Για έβδομη συνεχή χρονιά, η Mercedes-Benz διατηρεί τη θέση της ως η μόνη ευρωπαϊκή μάρκα και η μοναδική μάρκα πολυτελείας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στο top 10 των 100 «Καλύτερων Παγκόσμιων Εμπορικών Σημάτων».
Στη φετινή κατάταξη της διάσημης αμερικανικής εταιρείας συμβούλων Interbrand, η μάρκα με το αστέρι βρίσκεται για άλλη μια φορά – παραμένοντας αμετάβλητη από το 2018 – στην όγδοη θέση της γενικής κατάταξης. Η αξία της εμπορικής επωνυμίας αυξήθηκε κατά 10% στα 56,103 δισεκατομμύρια δολάρια από το 2021
Η Mercedes-Benz αύξησε την αξία του εμβληματικού της εμπορικού σήματος κατά 10% τον περασμένο χρόνο, σύμφωνα με την έρευνα «Best Global Brands 2022» της Interbrand. Αυτό υπογραμμίζει την επιτυχημένη μετάβαση της εταιρείας προς ένα ηλεκτρικό μέλλον με έμφαση στο λογισμικό. Στόχος είναι να δοθεί ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στον τομέα της πολυτελείας και να αξιοποιηθούν ακόμα περισσότερο οι ευκαιρίες ανάπτυξης και κερδοφορίας.
Η Mercedes-Benz στοχεύει να κατασκευάζει τα πιο επιθυμητά αυτοκίνητα στον κόσμο και να ηγηθεί στην ηλεκτροκίνηση και το λογισμικό οχημάτων. Προκειμένου να επιτευχθεί μια ακόμη υψηλότερη θέση της μάρκας, η γκάμα της θα αναθεωρηθεί εκ νέου, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία τον Μάιο του 2022. Η στρατηγική απόφαση να γίνει πλήρως ηλεκτρική σε κάθε τομέα έως το 2030 – όπου οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέπουν – και ο στόχος να γίνει ανθρακικά ουδέτερη έως το 2039 ενισχύει περαιτέρω τη σύνδεση μεταξύ πολυτέλειας και βιωσιμότητας.
«Η σταθερή κατάταξη της Mercedes-Benz στην όγδοη θέση καθώς και η διψήφια αύξηση της αξίας της μάρκας σε περισσότερα από 56 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ επιβεβαιώνουν τη στρατηγική μας πορεία. Αυτό σημαίνει, να ορίζουμε τη βιώσιμη πολυτέλεια του μέλλοντος, να βάζουμε τους πελάτες μας ακόμη περισσότερο στο επίκεντρο όλων των ενεργειών μας και να κάνουμε κάθε σημείο επαφής με τη μάρκα μας μια μοναδική εμπειρία. Με κάνει περήφανη που η δουλειά ολόκληρης της ομάδας μας για τη μάρκα αποδίδει καρπούς και αντικατοπτρίζεται σε αυτό το υπέροχο αποτέλεσμα», λέει η Bettina Fetzer, Αντιπρόεδρος Επικοινωνίας και Marketing της Mercedes-Benz AG.
Ο πελάτης στο επίκεντρο
Εκτός από τη γκάμα των προϊόντων της, ολόκληρο το επιχειρηματικό μοντέλο θα δώσει ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στην πολυτέλεια. Η επικοινωνία και οι πωλήσεις επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στις επιμέρους ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών. Η Mercedes-Benz αποδίδει μεγάλη σημασία στο να προσεγγίσει τους πελάτες και τις πιθανές ομάδες-στόχους της απευθείας στο περιβάλλον τους προσφέροντάς τους ξεχωριστές εμπειρίες όσον αφορά στη μάρκα. Για το σκοπό αυτό, η εταιρεία είναι ανοιχτή σε συνεργασίες με προσωπικότητες και επωνυμίες από μια ποικιλία κλάδων – από την τεχνολογία μέχρι τη μόδα, τη μουσική, τον κινηματογράφο και τον αθλητισμό. Τέτοιες συνδημιουργίες επιτρέπουν εντελώς νέες προοπτικές. Καθιστούν δυνατή την επαφή με ομάδες-στόχους που υπό άλλες συνθήκες έχουν μικρή ή καθόλου επαφή με την αυτοκινητοβιομηχανία. Τα κανάλια πωλήσεων ευθυγραμμίζονται με τις πραγματικές ανάγκες των πελατών και συμπληρώνονται με καινοτόμες μορφές και ευκαιρίες για παρουσία της μάρκας τόσο on- όσο και off-line όπως για παράδειγμα τα Mercedes-AMG και Mercedes-Benz G-Class Private Lounges καθώς και το κατάστημα Mercedes-AMG στο Ντουμπάι. Το Mercedes-Maybach Atelier που άνοιξε πρόσφατα στη Σαγκάη αποτελεί επίσης μέρος της γενικότερης αυτής στρατηγικής.
«Best Global Brands»
Η αμερικανική εταιρεία συμβούλων Interbrand ερευνά και αναλύει τις πιο πολύτιμες μάρκες του κόσμου από το 1999. Οι 100 κορυφαίες εμπορικές επωνυμίες περιλαμβάνονται στην ετήσια μελέτη «Best Global Brands», η οποία εξετάζει όλους τους υποψηφίους σύμφωνα με τρία κριτήρια: «Οικονομική απόδοση των προϊόντων ή των υπηρεσιών της μάρκας», «Ο ρόλος της μάρκας στη διαδικασία απόφασης αγοράς» και «Ισχύς της μάρκας όσον αφορά στη διασφάλιση μελλοντικών εταιρικών κερδών». Η Interbrand ήταν η πρώτη εταιρεία που ανέπτυξε μια μέθοδο αποτίμησης επωνυμίας πιστοποιημένη σύμφωνα με το ISO 10668. Αυτό το διεθνές πρότυπο θέτει σημεία αναφοράς για την αποτίμηση και πληροί τις απαιτήσεις για ακριβή χρηματική ταξινόμηση της εμπορικής επωνυμίας.