Το προσεχές Σαββατοκύριακο 5 και 6 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί το Ιταλικό Grand Prix στην πίστα της Monza και το μουσείο της Alfa Romeo στο Αρέζε θα γιορτάσει την περίσταση με την διοργάνωση των MonzaDays 2020. Οι επισκέπτες του μουσείου θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις κατατακτήριες δοκιμές στην ειδική αίθουσα “Giulia” του μουσείου «περικυκλωμένοι» από αυτοκίνητα που έγραψαν ιστορία στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το παρών θα δώσουν επίσης τόσο το φετινό μονοθέσιο της Alfa Romeo Racing ORLEN, η C39, αλλά και οι Giulia GTA και Tonale. Οι εκδηλώσεις περιλαμβάνουν και άλλες εκπλήξεις, όπως την πραγματοποίηση διαλέξεων σχετικά με θέματα που αφορούν στην ιστορία της μάρκας, όπως για παράδειγμα ο Turbo 4κυλινδρος κινητήρας που είχε εξελίξει η μάρκα για τη Formula 1, ο οποίος τελικά δεν βρέθηκε ποτέ στη σειρά εκκίνησης, κυρίως λόγω της ακύρωσης μια συμφωνίας που υπήρχε με την ομάδα της Ligier.
Ένα από τα σημεία που θα τραβήξουν την προσοχή θα είναι μια ιδιαίτερη δοκιμασία που θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν οι επισκέπτες του μουσείου. Την Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου, αμέσως μετά την ολοκλήρωση του αγώνα, η Alfa Romeo Racing ORLEN θα παρουσιάσει μια μοναδική σύγκριση στην διαδικασία αλλαγής ελαστικών μεταξύ του σήμερα και του χθες. Το κοινό θα μάθει ακριβώς τον τρόπο οργάνωσης ενός pit stop και το κυριότερο θα κατανοήσει τις αλλαγές που έχουν γίνει σε αυτό τον τομέα σε σχέση με το 1950. Στο χώρο του μουσείου θα υπάρχουν μηχανικοί της ομάδας, ενώ θα υπάρχει και απευθείας σύνδεση με το προσωπικό που θα βρίσκεται στη Monza για το Grand Prix. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 1950 η ομάδα της Alfa Romeo είχε τρία άτομα για την πραγματοποίηση ενός pit stop, το οποίο ολοκληρωνόταν σε περίπου 22 δευτερόλεπτα. Σήμερα αυτός ο χρόνος μοιάζει με αιωνιότητα στη σύγχρονη Formula 1, όπου περισσότεροι από 20 μηχανικοί ολοκληρώνουν την αντικατάσταση τεσσάρων ελαστικών περίπου στο 1/10 του χρόνου σε σχέση με το 1950. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει από πρώτο χέρι την εμπειρία ενός pit stop και να ζήσει τις έντονες στιγμές κατά τη διάρκεια της αλλαγής ελαστικών, όπως και ένας μηχανικός της Alfa Romeo Racing ORLEN.
Alfa Romeo και Monza: Μια ιστορία γεμάτη επιτυχίες
Η Alfa Romeo κατέκτησε την πρώτη της νίκη στο Grand Prix της Monza το 1924 με τον Alberto Ascari στο τιμόνι της GP Tipo P2, ενώ την επόμενη χρονιά κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Grand Prix στην πίστα της Monza με το ίδιο αυτοκίνητο και οδηγό αυτή τη φορά τον Gastone Brilli-Peri. Η Monza χάρισε πολλές ακόμα ιστορικές στιγμές στην μάρκα, όπως το 1931 όπου οι Campari και Nuvolari επικράτησαν με την 8C 2300 (το αυτοκίνητο που στη συνέχεια έμεινε στην ιστορία ως “Monza”) και το 1932 όπου οι Nuvolari και Caracciola διέλυσαν το συναγωνισμό με τις νέες GP Tipo B. Μετά τον 2ο Π.Π., η Alfetta θα κυριαρχούσε στα 2 πρώτα Παγκόσμια Πρωταθλήματα της Formula 1, με τις νίκες στην πίστα της Monza να παίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτή την επιτυχία. Το 1952, η Alfa Romeo εγκατέλειψε αήττητη τη Formula 1 και στράφηκε στους αγώνες με σπορ αυτοκίνητα. Στην πίστα της Monza πραγματοποιήθηκε η 1η νίκη της Giulia TZ, ενώ τα μοντέλα της μάρκας επικράτησαν σε σειρά διοργανώσεων στην πίστα που δικαίως θεωρείται από τις πλέον ιστορικές στο χώρο του αυτοκινήτου. Στον μυαλό των Alfisti πάντα θα υπάρχει η νίκη το 1974, όπου τρεις 33 TT 12 κατέλαβαν όλες τις θέσεις του βάθρου της Monza με το φανατικό πλήθος να πανηγυρίζει το θρίαμβο της Alfa Romeo.