Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Mazda |
Μοντέλο | MX-5 |
Segment | Cabriolet |
Η ονομασία Miata είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την Μazda, με την ιαπωνική εταιρεία να θέλει να συνεχίσει την ιστορία του και να το διαθέτει στην γκάμα της και μελλοντικά. Φυσικά για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η Mazda θα πρέπει να βασιστεί αποκλειστικά και μόνο στις δικές της πλέον δυνάμεις, το οποίο είναι και καλό γιατί θα της επιτρέψει να το κατασκευάσει όπως πρέπει και όπως θέλει. Βλέπετε μετά την τελευταία επιτυχημένη για την Mazda συνεργασία της με την Fiat για να δούμε το MX-5 (ND), τώρα κανείς από τους κατασκευαστές δεν θα επένδυε σε μια πρόταση με ελάχιστο έως και μηδενικό λόγο ύπαρξης. Όμως το Miata δεν είναι μια τέτοια περίπτωση και αυτό το ξέρουν καλά στη Mazda. Και αυτός είναι και ο λόγος που παρά την μεγάλη τους επιθυμία να το πραγματοποιήσουν, ψάχνουν τον καταλληλότερο τρόπο για να το πετύχουν.
Σε θεωρητικό επίπεδο τα χαρτογραφημένα νερά της αυτοκίνησης σήμερα, έχουν ως προαπαιτούμενη τη χρήση κάποιας υβριδικής τεχνολογία. Το Miata θα πρέπει λοιπόν να ασπαστεί τον ηλεκτρισμό κατά κάποιο τρόπο. Το αν θα είναι ήπια υβριδικό, υβριδικό, PHEV ή ηλεκτρικό δεν έχει μεγάλη σημασία για την αγορά, έχει όμως για την Mazda... Γιατί δεδομένα, η χρήση ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίας στο MX-5 θα σημάνει αυτομάτως και την παύση της ιδεολογίας του ονόματος Miata, δηλαδή το «ελαφρύ» και «προσιτό» βγαίνουν από την εξίσωση.
Η Mazda πάντως έχει υποσχεθεί πως ολόκληρη η γκάμα των μοντέλων της θα είναι εξηλεκτρισμένη σε μεγάλο ή μικρότερο βαθμό, έως το 2030, κάτι για το οποίο δουλεύει ήδη εντατικά. Σε αυτό το στρατηγικό πλάνο το Miata θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση και να επηρεαστεί λιγότερο από κάποια υβριδική τεχνολογία. Εικάζουμε πως ένα ήπιο υβριδικό σύστημα θα έφερνε τα επιθυμητά αποτελέσματα, όμως υπάρχει και η περίπτωση να ακολουθήσει για το συγκεκριμένο μοντέλο την συνταγή του MX-30 R-EV όπου ο βενζινοκινητήρας έχει πάλι τον πρώτο ρόλο αλλά που λειτουργεί ως γεννήτρια.
Το Miata θα μπορούσε να έρθει με ένα μοτέρ μονού ρότορα που συγκεντρώνει και τις μεγαλύτερες πιθανότητες σήμερα, δεδομένου πως και η Mazda τον περασμένο μόλις Αύγουστο κατέθεσε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για ένα υβριδικό σύστημα με περιστροφικό κινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς.
Όποια και αν είναι η τελική απόφαση πάντως, το σίγουρο είναι πως το νέο MX-5 θα βασιστεί σχεδιαστικά στο εντυπωσιακό πρωτότυπο μοντέλο SP, ενώ φήμες θέλουν να επαναφέρει τους αναδιπλούμενους προβολείς εμπρός.