Ταυτότητα Αυτοκινήτου | |
---|---|
Μάρκα | Jeep |
Μοντέλο | Compass |
Segment | C-SUV |
Power Train | Hybrid |
Το ανανεωμένο Compass πλέον βρίσκεται κοντά μας, αλλά αυτή τη φορά αποκτά μια πολύ ενδιαφέρουσα έκδοση, η οποία αποστάσει εν μέρει τον off-road χαρακτήρα και πλησιάζει περισσότερο την λογική ενός κοινού SUV, όμως έχει ένα ιδιαίτερο χάρισμα. Την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση. Χάρη στο νέο υβριδικό σύστημα των 48V και το νέο κινητήριο σύνολο που εξελίχθηκε από την Fiat, αλλά θα το δούμε και στην αναμενόμενη Alfa Romeo Tonale, καθώς και στα Fiat 500X και Tipo, το Compass e-Hybrid μπορεί να πετύχει τιμές κατανάλωσης που κυμαίνονται στα 6lt/100km. Μια άκρως εντυπωσιακή τιμή για ένα όχημα που ζυγίζει 1.575kg και ανήκει στην κατηγορία των premium SUV.
New kid on the block
Ο νέος κινητήρας ανήκει στην οικογένεια FireFly, χρησιμοποιεί μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο και ο κυβισμός του έχει ανέβει στα 1.469cc. Ο κινητήρας αυτός είναι σχεδιασμένος για τη βελτιστοποίηση της θερμοδυναμικής, και επομένως για εξοικονόμηση καυσίμου. Είναι υπερτροφοδοτούμενος με twin-scroll turbo, έχει υψηλή σχέση συμπίεσης, στο 12,5:1, νέα κυλινδροκεφαλή με μικρό σε διαστάσεις θάλαμο καύσης, διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και ειδικά σχεδιασμένους αυλούς εισαγωγής που βελτιώνουν την ροή. Ο κινητήρας λειτουργεί στον κύκλο Miller, κατά τον οποίο οι βαλβίδες εισαγωγής παραμένουν για μεγαλύτερο διάστημα ανοιχτές, ενώ διαθέτει εντελώς νέο σύστημα άμεσου ψεκασμού που λειτουργεί με πίεση που φτάνει μέχρι τα 350bar. Οι εκπομπές ρύπων είναι μειωμένες κατά 11% σε σχέση με τον 1.3 FireFly που αντικαθιστά, ενώ η απόδοσή του είναι 130Ps στις 5.500rpm με την ροπή να φτάνει τα 24,5kgm στις 1.550rpm.
Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα νέο επτάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, υγρού τύπου και ανάμεσα σε αυτόν και το κιβώτιο είναι τοποθετημένος ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 20Ps και 5,5kgm ροπής, τα οποία όμως στην πράξη γίνονται 13,7kgm, μέσω των σχέσεων του κιβωτίου. Επιπλέον στον θερμικό κινητήρα είναι τοποθετημένος και ένας ακόμα, μικρότερος ηλεκτροκινητήρας που έχει αναλάβει ρόλο γεννήτριας-μίζας-δυναμό. Η μπαταρία του υβριδικού συστήματος έχει χωρητικότητά 0,8kWh, ζυγίζει μόλις 13,5kg και βρίσκεται τοποθετημένη στο τούνελ μετάδοσης, ανάμεσα στα δύο μπροστά καθίσματα.
Η διαφορά της ουσίας
Σε σχέση με την έκδοση με τον 1.3lt κινητήρα, το e-Hybrid έχει επιβαρυνθεί με 70kg, διαφορά που οφείλεται στον νέο -μεγαλύτερο- κινητήρα, στο κιβώτιο και στο υβριδικό σύστημα, με τον χώρο αποσκευών να μειώνεται ελαφρά στα 424lt, έναντι των 438lt. Από εκεί και πέρα όμως, το e-Hybrid κερδίζει ξεκάθαρα στην κατανάλωση, αφού η απλή συμβατική έκδοση κατά την διάρκεια της δοκιμής χρειάστηκε 9,6lt, τη στιγμή που με το υβριδικό η μέση τιμή που είδαμε ξεκίναγε με φυσιολογικούς ρυθμούς και με ανοιχτό τον κλιματισμό από τα 6,3lt/100km. Σε πιο σβέλτους ρυθμούς και πάλι με τον κλιματισμό να δουλεύει συνεχώς, δεν ανέβηκε πάνω από τα 7,4lt/100km, ενώ με συνετή οδήγηση, κατέβηκε ακόμα και στα 5,7lt/100km, τη στιγμή μάλιστα που η Jeep ανακοινώνει 5,5lt/100km. Άκρως εντυπωσιακά νούμερα για το μέγεθος και το βάρος του Compass.
Στην θεωρία
Η Jeep αναφέρει πως το Compass e-Hybrid έχει τις εξής δυνατότητες: την αθόρυβη εκκίνηση Silent Start, την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος e-Queuing, την κίνηση σε χαμηλές ταχύτητες με το άφημα του φρένου e-Creeping, καθώς και την πραγματοποίηση των απαραίτητων ελιγμών παρκαρίσματος, χωρίς την χρήση του ηλεκτρικού κινητήρα e-Parking. Η ανάκτηση ενέργειας γίνεται κατά το φρενάρισμα, αλλά και μόλις αφήσουμε το πετάλι του γκαζιού και από την στιγμή που η μπαταρία έχει ικανά αποθέματα ενέργειας, ο ηλεκτροκινητήρας βοηθάει το θερμικό μοτέρ στο έργο του, με την λειτουργία e-Boosting.
Και πως λειτουργεί στην πράξη;
Όλοι οι παραπάνω ισχυρισμοί της Jeep είναι απόλυτα σωστοί και τους επιβεβαιώσαμε στην πράξη. Επίσης, η Jeep ανακοινώνει πως η χρήση του θερμικού κινητήρα μπορεί να μειωθεί ακόμα και στο 50% σε συνθήκες αστικής μετακίνησης και αυτό είναι κάτι που μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε. Αρκετές φορές πιάσαμε τον θερμικό κινητήρα να είναι απενεργοποιημένος και την κίνηση να την έχει αναλάβει ο ηλεκτροκινητήρας. Αρκεί φυσικά οι ταχύτητες κίνησης να είναι χαμηλές. Ακόμα όμως και σε ανοιχτό δρόμο, κατά την διαδικασία του coasting, ο θερμικός κινητήρας απενεργοποιείται και η τιμή της μέσης κατανάλωσης πιάνει τα χαμηλά νούμερα που αναφέραμε παραπάνω.
Ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας είναι αρκετά αθόρυβος και στις χαμηλές ταχύτητες θα πρέπει να κοιτάξει κανείς τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,5in για να δει αν λειτουργεί ή έχει δώσει την σκυτάλη στον ηλεκτροκινητήρα. Αντίστοιχα καλή και η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, με τις αλλαγές να γίνονται εξαιρετικά ομαλά είναι και γρήγορα. Το Compass e-Hybrid τα καταφέρνει σε κάθε είδους συνθήκη, από την απλή καθημερινή μετακίνηση στην πόλη, μέχρι το ταξίδι σε υψηλές ταχύτητες, αλλά και σε μικρές εκτός δρόμου διαδρομές, παρά τον πιο πολιτισμένο προσανατολισμό του. Ακόμα και ως δικίνητο, δεν παύει να είναι ένα καθαρόαιμο Jeep, που μπορεί να περάσει από αρκετά δύσκολα σημεία, αρκεί φυσικά ο οδηγός να σεβαστεί την απουσία της τετρακίνησης, αλλά και τα ελαστικά που έχουν ξεκάθαρα «ασφάλτινο» χαρακτήρα. Η ηχομόνωση της καμπίνας παραμένει πολύ καλή, με αποτέλεσμα την ιδιαίτερα άνετη μετακίνηση των επιβατών, που θα βρουν άνετους και αρκετά πρακτικούς χώρους στο φιλόξενο εσωτερικό του Compass. Το μόνο αρνητικό που θα μπορούσαμε να προσάψουμε στο Compass, είναι το μέτριο σε αίσθηση τιμόνι. Ενώ έχει αμεσότητα και κατευθύνει σωστά το μπροστά τμήμα, υστερεί σε αίσθηση, χωρίς όμως αυτό να καταφέρνει να χαλάσει την γενική εικόνα του αυτοκινήτου.
Υβριδικό, πολυτελές και τίμιο!
Το Jeep Compass e-Hybrid είναι μία καλή πρόταση για να εισέλθει κανείς στον κόσμο των premium C-SUV. Η τιμή της βασικής έκδοσης Longtitude ξεκινάει από τα €32.300 και η πλούσια εξοπλισμένη Upland της δοκιμής κοστίζει €38.200 και προσφέρει κεντρική οθόνη αφής 10,1in εξοπλισμένη με το ανανεωμένο λογισμικό Uconnect 5, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, κάμερα 360ο, μαύρες πλευρικές μπάρες οροφής, ζάντες των 19in σε μαύρο χρώμα, φώτα Full LED εμπρός και πίσω, καθώς και ένα ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων ασφαλείας. Επιπλέον, ανεξαρτήτως έκδοσης το Compass έρχεται με τετραετή εργοστασιακή εγγύηση ή των 160.000km, καθώς και με αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια.
Ρίξτε μια ματιά σε όλες τις εκδόσεις του Compass e-Hybrid.
Τιμή βασικής έκδοσης Compass e-Hybrid Longtitude: €32.300
Τιμή έκδοσης δοκιμής Compass e-Hybrid Upland: €38.200
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΗΣ
Μας άρεσε | Δεν μας άρεσε |
---|---|
Απόδοση υβριδικού συστήματος | Αίσθηση τιμονιού |
Σχεδίαση | |
Χαμηλή κατανάλωση | |
Ποιότητα κατασκευής | |
Εσωτερικοί χώροι | |
Ποιότητα κύλισης |
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | ||
---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||
Τύπος | Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | |
Κυβισμός | 1.469cc | |
Διάμετρος x Διαδρομή | 71,2mm x 92,2mm | |
Σχέση Συμπίεσης | 12,5 | |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυασερίων | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||
Κίνηση | Στους μπροστά τροχούς | |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων | |
Διαφορικό | Ελεύθερο | |
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||
Μήκος (mm) | 4.404 | |
Ύψος (mm) | 1.629 | |
Πλάτος (mm) | 1.874 | |
Μεταξόνιο (mm) | 2.636 | |
Βάρος (kg) | 1.575 | |
Χώρος αποσκευών (lt) | 424-1.270 | |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||
Εμπρός | Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
Πίσω | Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός | |
ΦΡΕΝΑ | ||
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
Πίσω | Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | |
ΤΡΟΧΟΙ | ||
Ζάντες | 7,5Jx19in | |
Ελαστικά | 235/45 | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ | ||
Ονομαστική ισχύς θερμικού κινητήρα (Ps) | 130/5.500 | |
Ονομαστική ροπή θερμικού κινητήρα (kgm) | 24,5/1.500 | |
Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps) | 20 | |
Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm) | 5,6 | |
0-100km/h (sec) | 9,9 | |
Τελική ταχύτητα (km/h) | 193 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ | ||
C02 κατά WLTP (gr/km) | 128 | |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||
Ονομαστική (lt/100km) | 5,6 | |
Δοκιμής (lt/100km) | 6,3 |