Η Mercedes-AMG είναι το in-house performance τμήμα της Mercedes-Benz που είναι υπεύθυνο για τα πιο γρήγορα και τα πιο εξωφρενικά μοντέλα της Γερμανικής φίρμας. Σήμερα παρουσίασε το νέο της πλάνο για τα μελλοντικά plug-in hybrid μοντέλα, αναλύοντας πολλές από τις τεχνολογίες που θα χρησιμοποιήσει στον τομέα των θερμικών και ηλεκτρικών κινητήρων, της μετάδοσης κίνησης και φυσικά των μπαταριών. Το πλάνο “AMG: Future of Driving Performance” μας δίνει το στίγμα, για το πως θα είναι τα μελλοντικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων της Mercedes-AMG.
Η ηλεκτρική παροχή επιπρόσθετα του θερμικού κινητήρα θα παίζει κυρίαρχο ρόλο στα μελλοντικά μοντέλα, με τον Philipp Schiemer, CEO της Mercedes-AMG να αναφέρει χαρακτηριστικά: «Με το νέο μας σύστημα κίνησης, μεταφέρουμε το σήμα κατατεθέν DNA μας σε ένα ηλεκτρισμένο μέλλον. Τα υβριδικά μας μοντέλα επιδόσεων, εξελίχθηκαν αποκλειστικά στο Affalterbach και θα ξεπεράσουν σε απόδοση και σε δυναμικά χαρακτηριστικά τα σημερινά μας μοντέλα, δικαιολογώντας απόλυτα την ονομασία E Performance. Με όλα τα ηλεκτρικά παράγωγα που βασίζονται στη σειρά μοντέλων Mercedes-EQ, εμείς ως Mercedes-AMG, θα εξελίξουμε άκρως αποδοτικά σύνολα, πάντα με γνώμονα την ιστορία και τις αξίες μας».
Το υβριδικό e-Performance σύστημα έχει εξελιχθεί εξ’ ολοκλήρου από την Mercedes-AMG. Η διάταξη διαθέτει θερμικό κινητήρα στον μπροστά άξονα και ηλεκτροκινητήρα στον πίσω. Ο ηλεκτρικός κινητήρας μεταφέρει την ισχύ του στους πίσω τροχούς μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, ενώ αν οι συνθήκες το απαιτούν, το σύστημα τετρακίνησης 4Matic+ μπορεί να μεταφέρει μέρος της ενέργειας και στους μπροστά τροχούς. Στον πίσω άξονα συναντάμε και το κιβώτιο ταχυτήτων, δύο σχέσεων, που βρίσκεται «σάντουιτς» τοποθετημένο μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα σε ένα ενιαίο Electric Drive Unit με την διάταξη να φέρει την ονομασία P3. Η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα βοηθάει στην επίτευξη της ιδανικής κατανομής βάρους αλλά και στην ταχύτερη τροφοδοσία του συστήματος κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης. Ένα ηλεκτρονικό actuator αλλάζει στη δεύτερη σχέση του κιβωτίου σε ταχύτητες άνω των 140km/h, τιμή που αντιστοιχεί σε ρυθμό περιστροφής της ηλεκτρικής μονάδας στις 13.500rpm.
Η Mercedes-AMG κατασκεύασε και μία νέα μπαταρία υψηλής απόδοσης, εμπνευσμένη από την τεχνολογία που χρησιμοποιεί η ομάδα της Formula 1. Ο τεχνικός διευθηντής της AMG, Jochen Hermann, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η μπαταρία που εξελίξαμε είναι διπλάσιας πυκνότητας ισχύος από οποιαδήποτε άλλη μπαταρία κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην αγορά και όπως πολλά εξαρτήματα, αντλεί έμπνευση από την Formula 1». Η μπαταρία τάσης 400V απαρτίζεται από 560 κελιά, με ωφέλιμη χωρητικότητα 6,1kWh, τα οποία ψύχονται ανεξάρτητα από ένα ηλεκτρικά μη αγώγιμο υγρό. Ωστόσο, για την άμεση ψύξη της μονάδας, οι μηχανικοί της AMG έπρεπε να αναπτύξουν νέα module με πάχος μερικών μόλις χιλιοστών. Περίπου 14 λίτρα ψυκτικού κυκλοφορούν από πάνω προς τα κάτω σε ολόκληρη την μπαταρία, χάρη σε μία ειδικά εξελιγμένη ηλεκτρική αντλία υψηλής απόδοσης, διατηρώντας σταθερή θερμοκρασία γύρω στους 45οC. Το βάρος της μονάδας, είναι μόλις 89kg, δίνοντας ενεργειακή πυκνότητα της τάξης των 1,7 kW/kg!
Σε ότι αφορά τις εκδόσεις AMG της νέας C-Class, οι V8 και V6 κινητήρες των C63 AMG και C43 AMG ανήκουν στο παρελθόν, δίνοντας τη θέση τους στο νέο υβριδικό σύστημα e-Performance. Ο ηλεκτρικός κινητήρας συνδυάζεται με τον ανανεωμένο M139 δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα που κινεί τις τελευταίες A45S AMG που θα αποδίδει για την περίσταση 450Ps. Ο ηλεκτροκινητήρας θα παρέχει επιπλέον 95 άλογα συνεχούς ισχύος, ενώ θα μπορεί στιγμιαία (μέχρι 10sec) να τροφοδοτήσει το σύστημα κίνησης με 204 επιπλέον άλογα, φτάνοντας το σύνολο στα 650Ps! Ο συγκεκριμένος κινητήρας θα διαθέτει και ηλεκτρικό turbo της Garrett που θα χρησιμοποιεί τεχνολογία απευθείας από τα τελευταία μονοθέσια της F1 και στο απερχόμενο Project One. Η μονάδα MGU-Η (Motor Generator Unit-Heat, δηλαδή μοτέρ/γεννήτρια θερμικής ενέργειας από το τούρμπο μέσω του άξονα του), έχει μέγιστο αριθμό περιστροφής που έχει και το τούρμπο, ήτοι 156.000rpm, και επιπρόσθετα παίζει και το ρόλο της wastegate: περιορίζοντας την πίεση του turbo, όταν δεν υπάρχει ανάγκη ισχύος. Μία εξαιρετικά λεπτή ηλεκτρική μονάδα τοποθετείται «σφήνα» ακριβώς ανάμεσα από το στρόβιλο και το συμπιεστή (στη θέση του cartridge ενός κλασσικού turbo), ανεξαρτητοποιώντας το στρόβιλο από το συμπιεστή σε σχέση με ένα κλασσικό turbo, όπου τα δύο τελευταία μέρη εφάπτονται. Η ηλεκτρική μονάδα οδηγεί τον άξονα της φτερωτής εξαγωγής (στροβίλου), επιταχύνοντας την κίνηση της φτερωτής εισαγωγής (συμπιεστή). Η ηλεκτρική αυτή ενεργοποίηση ευνοεί σημαντικά την απόκριση του turbo και συνεπώς του κινητήρα σε όλο το φάσμα rpm.
Παράλληλα, η Mercedes-AMG, παρουσίασε και το κινητήριο σύνολο που θα φορεθεί στην AMG GT73 που συνδυάζοντας έναν V8 twin-turbo κινητήρα 4lt με τον εξαιρετικά αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα που αναφέραμε, θα εκτοξεύει την απόδοση στα 815Ps με 100kgm ροπής, δίνοντας τη δυνατότητα στο πολυτελές μοντέλο να επιταχύνει στα 100km/h από στάση σε λιγότερο από 3sec!
Ο Philipp Schiemer ανακοίνωσε επίσης, ότι η Mercedes-AMG θα παρουσιάσει στο άμεσο μέλλον μία νέα πλατφόρμα -δικών της προδιαγραφών- που θα βασίζεται στη νέα modular πλατφόρμα EVA. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό AMG μοντέλο θα είναι η EQS και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και άλλες AMG εκδόσεις της σειράς EQ.