Το Maxima είναι για τη Nissan το όνομα ενός μοντέλου με την συνεχόμενα μεγαλύτερη χρονική διάρκεια στις ΗΠΑ, από το 1981, όταν και ξεκίνησαν οι πωλήσεις του στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.
Ως η ναυαρχίδα της γκάμας των sedan της Nissan, η οποία περιλαμβάνει τα προσφάτως ανανεωμένα Altima, Sentra και Versa,το Maxima συνεχίζει να κατακτά πολυπόθητα βραβεία στην αυτοκινητοβιομηχανία. Τον Ιούνιο, το Maxima αναδείχθηκε το κορυφαίο όχημα στην κατηγορία Μεγάλων Αυτοκινήτων της J.D. Power Initial Quality Study για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Τον Ιούλιο, το Maxima ηγήθηκε της κατηγορίας Μεγάλων Αυτοκινήτων και στην APEAL Study του J.D. Power για τρίτη συνεχόμενη χρονιά και με 30 πόντους μπροστά από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Επίσης, έχει κατακτήσει κορυφαία βαθμολογία στην αξιολόγηση Top Safety Pick, από το Ασφαλιστικό Ινστιτούτο για την Ασφάλεια των Αυτοκινητόδρομων στις ΗΠΑ, για πέντε συνεχόμενα χρόνια!
Εκτός από την επετειακή έκδοση των 40 ετών, το 2021 Maxima προσφέρεται στις ΗΠΑ και στις εκδόσεις SV, SR και Platinum, με κινητήρα 3,5 λίτρων V6 DOHC 24-βαλβίδων, ισχύος 300 ίππων και με κιβώτιο Xtronic.
Το αυθεντικό "4-θυρο σπορ αυτοκίνητο"
Το Maxima είναι γνωστό για το επίπεδο της πολυτέλειας που προσφέρει σε συνδυασμό με τις σπορ επιδόσεις. Για γενιές , πριν από την τοποθέτηση των δερμάτινων καθισμάτων Ascot με μοτίβο διαμαντιού, το φινίρισμα από ξύλο Satin Birdseye Maple και το ηχοσύστημα Bose® Premium 11 ηχείων, ήταν απλά γνωστό ως ένα "4-θυρο σπορ αυτοκίνητο". Τώρα στην όγδοη γενιά του, η ιστορία του Maxima ως ενός αυθεντικού σπορ sedan ,πηγαίνει ακόμη πιο μακριά, στο Datsun Bluebird 810, στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Το Datsun 810 του 1981, που συχνά περιγράφεται ως μια μεγαλύτερη εκδοχή του θρυλικού Datsun 510, ήταν το πρώτο μοντέλο που έφερε την ονομασία Maxima.
Αφήνοντας πίσω το όνομα 810, η πραγματική πρώτη γενιά του Maxima διέθετε τον κινητήρα του 240Z και ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο σε μια εποχή που το πρότυπο στην αυτοκινητοβιομηχανία ήταν ένα κιβώτιο 4 ή και λιγότερων ταχυτήτων. Στη συνέχεια, μεταξύ του 1985 και του 1988, ήρθε η δεύτερη γενιά του Maxima, η οποία ήταν η πρώτη που προσέφερε κινητήρα V6 και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Αυτή η γενιά ήταν και η τελευταία που ήταν διαθέσιμη και σε έκδοση station wagon.
Το τρίτης γενιάς Maxima, κυκλοφόρησε το 1989 ως ένα πραγματικό 4-θυρο σπορ αυτοκίνητο. Από πολλούς, θεωρείται ως το καλύτερο και πιο προσιτό sedan στον κόσμο και διέθετε έναν 3.0 λίτρων κινητήρα V6 160 ίππων, γεγονός που το κατέταξε ανάμεσα σε κορυφαία ευρωπαϊκά σπορ σεντάν, με βάση τις συγκριτικές δοκιμές κορυφαίων περιοδικών αυτοκινήτων.
Χωρίς να επαναπαυτεί ούτε μια στιγμή στις δάφνες της, η ομάδα των μηχανικών της Nissan επέστρεψε δριμύτερη το 1995, σχεδιάζοντας ένα μεγαλύτερο αμάξωμα που διέθετε έναν νέο κινητήρα, νέα πίσω ανάρτηση και 30 επιπλέον ίππους (190hp). Επιλέχθηκε από το Motor Trend ως το καλύτερο Εισαγόμενο (στις ΗΠΑ) Αυτοκίνητο της Χρονιάς και συμπεριλήφθηκε στη λίστα των 10 Καλύτερων Αυτοκινήτων του Car & Driver.
Ακολούθησαν τρεις ακόμα γενιές, με την πέμπτη γενιά του Maxima, που κυκλοφόρησε το 2000, να τροφοδοτείται από τον θρυλικό VQ35 V6 κινητήρα, διαθέτοντας ισχύ 255 ίππων (από το μοντέλο του 2002 και έπειτα). Το 2004, η έκτη γενιά του Maxima ανέβασε αισθητά τον πήχη της πολυτέλειας, ενώ η έβδομη γενιά πρόσθεσε ένα νέο, πιο επιθετικό στυλ που ταίριαξε ιδανικά με τον κινητήρα 3,5 λίτρων V6, των 290 ίππων. Το 2016, η τρέχουσα γενιά του Maxima πραγματοποίησε το ντεμπούτο της με την χαρακτηριστική υπογραφή V-Motion και τον σχεδιασμό της “αιωρούμενης οροφής”. Ακολούθησε ένα μικρό facelift το 2019 με βελτιώσεις στις τεχνολογίες ασφάλειας και συνδεσιμότητας.
Πάνω από τέσσερις δεκαετίες, το Maxima παρέμεινε πιστό στην κληρονομιά του, ως ένα αληθινό sedan επιδόσεων και ως ναυαρχίδα της μάρκας, καθώς και στη μεγάλη βάση των πιστών ιδιοκτητών του. Με την προσθήκη της ειδικής έκδοσης της 40ης επετείου, το Maxima προσθέτει έναν ακόμη λίθο στην μακρά ιστορία του.