Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | KIA |
Μοντέλο | Picanto |
Segment | Α-Segment |
Power Train | Βενζίνη |
Άνεση που απαιτεί συνήθεια
Για το KIA Picanto είχα γράψει στην πρώτη επαφή που είχα μαζί του πριν μερικά χρόνια, πως είναι το πιο ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο της μικρής κατηγορίας και δεν το παίρνω πίσω. Εκείνο το αυτοκίνητο όμως ήταν με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και με πολύ ζωντανή οδική συμπεριφορά. Στην ανανεωμένη έκδοση GT-Line που έχουμε εδώ, με το αυτόματο κιβώτιο -το οποίο μακάρι να ήταν κανονικό αυτόματο- δεν είναι το ίδιο. Ο λόγος είναι πως δεν πρόκειται για «κανονικό» αυτόματο με μετατροπέα ροπής, αλλά ούτε κάποιο διπλού συμπλέκτη. Είναι ένα μηχανικό κιβώτιο με αυτοματοποιημένη την λειτουργία του συμπλέκτη που όμως σου δίνει την αίσθηση πως τις ταχύτητες τις αλλάζει κάποιος άλλος και μάλιστα χωρίς να σε ειδοποιήσει πριν. Κόβει δηλαδή το γκάζι ενώ το έχεις πατημένο, αλλάζει σχέση με το πάσο του και ξαναπατάει γκάζι μόνο του, με αποτέλεσμα εσύ ο οδηγός να αισθάνεσαι σαν απλός επιβάτης που πηγαίνει εμπρός-πίσω το κεφάλι του στις αλλαγές. Επίσης, όσο και να βιάζεσαι, τέρμα πατημένο να το έχεις το πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα, αυτό θα κάνει μισό δευτερόλεπτο να αλλάξει σχέση αφήνοντάς σε εκτεθειμένο, κάτι που τουλάχιστον εγώ δεν το αντέχω με τίποτα. Ο λόγος που μου αρέσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσα στην πόλη, είναι ακριβώς αυτός, η αμεσότητα και η απόκριση στο γκάζι. Εδώ το καλύτερο που μπόρεσα να κάνω, ήταν να το πατάω περισσότερο από όσο χρειάζεται, να το αφήνω στιγμιαία επίτηδες για να πάρει την εντολή να ανεβάσει σχέση και μόλις την αλλάξει να το ξαναπατήσω, μια προσομοίωση δηλαδή σαν να ήταν με μηχανικό συμπλέκτη και να άλλαξα ταχύτητα εγώ.
A-seg
Κατά τα άλλα, το μικρό του μέγεθός και το στενό αμάξωμα το κάνουν ένα πραγματικό «εργαλείο» πόλης με μήκος που φτάνει τα 3.595mm, πλάτος 1.595mm, και ύψος 1.485mm. Βασίζεται σε σύγχρονη πλατφόρμα με αποτέλεσμα το βάρος του να έχει μειωθεί κατά 28kg σε σχέση με το προηγούμενο, ζυγίζοντας από 953 μέχρι 993kg, ανάλογα την έκδοση του κινητήρα και του κιβωτίου. Αυτό επετεύχθη χάρη στην χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής στο 44% του πλαισίου, καθώς και από την μείωση των σημείων συγκόλλησης, που έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας κατά 32%. Η διαφορά αυτή είναι εμφανής και στην οδήγηση του μικρού ΚΙΑ, που παρά την ενδοτικότητα της ανάρτησης στην πίεση, καταλαβαίνεις πως το πλαίσιο του είναι καλό. Το μεταξόνιο που φτάνει τα 2.400mm παρέχει επαρκείς χώρους για δύο επιβάτες μετρίου αναστήματος στο πίσω κάθισμα, ενώ ο χώρος αποσκευών με τα 255lt, είναι εντυπωσιακός για τα δεδομένα του A-segment.
H τελευταία ανανέωση του μοντέλου έφερε μία φρεσκάδα στο αισθητικό μέρος, όπου ειδικά αν μιλάμε για την πλούσια και σπορτίφ έκδοση GT-Line, υπάρχουν πολλά στοιχεία που ενισχύουν την εικόνα του κατά τα άλλα αθώου μικρού της KIA. Η διαφορετική μάσκα έχει ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης, τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED και το αεροδυναμικό κοστούμι περιλαμβάνει νέους προφυλακτήρες, αεροτομή και διαχύτη με -πολύ- ψεύτικες απολήξεις εξάτμισης. Παντού συναντάμε κόκκινες λεπτομέρειες, ενώ εντύπωση προκαλούν τα 4 δισκόφρενα πίσω από τις 16άρες ζάντες με ελαστικά 195/45.
Στο εσωτερικό η σπορ ατμόσφαιρα συνεχίζει ακόμα πιο έντονα. Έχουμε δερμάτινο flat-bottom τιμόνι, κόκκινες ενθέσεις και ραφές, όμορφα καθίσματα με καλή πλευρική στήριξη και δερμάτινη επένδυση και στροφόμετρο με μέγιστη ένδειξη 8.000rpm (ακόμα και αν ο κόφτης έρχεται 1.500rpm νωρίτερα). Το ταμπλό του είναι μοντέρνο, χωρίς να είναι ιδιαίτερα φουτουριστικό, και στο κέντρο έχει αιωρούμενη μεγάλη οθόνη αφής 8in (7in το προηγούμενο), που ενσωματώνει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και το σύστημα πλοήγησης.
Διχασμένη προσωπικότητα
Πραγματικά είναι ένα πολύ «ζωντανό» μικρό αυτοκινητάκι. Είναι πολύ ευέλικτο, με διάμετρο κύκλου στροφής στα 9,4m από τους μικρότερους της κατηγορίας, με άμεσο τιμόνι και σφιχτή ρύθμιση στην ανάρτηση που του επιτρέπει να στρίψει και με λίγα παραπάνω χιλιόμετρα από όσο συνηθίζουν τα αυτοκίνητα πόλης. Τα ελαστικά με το χαμηλό προφίλ, το καλό πλαίσιο και η ανάρτηση, το κάνουν ένα ευχάριστο σύνολο που με το μηχανικό σασμάν φέρνει κάτι από την ζωντάνια των παλιών μικρών και ελαφριών hot hatch των 90's που λατρεύαμε όλοι, όπως το Suzuki Swift GTi και το Peugeot 106 rallye 1,3. Φυσικά τα 84 άλογα δεν μπορούν να προσδώσουν επιδόσεις mini Gti -το 0-100km/h παίρνει 15,7sec-, όμως ο πιο σύγχρονος και αποδοτικός τετρακύλινδρος κινητήρας, καίει πολύ λιγότερο από εκείνα, με τα 6,2lt/100km να είναι μια ικανοποιητική τιμή, αν αναλογιστείς πως ο τρόπος που το οδηγούσα για να μην με εκνευρίζει το κιβώτιο, δεν ήταν και ο πιο οικονομικός.
Πάντως η έκδοση με το «αυτόματο» κιβώτιο, πιστεύω πως είναι καλύτερα να μην συνδυάζεται με το πακέτο εξοπλισμού GT-Line γιατί δεν ταιριάζουν. Ή θα το πάρεις απλό (εκδόσεις Optimum ή Premium που δεν έχουν και την σφιχτή ανάρτηση της GT-Line) να μετακινείσαι απλώς από το σπίτι στην δουλειά ή θα το πάρεις GT-Line με μηχανικό κιβώτιο, να έχεις ένα εξαιρετικό μικρό και οικονομικό αυτοκινητάκι, που δεν θα πει όχι και σε λίγο παιχνίδι όταν ο δρόμος και οι συνθήκες το επιτρέπουν.
Τιμή βασικής έκδοσης Picanto 1.0 67Ps 5ΜΤ Inmotion 4S: €14.890
Τιμή έκδοσης δοκιμής Picanto 1.2 84Ps Auto GT-Line: €18.590 (Με τρέχουσα προωθητική ενέργεια)
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Design | Κιβώτιο ταχυτήτων |
Ζωντανή οδική συμπεριφορά | Ροπή κινητήρα |
Εξοπλισμός | Επιδόσεις |
Χώροι-πρακτικότητα | |
Ευελιξία εντός πόλης |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο | |
Κυβισμός | 1.248cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71mm x 78,8mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Ηλεκτρονικός ψεκασμός πολλαπλών σημείων | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 5 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 256x20mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι 234x10mm με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 6,5J x 16in | |
Ελαστικά | 195/45 R16 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 3.595 | |
Πλάτος (mm) | 1.595 | |
Ύψος (mm) | 1.485 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.400 | |
Βάρος (kg) | 984 | |
Χώρος Αποσκευών (lt) | 255 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm) | 84/6.000 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 12,2/4.000 | |
0-100km/h (sec) | 15,7 | |
Τελική Ταχύτητα (km/h) | 172 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 (gr/km) | 124-132 (κατά WLTP) | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,5-5,8 (κατά WLTP) | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,2 |