Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Citroen |
Μοντέλο | C3 |
Segment | B-Segment |
Power Train | Electric |
Στην τέταρτη γενιά του, το C3 γίνεται ηλεκτρικό. Μετά από περισσότερες από 5,6 εκατομμύρια πωλήσεις C3 με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία κάνει το supermini της να έχει μηδενικές εκπομπές ρύπων με το e-C3 να είναι διαθέσιμο με τιμή εκκίνησης περίπου 23.300 ευρώ (στη Γαλλία), ενώ αναμένεται ένα ακόμη πιο φτηνό μοντέλο (το 2025), κάτι που κάνει το γαλλικό αυτοκίνητο ένα από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα στη Γηραιά Ήπειρο.
Βασισμένο στην πλατφόρμα Smart Car της Stellantis, το e-C3 έχει μια εντελώς νέα σχεδιαστική γλώσσα σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Αυτό που ήταν ένα παραδοσιακό μικρό χάτσμπακ, έχει εξελιχθεί τώρα σε κάτι που μοιάζει περισσότερο με crossover με τροχούς τοποθετημένους όσο το δυνατόν πιο μακριά στις άκρες. Σε συνδυασμό με τη γραμμή της ψηλής οροφής, αυτό δημιουργεί μια σημαντικά πιο ευρύχωρη καμπίνα με τη Citroen να λέει ότι: "Χάρη στο εξωτερικό ύψος των 1,57m. το νέο e-C3που προσφέρει 30mm περισσότερο χώρο στους εμπρός επιβάτες. Πρακτικά, το ηλεκτρικό C3 είναι περισσότερο ευρύχωρο σε κάθε του εσωτερική διάσταση σε σχέση με τον προκάτοχό του, παρά το γεγονός ότι είναι μόλις 19mm μακρύτερο, και μόλις 6mm φαρδύτερο. Το εσωτερικό πλάτος στο ύψος των αγκώνων των επιβατών είναι μεγαλύτερα κατά 19mm. (πίσω επιβάτες) και κατά 21mm. (εμπρός επιβάτες) από το μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ η απόσταση για τα γόνατα των πίσω επιβατών είναι η κορυφαία τιμή της κατηγορίας, κατά 20mm τουλάχιστον χιλιοστά μεγαλύτερη από το Μ.Ο".
Πολύ εύκολη είναι επίσης και η μεταφορά αντικειμένων και αποσκευών με το νέο e-C3. Άνετο και με δυνατότητα ασύμμετρης αναδίπλωσης 60-40 είναι και το πίσω κάθισμα ενώ χάρη στο πλάτος μεταξύ των θόλων που φτάνει τα 1.015mm., το πορτμπαγκάζ των 310lt εξασφαλίζει την εύκολη μεταφορά, για τα ψώνια ή τις βαλίτσες των επιβατών.
Η πιο εντυπωσιακή οπτική αλλαγή σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο είναι η μπροστινή όψη όπου το e-C3 διαθέτει το νέο λογότυπο της Citroen που πλαισιώνεται από ένα ζευγάρι φώτα σε σχήμα C. Στο πίσω μέρος, τα πίσω φώτα εκτείνονται στα πίσω τεταρτημόρια και υπάρχει μια μικρή στατική αεροτομή πάνω από το πίσω παράθυρο ως στάνταρ εξοπλισμός.
Ωστόσο, οι πιο σημαντικές αλλαγές είναι κάτω από το αμάξωμα. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης του παλιού μοντέλου αντικαθίστανται πλέον από ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Το 2024 e-C3 χρησιμοποιεί μια μπαταρία σιδηροφωσφορικού λιθίου (LFP) 44 κιλοβατώρων για αυτονομία έως και 320 χιλιόμετρα μεταξύ δύο φορτίσεων που (WLTP). Η ισχύς προέρχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων που είναι τοποθετημένος στον μπροστινό άξονα, αρκετός για 0-100 km.h σε περίπου 11 δευτερόλεπτα. Η φόρτιση της μπαταρίας από 20 έως 80% σε φορτιστή 7 κιλοβάτ διαρκεί περίπου τέσσερις ώρες. Σε σταθμό ταχείας φόρτισης DC και η θύρα CCS 100 kW θα μειώσει αυτόν τον χρόνο σε λιγότερο από 30 λεπτά.
Η Citroen θα πουλά το νέο e-C3 σε δύο επίπεδα εξοπλισμού – You και Max – με το βασικό μοντέλο να διαθέτει προβολείς LED, σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, head-up display, ηλεκτρικούς πλαϊνούς καθρέπτες, πίσω αισθητήρες στάθμευσης και cruise control.
Αναβαθμίστε τον εξοπλισμό στο επίπεδο Max και θα έχετε επιπλέον ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, δίχρωμη εξωτερική βαφή, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, ηλεκτρικούς αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους πλαϊνούς καθρέπτες, αυτόματο έλεγχο κλιματισμού, ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου και άλλα.
Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν με αρχική τιμή 23.300 ευρώ στη Γαλλία. Το 2025, η Citroen θα λανσάρει επίσης ένα μοντέλο με μικρότερη μπαταρία ικανή για αυτονομία 200 km με μία μόνο φόρτιση και τιμή περίπου 19.990 ευρώ. Αυτό θα κάνει το e-C3 ένα από τα πιο προσιτά ηλεκτρικά στην Ευρώπη που θα το φέρει κοντά στο Dacia Spring , το οποίο αυτή τη στιγμή είναι διαθέσιμο στα 20.800 ευρώ στη Γαλλία.