Skoda Fabia 1.0TSI 110Ps

Skoda Fabia 1.0TSI 110Ps

Σοβαρότης
Πραγματικά, αν ψάχνετε το πιο δωρικό, λιτό και σοβαρό σχέδιο στην κατηγορία, νομίζω ότι το βρήκατε. Καμία φανφάρα, καμία «τσαχπινιά», καμία μη απαραίτητη λεπτομέρεια. Αυτό το αυτοκίνητο είναι εργαλείο και μάλιστα σφυρί. Έχετε δει ποτέ σκαλιστό σφυρί? Είναι σίγουρο ότι όταν το σχεδίαζαν δεν πέρασε καν από το μυαλό τους ...ας πούμε ένα εικοσάχρονο κορίτσι στη θέση του οδηγού. Από την άλλη, όμως, υπάρχει ένα κοινό για το οποίο όλοι εμείς που ασχολούμαστε με το αυτοκίνητο δεν γνωρίζουμε και πολλά. Είναι αυτοί που, όταν βλέπουν ένα τόσο σοβαρό σχέδιο, υποσυνείδητα πιστεύουν ότι από κάτω του έχει και σοβαρή δουλειά. Σου λέει, κοίτα, αυτός εδώ δεν πάει να με πιάσει κορόιδο με το design. Για παράδειγμα, ο πεθερός μου με έχει δει με πάνω από 20 αυτοκίνητα και ερωτεύτηκε το Octavia. «Αυτό μάλιστα, σοβαρό αυτοκίνητο, τα άλλα είναι για εσάς τους νέους». Υπάρχει, λοιπόν, κοινό που δεν το θέλει το design και δεν είναι μικρό.

Έχουν άδικο;
Όχι απόλυτα. Το design και οι δύσκολες επιφάνειες έχουν ένα κόστος, το οποίο επιλέγουν να μην πληρώσουν και στην ίδια τιμή να πάρουν περισσότερα από τα υπόλοιπα. Ποια είναι τα υπόλοιπα? Οι χώροι, η άνεση, η οικονομία, ο αποδοτικός κινητήρας και γενικά ένα αυτοκίνητο που θα δίνει περισσότερα από τον ανταγωνισμό στο ίδιο ή και σε χαμηλότερο κόστος. Στο ίδιο μοτίβο κινείται και το εσωτερικό του, που διαθέτει τα απαραίτητα και ταμπλό με σκληρά πλαστικά και μικρή -για τα δεδομένα της εποχής- οθόνη. Δεν τρίζει, δεν πρόκειται να χαλάσει πρόωρα, αλλά δεν έχει και ιδιαίτερη ηχομόνωση. Μία λεπτομέρεια, που θα μπορούσε να το ανεβάσει ποιοτικά σαν αίσθηση, θα ήταν να είχε δοθεί περισσότερη προσοχή στα τέρματα του λεβιέ ταχυτήτων, γιατί, όταν κουμπώνουν οι ταχύτητες, ακούγεται ενοχλητικά. Δεν χάθηκε ο κόσμος να είχε λίγο καλύτερα λάστιχα εκεί. Επί της ουσίας πάντως, που έχει και σημασία, το αυτοκίνητο είναι γενικά πολύ καλό. Η ανάρτησή του συμπεριφέρεται σωστά, δεν προβληματίζει ποτέ με την συμπεριφορά του στο δρόμο και φοράει και τον καταπληκτικό -για τα κυβικά του- 1,0TSI, τον οποίο σε όποιο αυτοκίνητο και να τον έχουμε οδηγήσει μας έχει εντυπωσιάσει. Σε όλες τις περιπτώσεις, αν μου έλεγαν ότι είναι 1,4lt turbo, θα το πίστευα. Κινεί αξιοπρεπώς ακόμα και τα μεσαία SUV του group, πόσο μάλλον το μικρό και ελαφρύ Fabia, το οποίο το λες και γρήγορο. Πιο γρήγορο από το πόσο δηλώνουν τα 110Ps και αυτό μάλλον οφείλεται στο ότι αυτό το μοτέρ αποδίδει αρκετή δύναμη σε μεγάλο φάσμα στροφών. Για παράδειγμα, έχει 20,3kgm από τις 2.000-3.500rpm, αλλά και πριν και μετά δεν πέφτει υπερβολικά. Τραβάει δυνατά από τις 1.500rpm μέχρι τον κόφτη. Μπορεί, λοιπόν, να μην υπάρχουν μεγάλα νούμερα, αλλά αυτά που υπάρχουν είναι παντού. Γενικά, είναι ένα αυτοκίνητο που θα το πάρεις για να κάνεις τη δουλειά σου και θα την κάνεις μάλιστα πιο γρήγορα απ’ όσο φαντάζεσαι. Προσιτό, σβέλτο άνετο και πρακτικό, δηλαδή πραγματικό εργαλείο για καθημερινή μετακίνηση.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €13.200

Μας άρεσεΔεν μας άρεσε
ΟικονομίαΆνεση πίσω ανάρτησης στις λακκούβες
ΕπιδόσειςΒαρετός σχεδιασμός
ΠρακτικότηταΘόρυβος από το λεβιέ στις αλλαγές
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός999cc
Διάμετρος x Διαδρομή74,5mm x 76,4mm
Σχέση Συμπίεσης10,3
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
Βάρος (kg)1055
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚίνησηΣτους μπροστινούς τροχούς
ΚιβώτιοΧειροκίνητο 6 σχέσεων
ΔιαφορικόΕλεύθερο
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
ΠίσωΗμιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠίσωΣυμπαγείς δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες6J x 15in
Ελαστικά185/60 R15
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm)110/5.000-5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)20,3/ 2.000-3.500
0-100km/h (sec)9,5
Τελική Ταχύτητα (km/h)196
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km)       103
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km)  4,4
Δοκιμής (lt/100km)    6,5