Ο κινητήρας αυτός βρίσκεται ήδη στα μηχανοστάσια των Mazda 3 και CX-30 και έχει μειωμένο λόγο στατικής συμπίεσης, από 16,3:1 στο 15:1, νέα πιστόνια και νέο εκκεντροφόρο εισαγωγής, καθώς και βελτιωμένο software στο υβριδικό του σύστημα και νέα χαρτογράφηση στην ECU. Χάρη στα παραπάνω, ο νέος e-SkyActiv X αποδίδει πλέον 186Ps αντί για 183 στις 6.000rpm και 24,47kgm ροπής στις 4.000rpm, δηλαδή 1,6kgm επιπλέον. Παράλληλα, μειώθηκαν ο εκπομπές CO2 κατά 5 με 11g/km, ανάλογα με την μετάδοση και το εκάστοτε μοντέλο.
Αντίστοιχη αναβάθμιση δέχθηκε και ο SkyActiv G, που πλέον και αυτός ονομάζεται e-SkyActiv και αποδίδει 2Ps επιπλέον, ενώ εκπέμπει 7 με 8 g/km CO2 λιγότερα.