Πρωτοπορία
Δεν ξέρω για εσάς, αλλά εγώ έχω βαρεθεί την κοινή σχεδιαστική γλώσσα που έχουν υιοθετήσει οι εταιρείες εδώ και σχεδόν μία δεκαετία. Ποιος ο λόγος να μοιάζουν τα αυτοκίνητα μιας μάρκας όλα μεταξύ τους, βρε αδερφέ? Η διαφορετικότητα στη σχεδίαση είναι ωραίο πράγμα ακόμα και αν ρισκάρεις…θυμάστε το PT Cruiser της Chrysler? Ναι, ξέρω, δεν θα το αγοράζατε, ούτε εγώ θα το έκανα, αλλά γουστάρω που μία εταιρεία είχε τα κότσια να τολμήσει και να κάνει κάτι «out of the box». Ακόμα και αν αυτό δεν θα αρέσει στους πολλούς, στη μάζα, θα βρει το δρόμο του σε αυτούς που θα το επιλέξουν για τη διαφορετικότητά του. Μάλλον δεν θα το θυμάστε, αλλά η Kia είναι στην ουσία η εταιρεία που παρουσίασε πρώτη ένα αυτοκίνητο με τον προσανατολισμό city crossover, το 2010. Το Soul πρώτης γενιάς ήταν μία ριζική απόκλιση από το -τότε- συντηρητικό σχεδιαστικό τμήμα της Κορεάτικης εταιρείας. Το τετραγωνισμένο design με την ψηλή οροφή πρόσφερε κάτι πολύ διαφορετικό για τους πελάτες της φίρμας, ωστόσο η ποιότητα του ήταν μέτρια και το design του εξαιρετικά αμφιλεγόμενης αισθητικής. Οι Αμερικάνοι το λάτρεψαν, αλλά οι πιο σνομπ Ευρωπαίοι αδιαφόρησαν για τις αρετές που προσέφερε. Στη δεύτερη και μάλιστα ανανεωμένη του εκδοχή, που δοκιμάζουμε εδώ, είναι πολύ πιο ενδιαφέρον και ολοκληρωμένο. Η τετραγωνισμένη σχεδίαση παραμένει, στο μπροστά όμως μέρος υιοθετείται η «tiger nose» μάσκα και τα πιο δυναμικά φωτιστικά σώματα. Οι χρωματικές διχρωμίες, οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες και οι ζάντες των 18 ιντσών κάνουν το Soul να φαντάζει σαν να ξεμύτισε από επεισόδιο του Pimp My Ride. Το σύνολο είναι ιδιαίτερα σπορτίφ και πολύ πιο ξεχωριστό από ό,τι κυκλοφορεί στο δρόμο. Βέβαια, το σχήμα του είναι αυτό που λέμε Love it or Hate it, αλλά εγώ προσωπικά κλείνω σαφώς προς τη μεριά της αγάπης!
Form=Function
Η boxy σχεδίαση του αμαξώματος αποδεικνύεται ιδιαίτερα λειτουργική στην πράξη, αφού εκμεταλλεύεται ακόμα και το τελευταίο εκατοστό της καμπίνας. Η πρόσβαση στο σαλόνι είναι πανεύκολη λόγω του ότι τα καθίσματα βρίσκονται ψηλότερα από ένα hatch-back ή ένα sedan και ταυτόχρονα χαμηλότερα από ένα καθαρό SUV. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για 4 επιβάτες, με τον 5ο να στριμώχνεται ελαφρώς, αν όμως αναλογιστούμε ότι το Soul έχει μήκος 4,14m, είναι εξαιρετικά ευρύχωρο. Η εικόνα στο εσωτερικό είναι ενδιαφέρουσα, με ποιοτικά πλαστικά και προσεγμένη συναρμογή, μαύρες γυαλιστερές επιφάνειες και υπερπλήρη εξοπλισμό. Όμορφη λεπτομέρεια τα στρογγυλά ηχεία που εξέχουν ελαφρώς από τις άκρες στο πάνω μέρος του ταμπλό. Στο κέντρο δεσπόζει μία μεγάλη οθόνης αφής 7 ιντσών, με στάνταρ σύστημα πλοήγησης και συνδεσιμότητα με smartphones μέσω Apple Car Play και Android Auto. Η Ελληνική αντιπροσωπεία επέλεξε να εισάγει το Soul με ένα μόνο επίπεδο εξοπλισμού, στο οποίο δεν υπάρχουν ελλείψεις, αφού διαθέτει αυτόματο κλιματισμό, cruise control, navigation, κάμερα οπισθοπορείας, θύρες USB εμπρός και πίσω, φιμέ κρύσταλλα, 18άρες ζάντες αλουμινίου, ράγες οροφής και πολλά ακόμη.
Enjoyment Ride
Το λευκό-κόκκινο Soul της δοκιμής μας φορούσε τον 1.6CRDi κινητήρα της Kia, που αποτελεί την ιδανική επιλογή για την ελληνική αγορά, καθώς συνδυάζει αρκετά καλές επιδόσεις με πραγματικές τιμές κατανάλωσης γύρω στα 7lt/100km. Ο κινητήρας αποδίδει 136Ps με 30,6kgm και, σε συνδυασμό με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αποτελεί ένα άνετο σύνολο για κάθε μέρα. Το κιβώτιο δεν είναι το πιο γρήγορο που έχουμε δοκιμάσει, αλλά είναι ομαλό στη λειτουργία και δεν θα σε προβληματίσει ποτέ. Το συγκεκριμένο πακετάκι κοστίζει, όπως το βλέπετε, €21.490 και παρότι το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο θα σας γλυτώσει €2.000, το 7άρι DCT είναι αυτό που λέμε «highly recommended». Το σύνολο του ροπάτου κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο είναι ικανό να σε παρασύρει σε γρήγορους ρυθμούς, που δεν αρμόζουν στο χαρακτήρα του Soul. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφιχτή, σε γρήγορη όμως οδήγηση αφήνει το Soul να παίρνει έντονες κλίσεις. Το σύστημα διεύθυνσης είναι κάτι που σου υπενθυμίζει επίσης τον προσανατολισμό του Soul, με τις φειδωλές πληροφορίες που σου παρέχει για τους μπροστινούς τροχούς. Οι εντυπωσιακές 18άρες ζάντες με τα ελαστικά 235/45 δίνουν σημαντικούς πόντους στην ελκτική πρόσφυση και την εμφάνιση του Soul, μετριάζουν όμως σε κάποιο βαθμό την άνεση από την απόσβεση της ανάρτησης. Βέβαια, γρήγορα θα συμβιβαστείς με το χαρακτήρα του Soul, που απαιτεί στρωτή οδήγηση και όχι υπερβολές. Είναι εξαιρετικό στο ταξίδι και εξίσου αποτελεσματικό στην καθημερινή μετακίνηση στη «ζούγκλα», που λέγεται Αθήνα.
Ξεχωριστό όσο Μοναδικό
Η Kia ήξερε τι έκανε με το πρώτο Soul. Ήθελε να δημιουργήσει ένα εναλλακτικό και funky όχημα με μέγιστη πρακτικότητα. Ο χαρακτήρας αυτός -στη δεύτερη γενιά του Soul- όχι μόνο υπάρχει, αλλά έχει ενισχυθεί με πιο σπορτίφ και δυναμικό παρουσιαστικό, πιο ποιοτικό εσωτερικό και βελτιωμένη οδική συμπεριφορά. Σε συνδυασμό με τον αποδοτικό 1.6CRDi και το αυτόματο 7άρι ενδείκνυται για άνετες μετακινήσεις εντός και εκτός πόλης. Με την κατηγορία όμως των B-SUV να αναπτύσσεται ραγδαία, απευθύνεται αποκλειστικά σε ανθρώπους που θέλουν να ξεχωρίζουν.
Τιμή βασικής έκδοσης Kia Soul 1.6D 136Ps ΜT Premium: €19.490
Τιμή έκδοσης δοκιμής Kia Soul 1.6D 136Ps 7-DCT Premium: €21.490
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Μοναδικό και funky styling | Μέτρια ποιότητα κύλισης |
Αποδοτικός κινητήρας | Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης |
Όμορφος διάκοσμος στο εσωτερικό | |
Xώροι και πρακτικότητα | |
Ένα και υπερπλήρες επίπεδο εξοπλισμού |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
ΤύποςΣ | Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο | |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια | |
Κυβισμός (cc) | 1.582 | |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 77.2 x 84.5 | |
Σχέση συμπίεσης | 16 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης μεταβλητής γεωμετρίας | |
Βάρος (kg) | 1.410 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Μπροστά | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5Jx18in | |
Ελαστικά | 235/45 | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 280x26mm με μονοπίστονες δαγκάνες Brembo | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 262x10mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 136/ 4.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 30,6/ 1.500-3.000 | |
0-100km/h | 11,1sec | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 182 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 130 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,8 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 7,0 |