Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Citroen |
Μοντέλο | C5 Aircross |
Segment | C-SUV |
Power Train | Βενζίνη |
Oι Γάλλοι το ονομάζουν Comfort class SUV κάτι που ισχύει σε μεγάλο βαθμό. Το C5 Aircross έχει τα τυπικά «μυώδη» χαρακτηριστικά των SUV: μεγάλους τροχούς, αυξημένη απόσταση από το έδαφος και την ιδιαίτερη/ξεχωριστή εμφάνιση της Citroen. Αυτή η ιδιόμορφη εμφάνιση -μαζί με την άνεση- έχουν γίνει χαρακτηριστικά γνωρίσματα μιας εταιρείας, που αναμφισβήτητα γνωρίζει περισσότερα από κάθε άλλη αυτοκινητοβιομηχανία για την πρωτοποριακή σχεδίαση.
Η πλατφόρμα EMP2 δίνει τη δυνατότητα για πολλές επιλογές όπως κινητήρες βενζίνης και diesel, μαζί με μία plug-in υβριδική (PHEV) έκδοση. Το C5 Aircross είναι πενταθέσιο, χωρίς επιλογή τετρακίνησης και δεν είναι πραγματικά σχεδιασμένο για διαδρομές εκτός δρόμου, με το καλύτερο του πρόσωπο -αυτό της άνεσης- να φαίνεται στην άσφαλτο.
Εμφάνιση: Είναι Citroen δεν θα το μπερδέψεις
Φυσικά και ξεχωρίζει ως ένα Citroen. Η πρόσφατη ανανέωση έφερε νέα σχεδιαστική ταυτότητα με τα LED φώτα ημέρας σε σχήμα V να δημιουργούν ένα τρισδιάστατο εφέ, προβάλλοντας ένα hi-tech χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου. Οι προβολείς LED Vision είναι πιο διακριτικοί, χάρη στο σκούρο φόντο τους. Αισθητικά, τονίζουν την συνέχεια με τη μαύρη γυαλιστερή μάσκα. Το C5 Aircross διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας, από το σήμα, που ξεχωρίζει στην μάσκα από τα φώτα ημέρας. Σε αρμονία με το εμπρός μέρος, τα πίσω φωτιστικά σώματα, είναι και αυτά νέας σχεδίασης, με τρισδιάστατο εφέ.
Lounge αισθητική
Οι προδιαγραφές δείχνουν πως οι περισσότεροι θα βρουν «πολύ καλή» τη θέση οδήγησης στο κάθισμα του Citroen C5 Aircross. Ύψος SUV όσο «πρέπει», άνεση παραπάνω από το «πρέπει», στήριξη επαρκή για να σε κρατάει στις στροφές. Θα καταλάβεις τα πλεονεκτήματά του σε μια μεγάλη διαδρομή/εκδρομή στον αυτοκινητόδρομο ή πολύωρη οδήγηση. Τα καθίσματα, σου δίνουν την αίσθηση της αγαπημένης σου πολυθρόνας, ενώ μπορεί να ρυθμιστεί για το ύψος και την οσφυϊκή στήριξη (είναι χειροκίνητη σε όλες τις εκδόσεις) σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και προσαρμόζεται (τα γραφικά και οι πληροφορίες) από ένα κουμπί στο τιμόνι. Εξαίρεση αποτελούν οι ρυθμίσεις του κλιματισμού. Όπως τα περισσότερα μοντέλα των Peugeot/Citroen/DS, έτσι και το C5 Aircross δεν διαθέτει αναλογικά χειριστήρια για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας και απαιτεί να «μπεις» στο μενού μέσω της κεντρικής οθόνης αφής. Αυτό αποσπά την προσοχή σου αν θέλεις να το ρυθμίσεις εν κινήσει.
Πέρα από τις δύο πρώτες εκδόσεις (Feel, Feel Pack) όλα τα υπόλοιπα επίπεδα εξοπλισμού του C5 Aircross διαθέτουν σύστημα ψυχαγωγίας με νέα μεγαλύτερη οθόνη αφής 10in, που είναι τοποθετημένη ψηλά στο ταμπλό και περιλαμβάνει σύστημα πλοήγησης, προεγκατάσταση Bluetooth και σύνδεση με εφαρμογές Apple CarPlay και Android Auto. Η αναβάθμιση στο λογισμικό έχει φέρει ενημερωμένα γραφικά ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, κάνοντας τις εφαρμογές και τα γραφικά πολύ πιο ευκρινή και πιο ευανάγνωστα από αυτά της προηγούμενης έκδοσης. Το λογισμικό είναι κάπως πολύπλοκο, με πολλά υπομενού και ορισμένες φορές καθυστερεί αν πατήσεις πολύ γρήγορα την οθόνη ή το εικονίδιο, που είναι απογοητευτικό όταν προσπαθείς να προσθέσεις γρήγορα έναν προορισμό στο σύστημα πλοήγησης.
Το πρόσφατο λίφτινγκ έδωσε μία premium ώθηση στο C5 Aircross με υλικά καλύτερης ποιότητας από το προηγούμενο μοντέλο. Το ταμπλό έχει φινίρισμα σε όψη και υφή δέρματος με ταιριαστές λεπτομέρειες στο τιμόνι, ενώ τα γυαλιστερά μαύρα διακοσμητικά γύρω από τους αεραγωγούς και την κεντρική κονσόλα βελτιώνουν ακόμα περισσότερο την εικόνα. Στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας τα πλαστικά είναι πιο σκληρά, κάτι που ισχύει και για τις επενδύσεις των θυρών. Οι χώροι συνεχίζουν φυσικά να παραμένουν ένα από τα πλεονεκτήματα του C5 Aircross με 5 άτομα να βολεύονται χωρίς περιορισμούς. Τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα με ρύθμιση 40/20/40 μπορούν να συρθούν εμπρός και πίσω ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, επιτρέποντάς σου να επιλέξεις διάφορους συνδυασμούς που δίνουν προτεραιότητα είτε στο χώρο των πίσω επιβατών είτε στο χώρο αποσκευών. Έτσι μπορείς να αλλάξεις την χωρητικότητα του τελευταίου από 580lt έως τα 720lt! Υπάρχει επίσης ένα δάπεδο αποσκευών με ρυθμιζόμενο ύψος -αν το σηκώσεις με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, θα έχεις έναν επίπεδο χώρο στον οποίο μπορείς να σύρεις αντικείμενα κατά μήκος του εύκολα.
3 κύλινδρος και gentleman
Αν τα 1.200cc του τρικύλινδρου κινητήρα σου φαίνονται λίγα για ένα SUV αυτών των διαστάσεων και των 1.513kg, οι προδιαγραφές λένε πως η ιπποδύναμη του Puretech κινητήρα είναι 130 ίπποι με 23,4kgm ροπής, παρέχοντας επιτάχυνση στα 100km/h σε 10,3sec και τελική ταχύτητα 188km/h. Έχει ομαλή απόδοση, δεν μεταδίδει κραδασμούς στην καμπίνα και… ακούγεται μόνο όταν τον πιέζεις. Στην πράξη αποδεικνύεται πιο σβέλτος -από αυτό που αφήνουν τα νούμερα να εννοηθεί- καθώς ανεβάζει στροφές σχετικά γρήγορα με την βοήθεια του αυτόματου 8τάχυτου κιβωτίου που αλλάζει ήσυχα και ιδιαίτερα ομαλά. Υπάρχει και η επιλογή να αλλάζεις εσύ ταχύτητες από τα paddles πίσω από το τιμόνι, αλλά το αυτόματο θα κάνει καλύτερα τη δουλειά, πιο ξεκούραστα και σίγουρα πιο οικονομικά. Αφού μιλήσαμε για οικονομία η Citroen δίνει κατανάλωση καυσίμου 6,5lt/100km όταν στη δοκιμή μας είδαμε στο όργανο μέτρησης του αυτοκινήτου 8,6lt/100km.
Όσο για την άνεση, η Citroen, κάνει πάντα μερικές τολμηρές δηλώσεις όσο αφορά τον τομέα αυτόν της κίνησης του C5 Aircross. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (23cm), η έξυπνη επιλογή ελαστικών με μεγάλο προφίλ (225/55) και τα πατενταρισμένα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushion, εξασφαλίζουν ποιότητα κύλισης που είναι αδύνατον να συναντήσεις σε αυτοκίνητο στο εύρος 30-35.000 ευρώ. Το C5 Aircross εξαφανίζει σχεδόν όλες τις κακοτεχνίες του δρόμου και προτρέπει την ήρεμη και χαλαρή οδήγηση.
Η άλλη πλευρά του νομίσματος είναι πως δεν σε εμπνέει να οδηγήσεις γρήγορα. Είναι μαλακό και γέρνει αισθητά, αλλά μέχρι το σημείο του μαλακού μέρους της ανάρτησης όπου αρχικά σου δημιουργεί την εντύπωση πως θα έχει πολύ μεγάλο roll γύρω από το διαμήκη άξονα, αλλά αν το εμπιστευθείς και επιμένεις στο γκάζι, θα δεις πως σε κάποια γωνία σταματάει και μετά στρίβει σαν μεγάλο αυτοκίνητο, με σταθερό πάτημα και ουδέτερη συμπεριφορά. Και το τιμόνι όμως θα σε «παροτρύνει» να μειώσεις το ρυθμό σου. Είναι ελαφρύ και ξεκούραστο στην πόλη, αλλά δεν σου δίνει την αίσθηση που θέλεις για κινηθείς γρήγορα. Η επιλογή της λειτουργίας Sport (υπάρχει επίσης ECO και Normal) κάνει λίγο καλύτερη την κατάσταση, προσθέτοντας λίγο περισσότερο βάρος, ακόμα και έτσι όμως, απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί ιδανικό για γρήγορη οδήγηση σε επαρχιακό δρόμο.
Συμπέρασμα
Το ανανεωμένο C5 Aircross είναι ένα οικογενειακό SUV, που προτάσσει άνεση, χώρους και φινέτσα. Στην έκδοση των 1.200cc με τους 130 ίππους -ξεκινάει από μία πολύ λογική τιμή στα €31.850- δεν θα σου λείψει ιδιαίτερα η δύναμη, εξασφαλίζοντας άνετα μακρινά ταξίδια ή χαλαρή καθημερινότητα με την κατανάλωση να κυμαίνεται σε νορμάλ επίπεδα.
Τιμή βασικής έκδοσης C5 Aircross 1.2PureTech 130Ps 6MT Feel: €31.850
Τιμή έκδοσης C5 Aircross 1.2PureTech 130Ps EAT8 Shine: €41.750
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου | Αίσθηση τιμονιού |
Χώροι-πρακτικότητα εσωτερικού | Πολύπλοκο infotainment |
Άνεση ανάρτησης | Κλίσεις αμαξώματος στις στροφές |
Εξοπλισμός |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.199cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 75x 90,5mm | |
Σχέση συμπίεσης | 10,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, turbo | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστινούς τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7Jx19in | |
Ελαστικά | 225/55 | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.500 | |
Πλάτος (mm) | 1.840 | |
Ύψος (mm) | 1.654 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.730 | |
Βάρος (kg) | 1.420 | |
Χώρος Αποσκευών(lt) | 580/720/1.630 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm) | 130/5.500 | |
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) | 23,4/1.750 | |
0-100km/h (sec) | 10,3 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 188 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ |