσης χωρητικότητας 456 λίτρων λαμβάνοντας υπόψη την ευαισθησία αλλά και τις υψηλές απαιτήσεις των αγοραστών στον τομέα των μεταφορικών δυνατοτήτων του. Έτσι δημιουργήθηκε το MegaBox, ένας έξτρα αποθηκευτικός χώρος 80 λίτρων στο κάτω μέρος, με πλάτος, μήκος και βάθος 763, 752 και 305 χλστ. αντίστοιχα, ο οποίος είναι επενδεδυμένος με αδιάβροχο υλικό που επιτρέπει όχι μόνο το πλύσιμό του και την απομάκρυνση τυχών ακαθαρσιών, αλλά και την αποστράγγιση του νερού μέσα από μία ειδικά σχεδιασμένη οπή που βρίσκεται στο κάτω μέρος.
Ο χώρος φόρτωσης του νέου Ford Puma έχει ωφέλιμο ύψος κοντά στο 1 μέτρο επιτρέποντας την φιλοξενία δύο σάκων του γκολφ σε όρθια θέση ή άλλων αντικειμένων, όπως γλάστρες με φυτά εσωτερικού χώρου. Στο ευέλικτο αυτό χώρο φόρτωσης και με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη, είναι εφικτή η αποθήκευση ενός κουτιού μήκους 112 cm, πλάτους 97 cm και ύψους 43 cm.
Μια ακόμα έξυπνη σχεδιαστική ιδέα είναι η διάταξη της ενσωματωμένης στην πίσω πόρτα εταζέρας, η οποία «απομακρύνεται» ενόσω αυτή ανοίγει διευκολύνοντας τη φόρτωση, εκφόρτωση και μεταφορά μεγάλων αντικειμένων. Μία ακόμα πρακτική καινοτομία, που έρχεται να προσφέρει στο νέο Ford Puma έξτρα πόντους στον τομέα της ευελιξίας, είναι οι τρεις διαφορετικές θέσεις του πατώματος του χώρου φόρτωσης.