Σοβαρότης
Πραγματικά, αν ψάχνετε το πιο δωρικό, λιτό και σοβαρό σχέδιο στην κατηγορία, νομίζω ότι το βρήκατε. Καμία φανφάρα, καμία «τσαχπινιά», καμία μη απαραίτητη λεπτομέρεια. Αυτό το αυτοκίνητο είναι εργαλείο και μάλιστα σφυρί. Έχετε δει ποτέ σκαλιστό σφυρί? Είναι σίγουρο ότι όταν το σχεδίαζαν δεν πέρασε καν από το μυαλό τους ...ας πούμε ένα εικοσάχρονο κορίτσι στη θέση του οδηγού. Από την άλλη, όμως, υπάρχει ένα κοινό για το οποίο όλοι εμείς που ασχολούμαστε με το αυτοκίνητο δεν γνωρίζουμε και πολλά. Είναι αυτοί που, όταν βλέπουν ένα τόσο σοβαρό σχέδιο, υποσυνείδητα πιστεύουν ότι από κάτω του έχει και σοβαρή δουλειά. Σου λέει, κοίτα, αυτός εδώ δεν πάει να με πιάσει κορόιδο με το design. Για παράδειγμα, ο πεθερός μου με έχει δει με πάνω από 20 αυτοκίνητα και ερωτεύτηκε το Octavia. «Αυτό μάλιστα, σοβαρό αυτοκίνητο, τα άλλα είναι για εσάς τους νέους». Υπάρχει, λοιπόν, κοινό που δεν το θέλει το design και δεν είναι μικρό.
Έχουν άδικο;
Όχι απόλυτα. Το design και οι δύσκολες επιφάνειες έχουν ένα κόστος, το οποίο επιλέγουν να μην πληρώσουν και στην ίδια τιμή να πάρουν περισσότερα από τα υπόλοιπα. Ποια είναι τα υπόλοιπα? Οι χώροι, η άνεση, η οικονομία, ο αποδοτικός κινητήρας και γενικά ένα αυτοκίνητο που θα δίνει περισσότερα από τον ανταγωνισμό στο ίδιο ή και σε χαμηλότερο κόστος. Στο ίδιο μοτίβο κινείται και το εσωτερικό του, που διαθέτει τα απαραίτητα και ταμπλό με σκληρά πλαστικά και μικρή -για τα δεδομένα της εποχής- οθόνη. Δεν τρίζει, δεν πρόκειται να χαλάσει πρόωρα, αλλά δεν έχει και ιδιαίτερη ηχομόνωση. Μία λεπτομέρεια, που θα μπορούσε να το ανεβάσει ποιοτικά σαν αίσθηση, θα ήταν να είχε δοθεί περισσότερη προσοχή στα τέρματα του λεβιέ ταχυτήτων, γιατί, όταν κουμπώνουν οι ταχύτητες, ακούγεται ενοχλητικά. Δεν χάθηκε ο κόσμος να είχε λίγο καλύτερα λάστιχα εκεί. Επί της ουσίας πάντως, που έχει και σημασία, το αυτοκίνητο είναι γενικά πολύ καλό. Η ανάρτησή του συμπεριφέρεται σωστά, δεν προβληματίζει ποτέ με την συμπεριφορά του στο δρόμο και φοράει και τον καταπληκτικό -για τα κυβικά του- 1,0TSI, τον οποίο σε όποιο αυτοκίνητο και να τον έχουμε οδηγήσει μας έχει εντυπωσιάσει. Σε όλες τις περιπτώσεις, αν μου έλεγαν ότι είναι 1,4lt turbo, θα το πίστευα. Κινεί αξιοπρεπώς ακόμα και τα μεσαία SUV του group, πόσο μάλλον το μικρό και ελαφρύ Fabia, το οποίο το λες και γρήγορο. Πιο γρήγορο από το πόσο δηλώνουν τα 110Ps και αυτό μάλλον οφείλεται στο ότι αυτό το μοτέρ αποδίδει αρκετή δύναμη σε μεγάλο φάσμα στροφών. Για παράδειγμα, έχει 20,3kgm από τις 2.000-3.500rpm, αλλά και πριν και μετά δεν πέφτει υπερβολικά. Τραβάει δυνατά από τις 1.500rpm μέχρι τον κόφτη. Μπορεί, λοιπόν, να μην υπάρχουν μεγάλα νούμερα, αλλά αυτά που υπάρχουν είναι παντού. Γενικά, είναι ένα αυτοκίνητο που θα το πάρεις για να κάνεις τη δουλειά σου και θα την κάνεις μάλιστα πιο γρήγορα απ’ όσο φαντάζεσαι. Προσιτό, σβέλτο άνετο και πρακτικό, δηλαδή πραγματικό εργαλείο για καθημερινή μετακίνηση.
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €13.200
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Οικονομία | Άνεση πίσω ανάρτησης στις λακκούβες |
Επιδόσεις | Βαρετός σχεδιασμός |
Πρακτικότητα | Θόρυβος από το λεβιέ στις αλλαγές |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Κυβισμός | 999cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 74,5mm x 76,4mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,3 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων | |
Βάρος (kg) | 1055 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6J x 15in | |
Ελαστικά | 185/60 R15 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 110/5.000-5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 20,3/ 2.000-3.500 | |
0-100km/h (sec) | 9,5 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 196 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 103 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 4,4 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,5 |