Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | MINI |
Μοντέλο | Countryman |
Segment | C-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Μέχρι πριν μερικά χρόνια το σηματάκι JCW κοσμούσε μονάχα τα MINI hatchback, όμως τα τελευταία χρόνια η γκάμα έχει διευρυνθεί και πλέον περιλαμβάνει το Paceman, το Cabrio, το Clubman και το Countryman. Στο πλαίσιο ενός μικρού φρεσκαρίσματος της γκάμας μέσα στο 2020, όλα τα MINI έλαβαν πληθώρα τεχνολογικών gadgets, ενώ τα κορυφαία μοντέλα με τα διακριτικά John Cooper Works έλαβαν μία δίλιτρη βόμβα κάτω από το καπό!
Da bomb!
Μόνο έτσι μπορείς να περιγράψεις την αύξηση ισχύος από το προηγούμενο μοντέλο. Ναι μεν η MINI επωφελήθηκε από την αντικατάσταση του 1.6THP με τον δίλιτρο B48 της μαμάς BMW, όμως τα κορυφαία της μοντέλα έλαβαν μία αύξηση ισχύος κατά 75 άλογα (μέχρι το 2019 απέδιδαν 231Ps). Τα 306 άλογα είναι πολύ εντυπωσιακό νούμερο, όμως ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η ροπή των 45,9kgm από τις 1.750 μέχρι τις 4.500rpm! Είδατε που το βόμβα κολλάει; Φυσικά και ο κινητήρας δεν είναι ίδιος με το δίλιτρο B48 που κινεί τα S μοντέλα και που αποδίδει 192Ps. Τα κινούμενα μέρη είναι όλα ενισχυμένα για να αντέξουν την καταπόνηση από την μεγαλύτερη ειδικά σχεδιασμένη τουρμπίνα twin-scroll που αποτελεί ενιαίο τμήμα με την πολλαπλή εξαγωγής και διατηρεί την απόδοσή της σε θερμοκρασίες μέχρι 1.025ο C. Ο στρόφαλος είναι νέος με ενισχυμένα έδρανα βάσης και συνεργάζεται με ενισχυμένες μπιέλες και σφυρήλατα έμβολα που μειώνουν τη συμπίεση από το 10,5:1 στο 9,5:1. Νέο είναι και το σύστημα εισαγωγής, το σύστημα ψύξης αλλά και τροφοδοσίας που περιλαμβάνει νέα αντλία υψηλής πίεσης μέχρι 350bar και μεγαλύτερα μπεκ ψεκασμού. Ο κινητήρας αυτός αποτελεί τον ισχυρότερο που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο της MINI και συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο της ZF που ό,τι και να πούμε για την ομαλότητα, την ταχύτητα και την απόκρισή του, πραγματικά θα είναι λίγο. Οι σωστά απλωμένες σχέσεις και η έξυπνη ECU του κιβωτίου βοηθούν το Countryman JCW να πετύχει πολύ καλές τιμές κατανάλωσης που κυμαίνονται ανάμεσα στα 9 και 10lt/100km (είναι τετρακίνητο με βάρος πάνω από 1,6 τόνους, το θυμόμαστε όλοι έτσι;) αλλά και να γράφει καταιγιστικές επιδόσεις.
We have lift-off
Το μεγαλύτερο διάστημα οδηγούσα το Countryman στο πρόγραμμα Normal (MID κατά την MINI), καθώς οι μετακινήσεις μου ήταν μέσα στην πόλη και στο Sport Mode μου φαινόταν αρκετά σκληρό. Τα driving modes θεωρώ ότι είναι ένα από τα καλύτερα “features” που μας έχει δώσει η σύγχρονη αυτοκίνηση. Θες να πας στις δουλειές σου χωρίς το αυτοκίνητο να κοπανάει, το σασμάν να κρατάει ψηλά τις στροφές του μοτέρ και το τιμόνι να είναι υπερβολικά ευαίσθητο και βαρύ, το αφήνεις στο Normal. Θες να απολαύσεις το καλοστημένο και άκαμπτο σασί και τα 306 άλογα, το γυρνάς στο Sport. Ε, λοιπόν, σας πληροφορώ ότι καθώς το είχα κατά κύριο λόγο στο Normal ούτε που φανταζόμουν ότι αυτό το φουσκωτό, χλιδάτο και πανέμορφο SUVάκι μπορεί να σου ρίξει τέτοια κλωτσιά στις μετρήσεις. Sport ON, Traction Control Off (Thank God!) και πλέον σε κάθε γκαζιά η εξάτμιση ακούγεται σαν να σκάνε μέσα στο τελικό καζανάκι ποπ-κορν! Με το Launch Control ξεκινάει σαν να είχε πιαστεί σε μία τεράστια σφεντόνα με απειροελάχιστο σπινιάρισμα και περνάει το 18άρι σε μόλις 2,24sec, οι αλλαγές του κιβωτίου ίσα που ακούγονται και το 0-100km/h απαιτεί μόλις 5,28sec παρά το γεγονός ότι θέλει 2 αλλαγές. Η ισχύς είναι ατελείωτη, τα 160km/h ήρθαν σε 12,54sec και βγήκε από το 400άρι με 166km/h, σε 13,57sec! Το Countryman JCW είναι ταχύτερο από εργοστασιακό Lancer EVO X, αφού οι μετρήσεις που είχαμε σημειώσει με τον «Μήτσο» ήταν 5,47sec για το 0-100km/h και 13,69sec για το 400άρι. Τι σου είναι η τεχνολογία έτσι; Το αυτοκίνητο «ιερό δισκοπότηρο» των Rally Replicas να τρώει ξύλο από ένα αυτοκίνητο με ύψος 1.557mm, βάρος 1.675kg και 3 παιδικά καθισματάκια στα πίσω καθίσματα.
Look at me!
Δεν υπάρχει περίπτωση να περάσει από κάπου το Countryman JCW και να μην το κοιτάνε όλοι. Είναι αυτός ο μοναδικός συνδυασμός του «extra large χαριτωμένου» που είναι αδύνατον να μην το χαζεύει κάποιος στο δρόμο. Βοηθάει βέβαια σε αυτό και το μοναδικό κοστούμι του JCW, με το τρομερό χρώμα Rebel Green, την κόκκινη απόχρωση στην οροφή, τους καθρέφτες και την κυψελοειδή μάσκα, αλλά και τις κόκκινες λωρίδες στο καπό και τα μαρσπιέ. Οι 19άρες ζάντες, τα μεγάλα φρένα, ο προκλητικός πίσω προφυλακτήρας με τον διαχύτη και τις διπλές απολήξεις των 85mm είναι εκεί να υπενθυμίσουν ότι αυτό το Countryman «δεν μασάει». Στο εσωτερικό όμως δεν καταλαβαίνεις ότι είσαι σε ένα σκληροπυρηνικό αυτοκίνητο 306 ίππων. Η θέση οδήγησης είναι ιδιαίτερα αναπαυτική με τα σπορ καθίσματα να είναι ντυμένα με δέρμα και alcantara, συνθέτοντας μία εξαιρετική μείξη ποιότητας. Το στυλ κυριαρχεί στη σχεδιαστική φιλοσοφία του ταμπλό, διατηρώντας όμως τη ρετρό λογική, με την οθόνη 8,8in στο κέντρο του ταμπλό να δίνει το απαραίτητο hi-tech στίγμα συνδεσιμότητας και ενημέρωσης. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται συνάδουν με την premium νοοτροπία των μοντέλων της MINI, με μοναδική παραφωνία τα σκληρά πλαστικά στο κάτω μέρος του ταμπλό.
Go Kart Feel?
Όχι ακριβώς… Δεν θα μπορούσε εξάλλου να έχει αίσθηση kart ένα τόσο ψηλό και βαρύ αμάξωμα. Όμως οι προσπάθειες των μηχανικών για τόνωση του σπορ χαρακτήρα έχουν πιάσει τόπο. Οδηγώντας στα -δύο- Normal προγράμματα βέβαια ο εκρηκτικός χαρακτήρας κρύβεται περίτεχνα. Η εξάτμιση έχει μονάχα ένα ελαφρύ μπασάκι, το κιβώτιο αλλάζει σχέσεις όπου πραγματικά χρειάζεται, με μέλημα την άνεση και την οικονομία, χωρίς να σε αφήνει ποτέ όμως εκτός ροπής. Το τράβηγμα από το μοτέρ είναι αισθητό, έχει δύναμη παντού αρκεί να είσαι πάνω από τις 1.800rpm, αλλά δεν εντυπωσιάζεσαι. Αν σου έλεγαν ότι είναι 210-220 άλογα, θα το πίστευες. Είναι πολύ εύκολο στην καθημερινή χρήση και παρά τις τεράστιες 19άρες ζάντες και τη σφιχτή ανάρτηση, η άνεση είναι ικανοποιητική.
Το απροσδόκητο συμβαίνει μόλις θέσεις το Sport Mode και αρχίζεις να το πιέζεις. Το κιβώτιο αλλάζει πολύ πιο γρήγορα σχέσεις, ενώ ταυτόχρονα «ξεδιπλώνει» την ισχύ του κινητήρα, χωρίς να τον κρατάει «αλυσοδεμένο» στις χαμηλές στροφές. 46 κιλά ροπής δεν κρύβονται, όπως δεν κρύβονται και τα τρομερά φρένα με τις τετραπίστονες δαγκάνες και τους δίσκους 360mm στον μπροστά άξονα που είναι εκεί για να αγκυροβολήσουν την κάθε σου υπερβολή. Και είναι δεδομένο ότι θα υπερβάλεις με το Countryman JCW. Γιατί παρότι σφιχτό και ενθουσιώδες, δεν είναι σε καμία περίπτωση χειρουργικό εργαλείο. Σου μεταφέρει πιστές πληροφορίες από το δρόμο με ελαφρώς τεχνητό τρόπο, με το βάρος να φαίνεται, παρά το γεγονός ότι η ρύθμιση της ανάρτησης επιτρέπει στο αμάξωμα να πάρει ελάχιστες κλίσεις, τόσο όσο χρειάζεσαι για να στρίψεις αποφασιστικά στηριζόμενος στα τρομερά υψηλά περιθώρια πρόσφυσης που προσφέρουν τα 225/45 ελαστικά και κυρίως το εξαιρετικό σύστημα τετρακίνησης ALL4. Μπορεί να είναι κατά κύριο λόγο «ηλεκτρονική», κάνει όμως τη διαδικασία της γρήγορης οδήγησης αντικειμενικά διασκεδαστική. Η ECU της τετρακίνησης μεταβάλλει το ποσοστό ροπής που στέλνει σε κάθε άξονα, ανάλογα με το άνοιγμα της πεταλούδας, τη γωνία του τιμονιού, τη ροπή του κινητήρα και την ταχύτητα του οχήματος. Μόλις το σύστημα διαγνώσει ακόμα και την παραμικρή απώλεια πρόσφυσης στους μπροστινούς τροχούς, μία ηλεκτροϋδραυλική αντλία ενεργοποιεί τον πολύδισκο συμπλέκτη και στέλνει όση ροπή απαιτείται στους πίσω τροχούς. Στον μπροστά άξονα υπάρχει και μπλοκέ διαφορικό τύπου torsen που βρίσκεται τοποθετημένο στο οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με το ποσοστό εμπλοκής να φτάνει το 39%. Το μπροστινό είναι άμεσο, η υποστροφή ελάχιστη και καταπολεμάται γρήγορα από την τετρακίνηση, δίνοντάς σου τη δυνατότητα να ακολουθήσεις σαφέστατη τροχιά ακόμα και σε στροφές με μεγάλη κλίση. Η διαδικασία της σπορ οδήγησης με το Countryman JCW είναι πιο ευχάριστη από αυτό που περιμένεις και μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί ως hot-hatch SUV.
Τιμούλα;
Όπως το βλέπετε αυτό εδώ το κουκλί, φουλ φορτωμένο με όλα τα τελευταία συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, φτάνει τα €55.250. Φυσικά και είναι πολλά, όμως αν συγκρίνουμε το Countryman JCW με τον άμεσο ανταγωνισμό από τις κυρίες Mercedes-Benz GLA35AMG, Alfa Romeo Stelvio Veloce 4x4 και BMW X2 M35i, είναι από 11.400-15.000 ευρώ φθηνότερο. Αν βάλετε στην εξίσωση την πρακτικότητα και τον ιδιαίτερα ξεχωριστό χαρακτήρα που μόνο ένα MINI μπορεί να έχει, θα δικαιολογήσετε 100% την τιμή του κορυφαίου Countryman.
Τιμή βασικής έκδοσης MINI One Countryman 1.5T 6MT 102Ps: €22.540
Τιμή έκδοσης δοκιμής MINI Countryman JCW 2.0T ALL4 8AT 306Ps: €55.250
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Σφιχτή ανάρτηση |
Απόδοση κινητήρα | Χώρος αποσκευών |
Λειτουργία κιβωτίου | Τιμή |
Επιδόσεις | |
Ποιότητα κατασκευής | |
Οδική συμπεριφορά |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.998cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 82mm x 94,6mm | |
Σχέση συμπίεσης | 9,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.299 | |
Ύψος (mm) | 1.557 | |
Πλάτος (mm) | 1.822 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.670 | |
Βάρος (kg) | 1.675 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους τέσσερις τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων με τελική σχέση μετάδοσης 3,20 | |
Διαφορικό | Μπλοκέ ηλεκτρονικά ελεγχόμενο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 360x30mm με τετραπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι 320x20mm μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8Jx19in | |
Ελαστικά | 225/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 306/ 5.000-6.250 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 45,9/ 1.750-4.500 | |
0-100km/h (sec) | 5,1sec | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 250 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 156 (WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 6,9 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 9,5 |