Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mercedes-Benz |
Μοντέλο | C180 |
Segment | D-Segment |
Power Train | Hybrid |
Η πέμπτη γενιά της C-Class είναι ένας από τους καλύτερος τρόπους για να αποτυπωθεί η εταιρική μνήμη των 100 χρόνων ιστορίας που μετράει η Mercedes-Benz. Και τι είναι η εταιρική μνήμη; Η τεχνογνωσία που έχει πηγάσει από την εξέλιξη, τα λάθη, τις επιτυχίες και την τεχνολογική ανάπτυξη όλων των χρόνων ύπαρξης της εταιρείας. Μπορεί λοιπόν η C 180 να είναι το entry level μοντέλο της C-Class, όμως δεν υπολείπεται σχεδόν σε τίποτα από τις μεγαλύτερες εκδόσεις, όσoν αφορά την πολυτέλεια, την άνεση και την υψηλή τεχνολογία.
Η ολοκλήρωση
Η C 180 έχει πολλούς τρόπους για να σε κερδίσει. Ένα από τα πρώτα πράγματα που θα σε εντυπωσιάσουν είναι το γεγονός πως τα «μόλις» 170Ps του θερμικού κινητήρα που υποβοηθούνται από τα 20Ps επιπλέον του ηλεκτρικού κινητήρα, επιταχύνουν τα 1.625kg του αμαξώματος και μάλιστα αρκετά γρήγορα, αφού σε 8,6sec το ταχύμετρο γράφει ήδη 100km/h, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 231km/h. Το επόμενο στοιχείο που σε εντυπωσιάζει είναι η ποιότητα κύλισης. Κλείνεις πόρτες και παράθυρα και απομονώνεσαι στο φιλόξενο και πολυτελές περιβάλλον της, με την διαφορά πως πλέον συμμετέχεις πιο ενεργά στην οδήγηση. Ένα από τα πολλά στοιχεία που έχουν βελτιωθεί στην νέα C-Class, είναι η αίσθηση της οδήγησης, έχει πάψει να είναι ένα αποστειρωμένο αυτοκίνητο και ο οδηγός της νιώθει πιο μετοχικός στη διαδικασία της οδήγησης, έχοντας μια αμφίδρομη επικοινωνία με το αυτοκίνητο. Η ανάρτηση που χρησιμοποιεί άξονες multi link με τέσσερις συνδέσμους εμπρός και πέντε πίσω, έχει την ιδανική ρύθμιση ανάμεσα στην εξαιρετική άνεση και το σωστό κράτημα του αυτοκινήτου. Φιλτράρει κάθε είδους ανωμαλία που θα συναντήσει κανείς στο οδόστρωμα, τρομερά αποτελεσματικά, προσφέροντας εξαιρετική ποιότητα κύλισης, η οποία ενισχύεται από την πολύ καλή ηχομόνωση, αλλά και από τα άνετα καθίσματα. Σε όποια θέση της C 180 και να καθίσει κανείς, θα νιώσει το ίδιο άνετα, με επάρκεια χώρων και πρακτικές θήκες κοντά του για να βολέψει τα προσωπικά του αντικείμενα.
Το «χορταστικό» μεταξόνιο των 2.865mm δίνει απλόχερα χώρους στους επιβάτες του sedan αυτοκινήτου. Ένα ακόμα στοιχείο που προκαλεί θετικές εντυπώσεις είναι η κατανάλωση. Βοηθούμενη από τον εντυπωσιακό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας που είναι στο 0,24, αλλά και από την σωστή κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου 9G-ΤRONIC των εννέα σχέσεων, η μέση τιμή αν το αυτοκίνητο οδηγηθεί με σύνεση μπορεί να κυμανθεί με επιλεγμένο το προφίλ οδήγησης ECO, στα 7,5lt/100km, ενώ μια πιο ρεαλιστική τιμή είναι τα 8-8,1lt/100km με οδήγηση σε σχετικά γρήγορους ρυθμούς. Αν τώρα κάποιος επιθυμήσει να εξαντλήσει τα αποθέματα ισχύος του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα επιλέγοντας κάποιο από τα προφίλ Sport/Sport+, θα δει το νούμερο της κατανάλωσης να φλερτάρει με τα 10lt/100km. Στα προφίλ αυτά, εκτός από την αμεσότητα στην απόκριση του γκαζιού, το τιμόνι γίνεται πιο βαρύ, το κιβώτιο ανταποκρίνεται καλύτερα σε ανεβάσματα και κατεβάσματα, κρατόντας παράλληλα πιο ψηλές rpm στο μοτέρ, ενώ ενισχύεται «τεχνητά» και ο ήχος του τετρακύλινδρου κινητήρα.
Άλλο επίπεδο…
Πως σας ακούγεται το ότι μπορείτε να συνδέσετε το αυτοκίνητό σας με το σπίτι σας;! Για παράδειγμα, ενώ οδηγείτε, μπορείτε να ρυθμίσετε την θερμοκρασία του σπιτιού σας, να ανάψετε το φως στο σαλόνι και να σβήσετε το φως στην κρεβατοκάμαρα. Ουτοπικό; Υπερβολή; Επιστημονική φαντασία; Όχι, τίποτα από όλα αυτά, απλά μια από τις αμέτρητες δυνατότητες του κορυφαίου λογισμικού MBUX. Όπως το να ρυθμιστεί αυτόματα το κάθισμα αφού εισάγετε το ύψος σας ή το να προβάλλεται το φανάρι στην οθόνη όταν σταματήσετε σε κόκκινο ή το να χειριστείτε οποιαδήποτε λειτουργία του αυτοκινήτου μέσω του εξαιρετικού από κάθε άποψη infotainment της Mercedes-Benz. Το MBUX χρησιμοποιεί την κεντρική και κάθετα τοποθετημένη OLED οθόνη αφής με την διαγώνιο των 11,9in και συνεργάζεται τόσο με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3in όσο και με το εξαιρετικό Head Up Display το οποίο προβάλει μέχρι και τον χάρτη του συστήματος πλοήγησης όταν είναι ενεργοποιημένο. Ο χειρισμός του είναι αρκετά εύκολος -αρκεί να μην σοκάρεσαι από τα πολλά κουμπάκια στο τιμόνι- και γρήγορα θα συνηθίσει κανείς το περιβάλλον του, χωρίς να τον ενοχλήσει η απουσία φυσικών διακοπτών στο κέντρο του ταμπλό. Οι ενδείξεις της οθόνης έχουν το σωστό μέγεθος προκειμένου να είναι ευανάγνωστες, με ευκρινή γραφικά και το κατάλληλο μέγεθος έτσι που να μπορεί κανείς με την αφή να ενεργοποιήσει και να ελέγξει ότι χρειάζεται. Οι τρόποι αλληλεπίδρασης με το MBUX δεν περιορίζονται μόνο στην αφή, αλλά και στις φωνητικές εντολές χάρη στο εξαιρετικό πρόσταγμα: -Hey Mercedes. Ενεργοποιώντας το, μπορείς για παράδειγμα να του πεις ότι κρυώνεις και αμέσως θα ρυθμίσει ανάλογα την θερμοκρασία του διζωνικού αυτόματου κλιματισμού. Τόσο το Head Up Display όσο και ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως παραμετροποιήσιμα, όπως και ο εσωτερικός φωτισμός με τις άπειρες χρωματικές ρυθμίσεις (διαθέτει μέχρι και λειτουργία που αλλάζουν σταδιακά οι χρωματισμοί..) και κάπου εδώ να σας θυμίσω πως μιλάμε για το entry level μοντέλο της σειράς, έτσι; Και οι δυνατότητες του MBUX δεν σταματάνε εδώ, αφού περιλαμβάνει over the air αναβαθμίσεις, αναγνώριση δακτυλικού αποτυπώματος, αλλά και ένα από τα καλύτερα συστήματα πλοήγησης που έχουμε συναντήσει σε αυτοκίνητο ανεξαρτήτου κατηγορίας, με ξεκάθαρες οδηγίες τόσο στο Head Up Display, όσο και με ενεργοποίηση της μπροστινής κάμερας και με προβολή των κατάλληλων γραφικών στην κεντρική οθόνη να δείχνει την επιθυμητή πορεία του αυτοκινήτου. Τα μικρά πλήκτρα αφής στο τιμόνι παραμετροποιούν την κάθε μεριά του πίνακα οργάνων και του HUD, καθώς και την αύξηση της έντασης του ηχοσυστήματος κ.λπ. Γενικά η εργονομία του αυτοκινήτου είναι πολύ καλή και αρκετά γρήγορα κάποιος θα συνηθίσει τα πάντα. Ακόμα και το γεγονός πως ο επιλογέας ταχυτήτων βρίσκεται πίσω από τιμόνι. Μετά από μερικά λεπτά θα απορεί γιατί δεν τον έχουν εκεί και οι υπόλοιποι κατασκευαστές!
FAME!
FAME όπως λέμε Family of Modular Engines, την οικογένεια δηλαδή στην οποία ανήκει ο τετρακύλινδρος Μ254 των 1.5lt, που χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό και ένα twin scroll turbo. Εδώ το χέρι της το έχει βάλει η Mercedes-AMG Petronas Formula 1 Team, προσφέροντας επίστρωση Nano Slide στα τοιχώματα των κυλίνδρων με την κυλινδροκεφαλή να διαθέτει κωνικό σχήμα και ενσωματωμένη την πολλαπλή εξαγωγής για να είναι υδρόψυκτη. Ο κινητήρας αποδίδει 170Ps και 25,5kgm ροπής, από τις 1.800rpm μέχρι τις 4.000rpm. Ο Μ254 χρησιμοποιεί έναν ήπιο υβριδικό σύστημα των 48V που αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος παίζει και τον ρόλο της μίζας και του δυναμό, προσφέροντας μέσω του EQ Boost στιγμιαία 20Ps και 20,4kgm ροπής, βοηθώντας με αυτό τον τρόπο το έργο του θερμικού κινητήρα, με στόχο την μείωση τόσο της κατανάλωσης όσο και των εκπεμπόμενων ρύπων. Η εκκίνηση του θερμικού κινητήρα είναι εξαιρετικά ομαλή είτε εκκινεί από στάση είτε μετά από coasting.
Η απόλαυση της μετακίνησης
Η C 180 είναι ένα τρομερά ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο. Πέρα από την εξαιρετική άνεση και την αίσθηση πολυτέλειας που αποπνέει χάρη στα άριστης ποιότητας υλικά που απαρτίζουν το εντυπωσιακό σε design εσωτερικό της, έχει την ιδιότητα να σε μεταφέρει το ίδιο αποτελεσματικά είτε με άνεση είτε με σπορ διάθεση. Παρά τα φαινομενικά λίγα άλογα του κινητήρα σε σχέση με τα κιλά του βάρους του αμαξώματος, η C 180 μπορεί να οδηγηθεί σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς, αν και θα θέλαμε λίγο πιο γρήγορες αντιδράσεις από το αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής. Το kick-down αργεί και η απόκριση είναι κάπως καλύτερη στην χειροκίνητη λειτουργία και στα πιο σπορ προγράμματα οδήγησης. Βέβαια, δύσκολα κάποιος θα επιλέξει να «παίζει» χειροκίνητα με εννέα σχέσεις...
Το τιμόνι αφήνει θετικές εντυπώσεις, αφού πλέον έχει επαρκή αίσθηση, αν και κάπως τεχνητή, είναι όμως άμεσο και ακριβές, κατευθύνοντας εκεί που πρέπει το αυτοκίνητο. Τα φρένα έχουν πολύ καλή απόδοση, χωρίς να εμφανίζουν το παραμικρό σημάδι κόπωσης, ακόμα και σε απαιτητικά κομμάτια. Να σημειωθεί επίσης, πως το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με το πακέτο AMG Line, που περιλαμβάνει μεγαλύτερα φρένα (με τετραπίστονες δαγκάνες στον μπροστά άξονα) σε σχέση με την βασική έκδοση, καθώς και ζάντες 18in με ελαστικά σε διάσταση 225/40 εμπρός και 245/40 πίσω. Το χαμηλό προφίλ οδηγεί στο να «διαβάζει» λίγο πιο έντονα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά όχι σε ενοχλητικό βαθμό. Η C 180 ακόμα και στο όριο παραμένει προβλέψιμη και ιδιαίτερα ασφαλής. Το ESP απενεργοποιείται εν μέρη και επιτρέπει στον οδηγό να παίξει με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, αρκεί φυσικά να μην υπερβάλει γιατί τότε επεμβαίνει και διορθώνει την κατάσταση.
Γενικά η C 180 σου δίνει ένα έντονο αίσθημα ασφάλειας, με την εκτεταμένη ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας που διαθέτει. Μιλάμε για πέντε περιφερειακές κάμερες και ραντάρ, που εντοπίζουν άμεσα κάθε πιθανό εμπόδιο και ανάλογα ειδοποιούν τον οδηγό. Παρά τον μεγάλο της όγκο, δεν θα δυσκολέψει τον οδηγό στους ελιγμούς μέσα στην πόλη και σε αυτό συντελεί το τιμόνι που «κόβει» πολύ, κάτι που χαρακτηρίζει εξάλλου όλες τις μεγάλες sedan Mercedes.
Κάτι παραπάνω από πλήρες
Ο εξοπλισμός ακόμα και της βασικής έκδοσης είναι ιδιαίτερα πλούσιος και περιλαμβάνει προβολείς LED High Performance, σύστημα προστασίας πεζών, ατμοσφαιρικό εσωτερικό φωτισμό, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό Thermotronic, active blind spot assist, MBUX navigation premium, EQ Boost, cruise control, active parking assist και πολλά ακόμα, με την τιμή της να ορίζεται στα €46.700. Η έκδοση της δοκιμής, ήταν εξοπλισμένη και με το AMG Line το οποίο περιελάμβανε διαφορετικούς προφυλακτήρες και μπροστινή μάσκα, ζάντες 18in, σπορ τιμόνι με δέρμα nappa, AMG πατάκια, εξωτερικές λεπτομέρειες AMG, μεγαλύτερα φρένα εμπρός και επιπλέον του πακέτου, είχε πανοραμική ηλιοροφή, φιμέ κρύσταλλα, dash camera, πακέτο στάθμευσης 360ο, προσαρμοζόμενος φωτισμό Adaptive Highbeam Assist Plus, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα εμπρός και ατμοσφαιρικό φωτισμό Premium, με την τιμή να ανεβαίνει στα €57.371. Προφανώς και απευθύνεται σε αγοραστές που θέλουν να επενδύσουν στην ποιότητα και την τεχνολογία και την πολυτέλεια που μόνο μια Mercedes μπορεί να προσφέρει. Με αυτά λοιπόν που προσφέρει η C 180 και με το χέρι στην καρδιά, ναι η τιμή της είναι λογική. Δεν μιλάμε για ένα μεσαίας κατηγορίας αυτοκίνητο, αφού πλέον έχουμε μπει για τα καλά στην «καρδιά» του premium D-segment και εκεί μια Mercedes-Benz, ακόμα και αν είναι η entry level της σειράς C, ανήκει στο στοιχείο της.
Τιμή βασικής έκδοσης C 180 170Ps:€46.700
Τιμή έκδοσης δοκιμής C 180 170Ps AMG Pack: €57.371
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση κινητήρα | Απόκριση αυτόματου κιβωτίου |
Κατανάλωση | Τιμή με πρόσθετα πακέτα εξοπλισμού |
Άνεση ανάρτησης | |
Ποιότητα κατασκευής | |
Εξοπλισμός άνεσης-ασφάλειας | |
Εσωτερικοί χώροι |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.496cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 78mm x 78,3mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων twin-scroll | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 9G-Tronic με μετατροπέα ροπής | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.751 | |
Ύψος (mm) | 1.437 | |
Πλάτος (mm) | 1.820 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.865 | |
Βάρος (kg) | 1.625 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 455 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με τετραπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 8J x 18in | |
Ελαστικά | 225/45 εμπρός, 245/40 πίσω | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 170/5.500-6.100 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 25,5/1.800-4.000 | |
0-100km/h (sec) | 8,6 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 231 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 141-149 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 6,2 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 8,1 |