Οι κουτσουλιές των πουλιών είναι ένας πονοκέφαλος και εφιάλτης για το μόλις φρεσκοπλυμένο μας αυτοκίνητο. Εκτός από το αισθητικό της υπόθεσης, τα περιττώματα των πτηνών είναι επιβλαβή τόσο για την δική μας υγεία, όσο φυσικά και για την αντοχή του χρώματος του αυτοκινήτου. Η Ford δημιουργεί συνθετικές κουτσουλιές στο εργαστήριο που είναι τόσο ρεαλιστικές ώστε να αντανακλούν με ακρίβεια τη διαφορετική διατροφή – και κατά συνέπεια τη διαφορετική οξύτητα των περιττωμάτων – των περισσοτέρων πτηνών στην Ευρώπη.
Κατά τη διάρκεια των δοκιμών της Ford, οι τεχνητές κουτσουλιές ψεκάζονται σε μεταλλικά στοιχεία (πάνελ) και, στη συνέχεια, κάποια δείγματα υποβάλλονται σε μία διαδικασία θερμικής καταπόνησης σε φούρνο στους 40° C, 50° Cκαι 60° C. Η διαδικασία αυτή προσομοιώνει με τον καλύτερο τρόπο την πραγματική χρήση του οχήματος σε ακραία υψηλές θερμοκρασίες και δοκιμάζει την αντιδιαβρωτική προστασία της βαφής σε οριακές καταστάσεις. Το «τεστ κουτσουλιών» είναι μία μόνο από τις δοκιμασίες που πρέπει να περάσουν οι βαμμένες επιφάνειες. Τα πάνελ ψεκάζονται επίσης με μίγμα φωσφορικού οξέος και απορρυπαντικού, καθώς και με συνθετική γύρη πριν το τεστ αντοχής, σε θερμοκρασίες 60° C και 80° C για 30 λεπτά μέσα σε φούρνο. Η δοκιμή αυτή διασφαλίζει την προστασία των επιφανειών από αερομεταφερόμενα σωματίδια όπως η γύρη και το κολλώδες ρετσίνι των δέντρων.
Επιπλέον δοκιμές περιλαμβάνουν τον «βομβαρδισμό» των βαμμένων επιφανειών με υπεριώδη ακτινοβολία χωρίς διακοπή επί 6.000 ώρες (250 ημέρες) σε εργαστηριακές συνθήκες – προσομοιώνοντας πέντε χρόνια στο πιο ηλιόλουστο μέρος του πλανήτη – προκειμένου να αξιολογηθεί η αντοχή σε παράγοντες του περιβάλλοντος, τον έλεγχο της αντοχής τους σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν, την έκθεση σε χειμερινές συνθήκες με κατάλοιπα αλατιού σε θάλαμο άλατος με υψηλή υγρασία, καθώς και την εικονική τους χρώση (εικονικό λέκιασμα) από υπερχείλιση καυσίμου στο πρατήριο ανεφοδιασμού.
Οι κουτσουλιές που μένουν πάνω σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο δεν είναι κάτι το επιθυμητό. Η Ford συμβουλεύει όλους τους ιδιοκτήτες απλά να πλένουν τακτικά το αυτοκίνητό τους με σφουγγάρι και χλιαρό νερό που περιέχει σαμπουάν με ουδέτερο pH και να αφαιρούν αμέσως και προσεκτικά φαινομενικά αβλαβείς ουσίες από τη βαφή. Το κέρωμα των βαμμένων επιφανειών μία ή δύο φορές το χρόνο αυξάνει την αντοχή των νέων χρωμάτων σε «δριμείς επιθέσεις», διατηρώντας τη λάμψη τους σε βάθος χρόνου.
«Με τόσα αυτοκίνητα σε ακινησία τώρα που πολλοί άνθρωποι μένουν στο σπίτι, είναι πολύ πιθανό τα πουλιά να αφήνουν τα σημάδια τους περισσότερο από όσο συνήθως. Αυτά είναι φρόνιμο να αφαιρούνται πριν κολλήσουν στην επιφάνεια, αλλά για τους πελάτες μας τουλάχιστον είναι παρήγορο να γνωρίζουν τη δουλειά και τη διαδικασία που ακολουθούμε για όλη την παλέτα των χρωμάτων μας», δήλωσε ο André Thierig, manager, Core Engineering Paint, Ford of Europe.